X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטבות בחלקה הראשון של הרפורמה, שיחולו בשנה וחצי הראשונות
במהלך דיון ברפורמה המעגנת הנחות במס הקנייה בעת רכישת אופנועים עם מערכות בטיחות, הגיעה ועדת הכספים למסקנה כי לאחר חלקה הראשון, הרפורמה תביא דווקא להתייקרות האופנועים הבינוניים לאור כך שונו התקנות ונקבע כי חלקה הראשון של הרפורמה יוארך, על-מנת שניתן יהיה לבחון את השלכותיה ולשנותה במקביל - הוארכה שיטת המיסוי המופחת על כלי רכב דו-גלגליים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

למען רוכבי הדו-גלגלי: ועדת הכספים אישרה ושיפרה היום (ב') את מתווה מערכת התמריצים לרוכשי כלי רכב דו-גלגליים. האמור הוא בתמריצים כספיים בדמות הנחות במס הקנייה בעת הצטיידות במערכות הבאות: בקרת יציבות, בקרת משיכה והחלקה, בלימה משולבת, משכך היגוי - מערכות המסייעות ליציבות הכלי הדו גלגלי בזמן האצה, תנועה ובלימה.
בדיון לפני כשנה קראה ועדת הכספים לרשות המיסים להפחית את רמת המיסוי על אופנועים בינוניים בנפח של עד 500 סמ"ק בדומה לזו הנהוגה לגבי אופנועים וקטנועים קלים בנפח של עד 125 סמ"ק. במהלך הדיון היום אושרה אומנם הארכת שיטת המיסוי המופחתת על כלי רכב דו גלגליים, אך לעניין הנושא השני שהובא בפני הוועדה - רפורמה מדורגת בשיטת התמריצים בגין רכישת אופנועים עם מערכות בטיחות, עלה כי בעוד חלקה הראשון של הרפורמה מקובל על הצדדים ויביא להפחתת עלויות בקרב מרבית רוכשי האופנועים, בחלקים הבאים שלה, צפויה הרפורמה להפחית ואף לבטל את התמריצים בגין התקנת מערכת ה-ABS בכלים בינוניים וכבדים, ובכך להביא דווקא להגדלת עלויות בקרב הרוכשים, נוכח ההנחה המשמעותית הניתנת כיום.
ברשות המיסים טענו כי לא ניתן לתת הטבה בגין מערכת שהפכה לחובה עבור הכלים בעלי נפח מנוע הגדול מ-125 סמ"ק וכי גם המשך הרפורמה תביא בסה"כ להוזלות. הוועדה דחתה את הדברים, ולאחר התייעצות עם הצדדים קבעה כי חלק הראשון של הרפורמה שנקבע למשך שנה, יוארך לשנה וחצי, במהלכן תבחן רשות המיסים את ההשלכות השונות, ותוכל לבצע שינויים ברפורמה ככל שיעלה כי השינויים מביאים דווקא להגדלת העלויות. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו סומכים על הבטחתכם וממתינים שתגיעו עם הממצאים של הרפורמה על-מנת שנעשה שינויים ככל שידרשו בהמשך הדרך". המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון: "אין כל כוונה להעלות מיסים, אלא לעודד אבזרי בטיחות מסוימים, אם נראה שהרפורמה לא מביאה לכך או שהיא מעלה מיסים נבחן אותה שנית".
