X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות החילופים בצמרת משרד המשפטים האמריקני:

החקירה שמנהל מולר בסכנה

שר המשפטים בפועל, מתיו וויטקר, גינה אשתקד את הרחבת החקירה לעבר פעילותו הפיננסית של טראמפ והציע לבלום אותה על-ידי קיצוץ חד בתקציבו של מולר
▪  ▪  ▪
מולר. צמצום תקציב? [צילום: אוון ווצ'י, AP]

שר המשפטים האמריקני בפועל, מתיו וויטקר, עשוי לפגוע בצורה משמעותית בחקירה שמנהל התובע המיוחד, רוברט מולר, בפרשה הרוסית. כך עולה מהתבטאויותיו אשתקד.
הנשיא דונלד טראמפ אילץ (יום ד', 7.11.18) את שר המשפטים ג'ף סשנס להתפטר ומינה את וויטייקר לשר בפועל. החוק מאפשר מינוי בפועל לשבעה חודשים; טראמפ לא אמר האם בכוונתו למנות את וויטקר באופן קבוע. וויטקר היה בשנה האחרונה ראש מטהו של סשנס, אין לו עבר ציבורי ומשפטי משמעותי והוא חייב לחלוטין לטראמפ את מעמדו.
פקידים במשרד המשפטים אמרו, כי וויטקר יטול לידיו את הפיקוח על מולר - שהיה עד כה בידי המשנה לשר, רוד רוזנשטיין, לאחר שסנשס פסל את עצמו מטיפול בפרשה. המשמעות היא, שמולר יצטרך לקבל את אישורו של וויטקר לפני ביצוע צעדים משמעותיים, כגון כינוס חבר מושבעים גדול, ויגיש לו את מסקנותיו. ההערכות לפני בחירות האמצע היו, כי מולר מתכוון לעשות זאת זמן קצר אחריהן.
באוגוסט שעבר צייץ וויטקר, כי יש לצמצם כל כך את תקציבו של מולר, עד שהחקירה תגווע מאליה. הוא גם הפנה למאמר בו דובר על "חבורת הלינץ' של מולר". חודש לאחר מכן כתב וויטקר, בתגובה לידיעות לפיהן מולר מתכוון לבדוק את ענייניו הפיננסיים של טראמפ, כי התובע המיוחד מתקרב בצורה מסוכנת לקו אדום אותו הוא עלול לחצות - הד לגישתו של טראמפ באותו נושא.
מינויו של וויטקר בא שעתיים בלבד לאחר שטראמפ אמר, כי יש לו סמכות לפטר כל אדם ולהביא לסיומה של החקירה, אם כי אינו רוצה לעשות זאת. הוא שב ואמר, כי חקירתו של מולר היא חרפה ולא היה כלל מקום לפתוח בה, כי לא נעברה כל עבירה. יצוין, כי מולר הגיש כתבי אישום נגד למעלה מ-20 מעורבים בפרשה, וכל הנאשמים האמריקנים - כולל בכירים לשעבר בקמפיין טראמפ ובממשלו - הגיעו להסדרי טיעון.
הסמכות בפועל לפטר את מולר נתונה בידיו של וויטקר, הרשאי לעשות זאת מנימוקים של התנהגות פסולה, ניגוד עניינים או "סיבה טובה אחרת". הנשיא ריצ'רד ניקסון פיטר ב-1973 את החוקר המיוחד בפרשת ווטרגייט, ארצ'יבולד קוקס, אך נאלץ למנות לו מחליף - צעד שהיה לאחד מאלו שחרצו את גורלו. אם ידחה וויטקר בקשות של מולר לבצע צעדים משמעותיים בחקירה, יהיה עליו לדווח על כך ליושבי הראש ולראשי סיעות המיעוט בוועדות המשפטים של שני בתי הקונגרס ולנמק את החלטתו.
מחוקקים דמוקרטים מיהרו לטעון, כי פיטוריו של סשנס מהווים שיבוש מהלכי משפט - עבירה עליה ניתן להעמיד לדין את טראמפ בפני הסנאט. ג'רולד נדלר, הצפוי לעמוד בראש ועדת המשפטים של בית הנבחרים - בעלת הסמכות לפתוח בהליכים להעמדתו לדין של טראמפ - אמר שמדובר ב"רגע חוקתי משברי למדינה ולנשיא". החקירה שמנהל מולר בודקת בין היתר האם טראמפ ניסה לשבש הליכים כאשר פיטר במאי אשתקד את ראש ה-FBI, ג'ים קומי - מהלך שבעקבותיו מינה רוזנשטיין את מולר.

תאריך:  08/11/2018   |   עודכן:  09/11/2018
+בדר-גינזבורג שברה צלעות
18:41 08/11/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטת בת ה-86 אושפזה לאחר שנפלה בלשכתה בבית המשפט  ▪  הפציעה עשויה לשכנע אותה לפרוש אחרי 25 שנות כהונה ולהעניק לטראמפ את המינוי השלישי לעליון

בדר-גינזבורג. המבוגרת ביותר
+"הפסילה של סשנס הייתה בגידה בנשיא"
09:21 08/11/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טראמפ השפיל את סשנס בפומבי בצורה חסרת תקדים, בעיקר בטוויטר. אחרי בחירות האמצע וחיזוק כוחו של הנשיא בסנאט, הבין סשנס שאין לו ברירה והתפטר. הנה מקצת ממה שעבר עליו בדרך

תסכול ועלבונות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החקירה שמנהל מולר בסכנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בישראל התקציבים בלתי מוגבלים..
א.ל. רמת-גן  |  8/11/18 08:33
2
לא החקירה אלא הלינץ' של מולר
רון ה.  |  8/11/18 08:41
3
כמה שלוין אוהב כותרות מנופחות
כותרת בומבסטית  |  8/11/18 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
כהן טוען שטראמפ אמר ששחורים טיפשים מכדי להצביע בעדו, שרק שחורים יכולים לחיות בשכונת מצוקה ושלא היה מאפשר לשחור לזכות ב"המתמחה"
עומר כרמון
הודו ורוסיה ישנעו סחורות דרך אירן    הנתיב החדש יקצץ בכ-40 אחוזים את עלות ומשך הובלת הסחורות ממומבאי למוסקבה    יפותחו נמלים ברפובליקה האיסלאמית
עומר כרמון
שמונה מדינות, ביניהן: טורקיה, הודו, עירק וקוריאה הדרומית יוכלו להמשיך לייבא נפט מאירן בחצי השנה הקרובה    מזכיר המדינה האמריקני הסביר: "הן עוזרות לנו בחזיתות אחרות"
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: הממשל הנוכחי פונה יותר מקודמיו לבית המשפט העליון ועושה זאת במסלול מהיר, בתקווה לנצל את הרוב השמרני ולהפוך מה שנראה לו כהחלטות אקטיביסטיות של בתי משפט נמוכים יותר
איתמר לוין
דונלד טראמפ זורק הבטחות והחלטות ללא כל הכנה מוקדמת, ומאלץ את הממשל לעבוד בקדחתנות כדי להפוך את דבריו למציאות - מתאר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il