X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"ארבעה דברים בלתי אפשריים"

שטיין: הוצאות ב-50,000 שקל

שופט העליון הטיל הוצאות גבוהות במיוחד על חברת זנלכל, שביקשה לחייב את המועצה האיזורית עמק יזרעאל לפנות את האשפה מהמפעל באזור התעשיה אלון תבור
▪  ▪  ▪
שטיין. עצמאות מוניציפלית [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, חייב (8.11.18) את חברת זנלכל (יכין) בהוצאות בסך 50,000 שקל לאחר שקבע, כי היא מבקשת מבית המשפט העליון "ארבעה דברים בלתי אפשריים".
זנלכל היא בעלת מפעל שימורים באזור התעשיה אלון תבור, בשטח המועצה האיזורית עמק יזרעאל. היא ביקשה לחייב את המועצה לפנות על חשבונה את הפסולת מן המפעל, באומרה שהיא משלמת ארנונה בסך 1.5 מיליון שקל לשנה ואינה מקבלת תמורה. בית המשפט המחוזי בנצרת (השופט עאטף עיילבוני) דחה את העתירה ושטיין דחה את הערעור.
"המערערת מבקשת מאיתנו ארבעה דברים בלתי אפשריים", אומר שטיין. הראשון: לבטל סעיפים בחוק העזר של המועצה, ולפחות להתעלם מהם כאילו אינם קיימים. "מדובר בבקשה מרחיקת לכת שעילתה איננה חוסר סמכות של רשות מקומית, אלא חוסר תיאום בין חוקי העזר שלה לבין מדיניות השלטון המרכזי בנושא של פינוי אשפה אשר טרם עוגנה בדבר חקיקה".
השני: להתגבר על הכלל היסודי דבר עצמאות השלטון המוניציפלי בניהול ענייניו ואת היותו חסין מהתערבות השלטון המרכזי. השלישי: "כי נצווה על המשיבה לפנות אשפה תעשייתית בתחומה מבלי לבסס את הצו שייצא מתחת לידינו על דבר חקיקה שמאפשר לתת צו כזה". והרביעי: לתת "מעמד בכורה למדיניות פינוי האשפה של השלטון המרכזי ונכריז כי הדין הרצוי (מבחינתה) הוא גם הדין המצוי".
שטיין מדגיש במיוחד את עקרון עצמאותו של השלטון המקומי, אשר נקבע פעמים רבות בפסיקתו של בית המשפט העליון, בו ניתן לפגוע רק בחקיקה מפורשת. "באין הוראה סטטוטורית אשר באה לכבול את ידי השלטון המקומי בתחום השיפוט שלו, ידיו תהיינה משוחררות ולא כבולות. הפועל היוצא מזה הוא שהשלטון ייהנה מחופש פעולה מלא בתחומו המוניציפלי".
כאמור, שטיין חייב את זנלכל בהוצאות גבוהות במיוחד ביחס למקובל בבית המשפט העליון - 50,000 שקל. הנשיאה אסתר חיות והשופטת ענת ברון הסכימו עם שטיין. את זנלכל ייצגו עוה"ד מלכה אנגלסמן ורועי רמר, ואת המועצה - עוה"ד אבי גולדהמר ולירן כהן.

תאריך:  11/11/2018   |   עודכן:  11/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר לפני המראתו: "לא מהססים להאשים אותי בטענות אבסורדיות ביותר, כאלו שלא מחזיקות מים, ובמקרה הזה אפילו טענה לא הייתה, לא ידעתי"    על דוד שמרון: "מציע לא לחרוץ דין"
איתמר לוין
רישומים מגלים שהם נפגשו בחדר הסגלגל    וויטקר טען בשנת 2014 שבתי המשפט הפדרליים צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהממשל    הכחיש שרוסיה התערבה בבחירות
עומר כרמון
המוציאה לאור של עיתון ישראל היום ורעייתו של התורם הגדול ביותר למפלגה הרפובליקנית, שלדון אדלסון    עד היום זכו חמישה ישראלים במדליה - שלושה קיבלו אותה מידי הנשיא ברק אובמה
עומר כרמון
קרא להגברת פעולות הטרור נגד ישראל ביהודה ושומרון ושיבח את הדרוזים ברמת הגולן שסירבו להשתתף בבחירות המקומיות בישראל: "ראש ממשלת ישראל הודה שהוא חושש מהטילים שלנו"
עומר כרמון
אחיו של המלך, אחמד בן עבד אלעזיז, ימונה במקומו    יורשו של האח הקשיש יהיה מוחמד בן נאיף    מקור אירופי אמר לעיתון לבנוני: "מוחמד בן סלמאן טבע והוא עלול להטביע את כל סעודיה יחד עמו. גם ניסיון ההצלה של בנימין נתניהו לא יעזור לו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il