להלן השינויים שאושרו:
  • הארכת הוראת השעה לעניין שיעורי מס קנייה מופחתים על כלים דו גלגליים בשנתיים: שיטת המיסוי על כלי רכב דו-גלגליים שונתה בשנת 2015, כאשר עד לשינוי, הוטלו שני שיעורי מס בסיסיים: 72% על אופנועים ו- 40% על קטנועים וכלים עד 125 סמ"ק. במסגרת שינוי שיטת המיסוי ב-2015, כלי הרכב הדו-גלגליים חולקו לקטגוריות של נפח מנוע והספק מנוע, כאשר שיעור המס עולה ככל שמדובר בכלים בעלי מנוע גדול ועוצמתי יותר. כך שיעורי המס נקבעו בקטגוריות של 40%, 50%, 60% ו- 70%. בהמשך קבעה הוראת שעה נוספת, שיעור מס של 25% על כלי רכב דו גלגליים מקטגוריה L1, הנחשבת לנמוכה ביותר - בעלי נפח מנוע של עד 125 סמ"ק והספק מנוע של עד 11 קילוואט, לתקופה קצובה על-מנת לבחון את ההשפעה על רכישות כלים קטנים אלה, כפתרון תחבורתי עירוני שעשוי לצמצם את בעיית הגודש. לבקשת שר האוצר אישרה ועדת הכספים את הארכת הוראת השעה כאמור, עד ל-30 ביוני 2020.
  • שינוי מערכת התמריצים הקבועה בהוראת שעה לעניין הצטיידות במערכות בטיחות: החל ב-1 בספטמבר 2018, תשונה מערכת התמריצים למערכות בטיחות שכרגע לא מספיק נפוצות בישראל, ואין להן די מודעות בקרב הרוכבים. האמור הוא בתמריצים כספיים בדמות הנחות במס הקנייה בעת הצטיידות במערכות: בקרת יציבות, בקרת משיכה והחלקה, בלימה משולבת, משכך היגוי - מערכות המסייעות ליציבות הכלי הדו גלגלי בזמן האצה, תנועה ובלימה.
בנוסף תכלול מעתה טבלת התמריצים גם הטבות לרכישת רכב תלת גלגלי, שעד עתה נחשבו להטבה נפרדת. רכב מסוג זה יהיה זכאי גם להנחה בגין עצם רכישתו וכן עבור הצטיידות במערכות הבטיחות הנ"ל. לצד כך, סכום ההפחתות המצטבר לא יעלה על מחצית סכום המס שחושב לפני ההפחתות.
לצד אלה, הצו קובע כי ההטבה הקיימת עבור מערכת ABS תבוטל בהדרגה למעט עבור הכלים בקטגוריה L1 -הנמוכה ביותר, מהסיבה שבקטגוריות אחרות המערכת הפכה לחובה. עבור קטגוריה L1, אף יגדל סכום ההפחתה עבור מערכת זו. ההחלטה לבטל את ההטבה בהדרגה ולא בבת אחת, נבעה מהרצון למנוע עליית מחירים לצרכן. ועדת הכספים לא הסתפקה בכך ונוכח התנגדות חבריה והתנגדות איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי, הנובעת ממשקלה המשמעותי של הטבת התקנת מערכת ה-ABS עבור רוכשי כלים בינוניים וכבדים, נקבע כי חלקה הראשון של הרפורמה ששומר על עיקר ההטבה בגין התקנת מערכת ה-ABS יוארך ויעמוד על שנה וחצי, במהלכן יבחן אופן יישום השלבים הבאים.
כך הרפורמה כולה תיושם בשלושה שלבים, שיסתיימו באמצע שנת 2022, ולאחר השלב הראשון, יבחנו הדברים ויוחלט באיזו מתכונת יופעלו תמריצי המס למערכות מצילות חיים בעתיד.
עלות שני הצווים בטרם השינוי שהוסכם עליו לדרישת ועדת הכספים, נאמדת בכ-20 מיליון ש"ח לשנה, כ-15 מיליון שקל עבור צו שיעורי המס לפי קבוצת נפח והספק מנוע וכ-5 מיליון שקל עבור ההטבות ברכישת מערכות בטיחות.
ח"כ מיקי זוהר: "לא מזמן חוקקנו חוק שאני יזמתי לקיזוז בעלויות הביטוחים לדו גלגלי למען חסכון בפקקים ותרומה לסביבה, פה יד אחת נותנת ויד שנייה לוקחת. כעת אפשר לקרוא לרשות המיסים לחזור הביתה, לעשות שעורי בית ולחזור עם תקנות שיאפשרו לציבור להמשיך ולרכוש דו גלגלי כפי שהממשלה מעודדת אותם".
