X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דחה את ערעורו של צעיר שנדון ל-4.5 שנות מאסר בשל שורה של עבירות מין בילדה שטיין: עלינו לומר למתלוננת, ללא כחל וסרק, כי זעקתה היא זעקתנו
▪  ▪  ▪
גם האו"ם קרא להחמיר [צילום: פלאש 90]

יש להחמיר בצורה ממשית בענישה על פדופיליה באינטרנט - קובע (יום א', 11.11.18) שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין. הוא דחה את עונשו של אדם שהורשע בשורה של עבירות שביצע דרך האינטרנט בילדה בת 14-13 ונדון ל-4.5 שנות מאסר.
האיש הודה והורשע בהטרדה מינית כלפי קטינה, גרם מעשה מגונה בקטינה, גרם אינוס בנסיבות מחמירות, החזקת חומר פדופילי, סחיטה באיומים, גרם מעשה סדום ועוד. העבירות החלו בשנת 2012, כאשר המערער היה בן 17.5, והילדה - כבת 13. הוא דרש ממנה תמונות עירום וביצוע פעולות מיניות כאשר שוחחו בתוכניות סקייפ ו-kik, ואיים שיפיץ את תמונותיה אם לא תיענה לדרישותיו.
בית המשפט המחוזי מרכז (השופטים רחל לורך, צבי דותן ודבורה עטר) דחה את בקשת ההגנה לחרוג כלפי מטה ממתחם הענישה שקבע - ארבע-שבע שנות מאסר - וקבע את העונש סמוך לתחתיתו, משיקולי שיקום. שטיין דחה את הערעור על חומרת העונש בהזכירו את מדיניותו המחמירה של העליון בעבירות מין באינטרנט בכלל וכלפי קטינים בפרט. שטיין מוסיף:
"לעבירות אלה יש חומרה יתרה נוכח הקלות שבה ניתן לבצען כשהתוקף פועל מתוך ביתו-מבצרו, כשהוא מתחבא במרחבו המוכר, הבטוח, והבלתי נראה וביכולתו לפגוע בקורבנות רבים - או להסב פגיעה מתמשכת לקורבן אחד, כמו במקרה דכאן - כאשר הסיכוי שייתפס וייתן את הדין על מעשיו הוא נמוך.
"הסביבה הווירטואלית והריחוק הפיזי בין התוקף לקורבן מביאים גם לריחוק נפשי של התוקף מהעבירות אותן הוא מבצע, דבר שבמקרים רבים מקל על ביצוע העבירה. בעיני התוקף, קורבנו - ילדה, נערה או אישה הנמצאת אי-שם בעיר אחרת, או במדינת הים - משול לדמות הלקוחה מסרט ואיננו נתפס, על-פי רוב, כאדם אמיתי העובר באותן דקות או שעות מסכת התעללות קשה, שבצד הפגיעה הגופנית מותירה צלקות עמוקות בנפשו".
עוד עומד שטיין על החומרה היתרה של העבירות מבחינתו של הקורבן: "מדובר באובדן מוחלט של שליטה על גופה ועל חייה, אובדן של תחושת החרות האישית, ביטול הפרטיות, חיים בצל פחד, וחשש תמידי מסחיטות מין נוספות ומביזוי פומבי (במקרה שהתוקף יפרסם באינטרנט את תמונותיה ואת סרטי הווידאו של המתלוננת)". הוא גם מזכיר את הענישה המחמירה בחו"ל ואת קריאתו של האו"ם להילחם בצורה זו בפדופיליה ברשת.
על המקרה שלפניו אומר שטיין: "בית משפט קמא הקל במידה הראויה את עונשו של המערער וכאן, לדעתי, צריך לעצור, חרף התחזית האופטימית לגבי שיקום המערער בתסקיר המשלים והעדכני ביחס למצבו אשר הונח בפנינו על-ידי שירות המבחן. לכך יש שתי סיבות. הקלה נוספת בעונש המאסר שהושת על המערער תפגע בהרתעה כללית - שיקול חשוב שיש לקחתו בחשבון בגבולות העונש ההולם".
לבסוף אומר שטיין: "למרות שלא ראינו את פניה של המתלוננת, שסבלה מידיו פגיעות קשות בגוף ובנפש, פסק הדין שייצא מתחת לידינו צריך שידבר גם אליה. עלינו לומר למתלוננת, ללא כחל וסרק, כי זעקתה היא זעקתנו". השופטים ניל הנדל ודוד מינץ הסכימו עם שטיין. את המערער ייצגו עוה"ד אבי חימי ומשה וייס, ואת המדינה - עו"ד איתמר גלבפיש.

תאריך:  11/11/2018   |   עודכן:  11/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: להחמיר בענישה על פדופיליה באינטרנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המחוזי בחיפה, בראשות הנשיא רון שפירא, גזר ארבע שנות מאסר על מצית    אלרון קיבל את ערעור המדינה וגזר על המצית שש שנות מאסר
אלעזר לוין
בני משפחת עופר חתמו על חוזה להפרדת עסקיהם השווים מיליארדים לאור דרישות חוק הריכוזיות: ליאורה רוכשת מאייל 33% מעופר השקעות, ועתה תהיה בעלת כ-52% באחת מחברות הנדל"ן הגדולות בארץ    אייל רכש כל מניותיה של ליאורה במזרחי טפחות והפך לבעל המניות המוביל בבנק
איציק וולף
הרווח הנקי של בנק יהב הסתכם ברבעון השלישי של השנה בסך של 35.1 מיליון שקלים    על-פי נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה גדלה רווחיות הבנק ב-63% ל-98.8 מיליון שקל
אלעזר לוין
מכר 9.5% ממניות החברה ב-326 מיליון שקל וירשום רווח של 119 מיליון שקל    איי.די.בי היא ככל הנראה אחד הקונים, אך היא מכרה מיד חבילה זו, כדי שלא לעבור על התקרה המותרת לה
אביתר בן-צדף
כיום הן מסוגלות לשרוד רק שלושה ימים ללא תספוק    מדפסות תלת-ממד בעוצבות ייצרו את החלפים הנדרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il