X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: עין השופט הפקות]
מיקנעם עד מחלף תל קשיש
חוצה צפון: מקטע נוסף בכביש 6
נפתח הקטע החדש של כביש חוצה ישראל עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים

כביש 6 ממשיך צפונה. קטע נוסף של כביש 6 צפון, מיקנעם ועד מחלף תל קשיש נפתח לפנות בוקר (יום ד', 14.11.18) לתנועה. מדובר בקטע כביש של כשבעה קילומטרים, הכולל את מנהרת יקנעם, באורך של 1.7 קילומטרים, מחלף תלת-מפלסי בתל קשיש וגשר באורך של כ-700 מטרים לכיוון צפון מזרח.
קטע כביש זה הוא חלק ממיזם הארכת כביש 6 צפונה, המורכב משני מקטעים באורך של 21 קילומטרים, וכולל שלוש מנהרות כפולות ביקנעם, ברכסים ובאיבטין, ושני מחלפים מערכתיים.
מנהרת יקנעם, הנקראת על שם ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, היא בעלת שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, ומהווה חלק משמעותי של כביש 6 העתידי. המנהרה מתחילה בצומת יקנעם ומסתיימת באזור תל קשיש, שם הוקם מחלף מערכתי שנועד לבטל את הפקקים בצומת התישבי ולשנות את פני האזור כולו. המנהרה נחפרה על-ידי חברת "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "אימפרזה פיצרוטי", באמצעות מכונת חפירה מיוחדת שהגיעה מאיטליה, במסגרת סלילת כביש 6 חוצה צפון, מיקנעם ועד מחלף סומך.
בעוד מספר חודשים צפוי להיפתח הקטע השני של הכביש, מתל קשיש ועד סומך. אורכו של הוא כ-15 קילומטרים והוא עובר דרך מחלף העמקים עד למחלף סומך. קטע הדרך כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים באורך כ-2.5 קילומטרים, ומנהרת איבטין באורך של כ-560 מטרים.
הארכת כביש 6 צפונה ודרומה, מנוהלת על-ידי חברת "כביש חוצה ישראל", המהוה זרוע ביצוע של משרד התחבורה. לחברה ניסיון במיזמי תשתית תחבורה מורכבים ורחבים והיא מנהלת גם את מיזם הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.
הנסיעה בקטע הכביש החדש תחויב בתשלום אגרה וכל בעלי הרכב יידרשו להירשם כמנויים בחברת כביש 6 צפון. עם זאת, מלבד הרישום, לא נדרש כל התקן מיוחד. התעריף עבור קטע הדרך השני שייפתח בעוד מספר חודשים יהיה תעריף מוזל במיוחד והמשכו של כביש שש ממחלף סומך עד לשלומי, לכברי ולאחיהוד, שיסלל בעתיד הרחוק, יהיה ללא תשלום.
הארכת כביש 6 צפונה צפויה להקל על הפקקים באזור ולקצר את משך הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. הכביש המואר לכל אורכו, נבנה באמות-מידה גבוהות ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות וניהול תנועה מתקדמות והתחשבות בערכי הטבע והנוף בהם נחל הקישון, שמורת האלונים ורכס הכרמל.
מדובר באחד המיזמים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, הכולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. העלות הכוללת של המיזם נאמדת ב-2.5 מיליארדי שקלים. עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים.
חוצה ישראל ממשיכה את הקמת המקטע השני עד צומת סומך, כך שיוכל להפתח כבר ברבעון הראשון של 2019.

תאריך:  14/11/2018   |   עודכן:  14/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טיוטת ההסכם עם האיחוד האירופי אושרה פה אחד לאחר דיון בן חמש שעות    האתגר הגדול הבא של מיי: קבלת הסכמתו של הפרלמנט בעוד חודש
איתמר לוין
משה טוקר, יובל בראון ומוני הראל מבקשים לפרק את הרשת שרכשו לפני שנתיים    מדווחים על הפסדים בעשרות מיליוני שקלים - וגם על גידול ניכר במשכורות, באחזקת הרכב ובנסיעות
איציק וולף
סיעת הבית היהודי הסמיכה את יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לדרוש מראש הממשלה את תיק הביטחון    "ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה"
איציק וולף, איתמר לוין
רשות ניירות ערך פשטה היום על משרדי אל-על וביצעה שם חיפוש    נחקרו נושאי משרה בחברת התעופה בחשד לשימוש במידע פנים
איתמר לוין
חברת היהלומים שבבעלות לב לבייב מזהירה, כי אם לא ישחרר בית המשפט את חשבונות הבנק שלה שתפסה המשטרה - היא לא תוכל לשלם לעובדיה ולספקיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il