ח"כ מיקי לוי: "למה תמיד אתם צריכים להביא את הצווים רגע לפני שהם פוקעים?! כדי לגרום לנו לאשר אחרת המצב יחזור לעלויות המקוריות? קראנו לכם להביא להפחתה עבור הכלים הבינוניים, תביא אותה".
טלי דרורי ברנר, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגליים: "הרוח הכללית היא שיש גודש, לפי משרד התחבורה העלויות לפתרון הן עשרות מיליארדים, כאשר מנגד דובר על אופנועים וקטנועים כפתרונות זולים ומהירים, רשות המיסים זורה חול בעיניים בתוכנית שלה. בפעימה הראשונה הצלחנו לשמור על המצב, אך 2 הפעימות הבאות לא נותנות מענה לכלים הבינוניים".
המשנה למנהל ראשות המיסים, מירי סביון: "אם המיסוי יעלה או לא, זה תלוי ברכבים שיגיעו לכאן, אין פה רפורמה להעלאת מיסים או הכנסות למדינה. הכוונה היא לחלק את ההטבות שאנחנו נותנים בהקשר של אבזרי בטיחות במקום של עידוד התנהגות שאנחנו רוצים לעודד. כדי לייצר וודאות שמנו תוכנית ל-3 שנים קדימה. איש לא יודע לומר מה יקרה ב-2020. במהלך השנה הבאה נמשיך לבדוק את עצמנו ואת השינויים ביבוא, אם נראה שהרפורמה לא יוצרת מה שביקשנו שתביא או תיצור העלאת מיסים נבחן אותה שנית".
קובי סודאי, איגוד לשכות המסחר: "אנחנו בעד מערכות בטיחות, אבל המערכות שבצו לא נמצאות בשוק בהיקפים כאלה. זה כמו להציע לתת הטבות ברכב עם 10 כריות אוויר, כאשר יש 10 כריות רק במרצדס. אנחנו בעד להאריך את הפעימה הראשונה ולהיות עם היד על הדופק לעניין כניסת המערכות האלה".
כאמור בעקבות דין ודברים והתייעצות שקיימה הוועדה עם הגורמים שנכחו בדיון, כולל מספר הפסקות לצורך כך, סוכם על המתווה הנ"ל.
יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון: "מה שאתם מבקשים בפעימה השנייה והשלישית זו העלאה ואני לא מסכים בשום פנים ואופן למצב, סיכמנו בדיונים קודמים שתהייה הפחתה לכלים הבינוניים. אני מבקש שתפעלו לטובת העניין הזה. במשך התקופה הראשונה אותו הארכנו, אני סמוך עליכם שתבואו עם ההשלכות ועם ההתפתחויות סביב אבזרי הבטיחות, ולאחר מכן נשקול את הצעדים לגבי ההמשך. אי-אפשר מצד אחד לומר שאופנועים הם הפתרון ומצד שני למנוע את הפתרון".

תאריך:  12/11/2018   |   עודכן:  12/11/2018
+עובד רכבת חשף: ליקויים בקו המהיר לי-ם
23:30 12/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עובד לשעבר בחברה המבצעת את פרויקט הרכבת לירושלים חשף בפני ועדת הכלכלה: "כל ערב חתמתי על ליקויים"  ▪  יו"ר הרכבת הבטיח שיפור ביולי 2019, אולם נציג האוצר טען כי לא צפוי שיפור עד 2022 בגלל הקיבולת באיילון שלא מאפשרת הכנסת רכבות חדשות

איתן כבל, דן הראל ושחר איילון [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: קרובי קורבן פעולת איבה, יוכלו לבחור את בית העלמין בו יובא הנפטר לקבורה
18:57 12/11/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון מס' 36) (מקום קבורתו של נפגע והוראות לעניין הוצאות קבורה), התשע"ט-2018 של חברת הכנסת רויטל סויד וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי מי שקרובו נהרג בפעולות איבה, יהיה זכאי לבחור את בית העלמין בו יובא הנפטר לקבורה. עוד מוצע כי קרובי משפחתו של הנפטר, לא יישאו בתשלום כלשהו בשל הקבורה וכי התשלום בשל רכישת חלקת הקבר עבור הנפטר יועבר ישירות מהמוסד לביטוח לאומי לחברת קדישא, ויהיה בסכום שלא יעלה על כפל התעריף הקבוע בחוק שירותי הדת היהודיים לגבי רכישת חלקת קבר בחיים.

