X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון לשעבר פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בשורת תמיהות על מחדלי חקירה בפרשת הצוללות "כבר בתחילת החקירה היו מסמכים המעידים על מעורבות אישית של נתניהו, אך הוא לא נחקר באזהרה" "מתקרבים לצורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית"
▪  ▪  ▪
נתניהו ויעלון על צוללת של חיל הים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, פנה (יום א', 11.11.18) אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בשורת טענות על מחדלי חקירה שנעשו, לטענתו, בחקירת פרשת הצוללות. בין היתר טען כי כלל לא בוצעו חיפושים במשרד ראש הממשלה ובמשרדים של עורכי הדין שמרון ומולכו, מקורביו של נתניהו.
"מדוע לא הוצאו מייד צווי חיפוש במשרד ראש הממשלה, במל"ל, ובמשרד עורכי הדין שמרון ומולכו? (ככל הידוע, לא בוצעו חיפושים במשרדים אלה עד היום)", כתב. עוד הוסיף כי הוא אינו מבין מדוע מנדלבליט הודיע שוב ושוב שראש הממשלה אינו מעורב בפרשה למרות שהיו בידי החוקרים שני מסמכים המעידים אחרת.
"מדוע זומן ראש הממשלה להעיד עדות פתוחה בשלב כל כך מאוחר של החקירה, כאשר כבר בתחילתה היו ברשות החוקרים מסמכים המעידים על מעורבותו האישית וחייבו חקירה באזהרה?", כתב.
במכתבו תמה יעלון מדוע מיהר מנדלבליט להגיב על התחקיר של העיתונאי רביב דרוקר בנובמבר 2016 באמירה שלפיה 'אין חשד לפלילים בפרשה', אמירה שהתבררה כטעות לנוכח ההמלצות להגיש כתבי אישום חמורים נגד שורת בכירים. עוד טען כי מנדלבליט היסס בפתיחת החקירה מיד לאחר התחקיר ולאחר שהוא, שהיה שר הביטחון, פנה אליו וכי כשכבר החליט לפעול - הורה על פתיחת 'בדיקה' ולא 'חקירה'.
לטענתן יעלון, מנדלבליט כיוון את הבדיקה למשרד הביטחון, כולל הוצאת צו חיפוש במשרד היועץ המשפטי של משרד הביטחון. כמו-כן, השתהה מנדלבליט עד יולי 2017 עם המעצר ועם צו החיפוש שהוציא למשרדו של מיקי גנור.
עוד טען כי לא בוצעה חקירה של האישור שניתן לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים, ולא נחקר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שניסה לברר את פרשת הצוללות מול קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל.
יעלון הוסיף כי מעבר להיבט הפלילי עולות מן הפרשה ומחקירתה שאלות נוספות הנוגעות להיבט הציבורי ובהן שאלת האחריות המיניסטריאלית של ראש הממשלה למתרחש בלשכתו ובסביבתו, במיוחד על-רקע העובדה שאף גורם במשרד הביטחון לא נחקר כחשוד בפרשת הצוללות.
לדבריו, הוא אינו חסיד של ועדת חקירה ממלכתית, אך אם הגורם האחראי - קרי נתניהו - לא יקבל אחריות, או שהמערכת לא תגרום לו לשאת באחריות - "נראה לי שאנחנו מתקרבים לצורך בזה", חתם את מכתבו.

המשטרה: טענות כזב לצמצום החקירה

בעקבות פרסום מכתבו של יעלון נמסר מדוברות המשטרה כי חקירת תיק 3000 נוהלה באופן יסודי ומקצועי, מתוך מטרה אחת ויחידה של בירור האמת. "הטענות לפיהן חקירת תיק 3000 הוגבלה או צומצמה ע"י מי מבכירי מערכת אכיפת החוק היא טענת כזב, חסרת כל בסיס עובדתי. במסגרת החקירה נגבו הודעותיהם של בכירי המדינה ומערכת הביטחון בעבר ובהווה, וכל טענה שעלתה ואשר הצדיקה העמקת הבירור - נבדקה לעומקה. אין כל שחר לטענות שמרמזות את ההפך", לשון הודעת המשטרה.

תאריך:  11/11/2018   |   עודכן:  11/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא בוצע חיפוש במשרד רה"מ ובמשרד מולכו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיפוש
לא לפייסבוק  |  12/11/18 06:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד התקשורת בוחן אמות מידה חלופיות לחלוקת 35 מיליון שקלים שהתקבלו במסגרת מכרז הקצאת אפיקי שידור    החלופות הנוספות כוללות דרכי חלוקה שיתחשבו בהיקף ההשקעה שתבוצע בסוגה עילית אל מול היקף ההכנסות של כל שחקן
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס במסיבת עיתונאים לפרשת הצוללות וטען כי מתנהל נגדו משפט שדה תקשורתי    על המצב בדרום: היינו כפסע לפני הפעלת כוח מרבי    נפגש עם פוטין בשולי הטקס לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה: השיחה הייתה חשובה מאוד
איציק וולף
החברה שינתה את הרישום הרשמי של שמה והחליפה את החלק הלועזי של שמה - מחברה לאומית לשיכון עולים לחברה לאומית לדיור ציבורי
יואב יצחק
ברק בסיכון גם מפני חקירה מצד רשויות המס בארה"ב    במסמכי הקרן נרשם כי הכספים הועברו בשלוש פעימות בשנים 2006-2004 ונרשמו כאילו שולמו תמורת "מחקר", וכך גם טען ברק בראיונות לכלי התקשורת; ברק סירב לפרט וטען כי קיבל את הכספים בעת היותו אדם פרטי; אלא שבדיקת News1 מגלה כי לא בוצע שום מחקר שיצדיק סכומים כאלה    וחמור מכך: הכספים שולמו כמימון/סיוע פוליטי בעת שברק היה איש ציבור ואף התמודד על ראשות מפלגת העבודה ולאחר מכן מונה לשר הביטחון
איתמר לוין
בנו של לב לבייב ישהה במעצר שלושה ימים נוספים    בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר בשלושה ימים והורה לה להציע בדיון הבא חלופת מעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il