X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסלול מקוצר מבית האריזה [צילום: חגי נתיב]
אבוקדו - מהחקלאי ישירות למרכול
התארגנות חקלאית בבעלות 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים מפתח תקוה ועד הכרמל, המגדלים עשרות אלפי דונמים של מטעי אבוקדו, פירות וירקות, הקים גוף עצמאי לשיווק של פירות וירקות לרשתות המזון ולסיטונאים מנכ"ל חקלאי גרנות: "אנו רוצים לצמצם את מספר הידיים המתווכות ולהעצים את רווחיות החקלאים"
איכלו אבוקדו כל יום
יפעת גדות
פרי האבוקדו מועיל במלחמה נגד סוכרת ונגד מחלות לב
לרשימה המלאה

עידן יוסף
הסוף לאבוקדו שאינו מבשיל ולפרי שאינו מתוק

עידן יוסף
המחקר שצמצם 50% מנזקי הקרה באבוקדו

יפעת גדות
שמן אבוקדו - למניעת סוכרת

בקרוב נוכל ליהנות מאבוקדו ומפירות הדר טריים, אשר יגיעו לרשתות המזון ישירות מהחקלאים. התארגנות חדשה של עשרות חקלאים, חברי "גרנות", החלה להפעיל מערכת הפצה עצמאית של שיווק תוצרת חקלאית לשוק המקומי. בשלב הראשון, ישווקו החקלאים בעיקר אבוקדו ופירות הדר, ובהמשך יורחב הסל לגידולי שדה ולמוצרים נוספים.
הסכמי סחר ראשונים נחתמו עם מרבית הרשתות, בהן שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף, מגה וחצי חינם, להן החלו החקלאים לשווק תוצרת חקלאית טרייה באופן ישיר. בשלב הראשון, מרכזת ההתארגנות את פעילות השיווק של חקלאי גרנות, ובהמשך תורחב הפעילות גם לחקלאים שאינם חלק מהארגון.
תהליך הקמת ההתארגנות החדשה, שתפעל תחת השם "חקלאי גרנות", החל בגיוס צוות להובלת התהליך, כולל מנהל פעילות לשוק המקומי. הותאמה מערכת מחשוב חדשה המחברת בין בתי האריזה לאבוקדו ולהדרים של גרנות ובין מערך השיווק. גובש הסכם הפצה עם התנועה עמק חפר (שבבעלות גרנות) להפצת התוצרת הן לרשתות השיווק והן לשווקים הסיטונאיים בארץ, בהתאם להזמנת הלקוח. לאחר השלמת שלב ההתבססות תפעל ההתארגנות החקלאית להרחיב את סל המוצרים לגידולי שדה בהם בצל, אבטיח מלון שום ובטטות.
לדברי גיורא מרום, מנכ"ל חקלאי גרנות, המהלך משקף את הרצון לקרב את הצרכן לחקלאי ולשאת באחריות על כל שרשרת הערך, משלב הנטיעה וגידול התוצרת, דרך קטיף הפרי ואריזתו ועד לצינורות השיווק לצרכן הסופי. "באווירה שנוצרה כיום בשוק, הרווי בתוצרת, חקלאים נאלצים להסתכן מאוד, ובעת משבר הם הראשונים להיפגע. ההתארגנות נועדה לקצר תהליכים, לצמצם את פערי התיווך, להגדיל את רווח החקלאים מהפעילות, ובעיקר לשלוט באיכות התוצרת המגיעה מהשדה לצרכן הסופי".
גרנות הוא ארגון אזורי בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, השוכנים במרכז הארץ - מקיבוץ נחשונים בשרון המזרחי ועד לקיבוץ החותרים שלמורדות הכרמל. באמצעות תאגידים וחברות בת עוסק הארגון בחקלאות, בתעשיה חקלאית, בחיים בקיבוצים ובצרכי המשקים, הקהילות והפרטים. אבוקדו גרנות היא הפעילות המרכזית של גרנות בתחום הצומח. במסגרת זו גרנות, מלווה, תומכת ומעודדת את המשקים בנטיעת מטעי אבוקדו, בגידולם, באריזתם ובשיווקם בארץ ובעולם.
כיום נחשב אבוקדו גרנות לגורם מוביל בענף האבוקדו הישראלי, עם כ-33% מהפרי הנקטף בארץ. כ-35,000 טון פרי מגיע לבית האריזה מדי שנה מכ-25,000 דונם של מטעים באזור גרנות. בית האריזה אבוקדו גרנות בו הושקעו בשנים האחרונות מעל 30 מיליון שקלים הוא מהגדולים והמתקדמים בעולם ושוכן באזור התעשיה הצמוד לקיבוץ גן שמואל. כ-70% מהתוצרת מיועדת לייצוא, כ-12,000 דונם אבוקדו נטעו בעשור האחרון בהשקעה של מעל 100 מיליון שקלים ועוד אלפי דונמים צפויים להינטע בשנים הקרובות.

תאריך:  15/11/2018   |   עודכן:  15/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
88% מהניגשים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין נכשלו במבחן המקורי (בטרם התאמות ופסילת שאלות)    האם יש הכשלה מכוונת והערמת קשיים בלתי סבירה?    יחימוביץ': "לא מאמינה ללשכת עורכי הדין. למה לוקח שלושה שבועות לפרסם תשובות? למה בחינות הלשכה צריכות לכלול מרכיבים פסיכומטריים?"
עידן יוסף
נפתח הקטע החדש של כביש חוצה ישראל    עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים
איתמר לוין
טיוטת ההסכם עם האיחוד האירופי אושרה פה אחד לאחר דיון בן חמש שעות    האתגר הגדול הבא של מיי: קבלת הסכמתו של הפרלמנט בעוד חודש
איתמר לוין
משה טוקר, יובל בראון ומוני הראל מבקשים לפרק את הרשת שרכשו לפני שנתיים    מדווחים על הפסדים בעשרות מיליוני שקלים - וגם על גידול ניכר במשכורות, באחזקת הרכב ובנסיעות
איציק וולף
סיעת הבית היהודי הסמיכה את יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לדרוש מראש הממשלה את תיק הביטחון    "ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il