+ברשות המיסים תומכים בהקשחה על עולים וחוזרים
18:54 12/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב סבור כי יש לבטל כליל את הפטור מחובת דיווח של עולים חדשים ותושבים חוזרים  ▪  יחימוביץ': "עמדתה המקצועית של הרשות מתנגדת חד-משמעית לפטור מדיווח - ועדיין ביטולו מסוכל פעם אחר פעם. צריך להיות נאיביים כדי לא להבין שמישהו בממשלה אחראי לכך שהחרפה הזו אינה נמחית מספר החוקים"

ערן יעקב [צילום: ליאב פלד]
+בקריאה ראשונה: הגברת הפיקוח כנגד השלכת פסולת בניין בשטחים פתוחים
18:01 12/11/18  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון מס' 24) (טיפול בפסולת בניין), התשע"ט-2018. מוצע בה לקבוע הוראות שישפרו את הניסיון לאתר ולמנוע השלכת פסולת בניין במקומות שאינם מיועדים לכך, בין היתר באמצעות הטלת חובה על יצרני פסולת הבניין להתקשר עם בעל רישיון המחזיק במיתקן מורשה שאליו תפונה פסולת הבנייה שייצרו, ושתפונה על ידי מובילים מורשים אל אתרים מורשים בלבד. מהלך זה ואחרים יאפשרו פיקוח על החוליות השונות בשרשרת ההובלה והטיפול.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי סביון / Miri Savion  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה רפורמת התמריצים לרוכשי אופנועים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תימרוץ קטנוע תלת גלגלי ל"ת
יותר בטוח  |  12/11/18 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב סבור כי יש לבטל כליל את הפטור מחובת דיווח של עולים חדשים ותושבים חוזרים    יחימוביץ': "עמדתה המקצועית של הרשות מתנגדת חד-משמעית לפטור מדיווח - ועדיין ביטולו מסוכל פעם אחר פעם. צריך להיות נאיביים כדי לא להבין שמישהו בממשלה אחראי לכך שהחרפה הזו אינה נמחית מספר החוקים"
עידן יוסף
טוענת שהדיון עם המשנה ליועמ"ש נקבע מראש וכי הגבלתה להגיע לוועדה תוכיח שמדובר במשפט שדה
עידן יוסף
מתווה ארנונה חדש יאפשר לחיילים בודדים לשכור דירת שותפים עם חיילים ולקבל פטור מוגדל    בדירת שותפים גודל הדירה המרבי עליו יינתן הפטור הוא 140 מ"ר
עידן יוסף
כ-120 תיקים חסויים מארכיון צה"ל על ניהול המעברות בקום המדינה יעוברו לידי הוועדה בכנסת    ח"כ נורית קורן: "מעריכה את אנשי ארכיון צה"ל על שיתוף הפעולה. חשיפת החומרים תהיה הישג משמעותי למשפחות ששנים חיות בסימן שאלה"
עידן יוסף
דיווח: היועץ המשפטי לממשלה שוחח עם המשנה שלו לפני הדיון, וביקש ממנה להיצמד לעמדת משרד המשפטים    שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן: במשרד המשפטים יש תרבות של פקידים שחושבים שהם מעל לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il