X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושת האבות מאשימים את ממלכת ירדן בשיתוף פעולה עם המחבל, מש"ק בחיל-האוויר הירדני, שרצח את בניהם האבות השוו את רצח בניהם לרצח העיתונאי חאשוג'י באיסטנבול
▪  ▪  ▪
מלך ירדן עבדאללה [צילום: סוזן וולש, AP]

ממלכת ירדן נתבעת בבית-דין פדרלי אמריקני בוושינגטון DC על-ידי שלושה אבות ללוחמים בכומתות הירוקות האמריקניות, שנרצחו על-ידי מש"ק בחיל-האוויר ירדני, לפני כשנתיים בשרתם בירדן - נמסר במסיבת עיתונאים בסוף השבוע שעבר.
שלושת האבות מאשימים את ירדן בשיתוף פעולה עם המחבל, שרצח את בניהם. הם אינם תובעים פיצויים, אלא רק פסק-דין הצהרתי, אומר ג'ים מוריארטי, אחד מהאבות. לדעת שלושת האבות, דומה רצח בניהם לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוג'י באיסטנבול.
שלושת הלוחמים שירתו בקבוצה 5 של הכוחות למבצעים מיוחדים, ונשלחו לירדן עם עוד כאלפיים חיילים אמריקניים. חלק מהאמריקנים עבדו עם כוחות התותחנים הירדניים, ואחרים סייעו להדריך מורדים במשטר אסד בסוריה הסמוכה.
לדעת מוריארטי, לא נתנה ממשלת ירדן הסברים מספקים לתקרית. הוא טוען, שבנו נורה פעמיים בחזה, ולא קיבל טיפול הולם מיד. בריאן מק'נרו, אב אחר, טען במסיבת העיתונאים, כי המלך עבדאללה לא התנצל מעולם על רצח בניהם.
בארבעה בנובמבר 2016 היו שלושת הלוחמים, שלא לבשו אפודי-מגן וקסדות, בשיירה אמריקנית, שעמדה להיכנס לבסיס האוויר המלך פייסל, כמאתיים ק"מ מדרום לבירה, רבת-עמון. השומר הכניס את ראש השיירה לבסיס, וכשפתח את השער למאסף השיירה, ירה המש"ק אבו טאיה לעברה, הרג לוחם אחד, ופצע שניים, שתפסו מחסה, וירו לעברו באקדחיהם. הירי על השניים נמשך, למרות שאחד מהם צעק בערבית ובאנגלית, שהם אמריקנים. סטאף-סרג'נט ג'ימס מוריארטי נפצע פצעי מוות לפני שחייל אמריקני פצע את המחבל, והכניעו. בירי, שנמשך כשבע דקות, ירה המחבל 79 כדורים לעבר האמריקנים, אמר מק'נרו.
צ'אק לואולן, עוד אב שכול, אמר, כי באירוע נכחו, לפחות, אחד-עשר קציני מודיעין וחיילים ירדניים, שלא עשו דבר למנוע את הירי. התקשורת הירדנית האשימה, כי החיילים האמריקניים שתו אלכוהול לפני הגיעם לבסיס האוויר - עובדה, שנשללה לחלוטין בניתוחים לאחר מותם.
במשפטו אמר המחבל, כי מילא את חובתו. הוא נידון למאסר עולם, וכנראה, ישהה בכלא רק חמש-עשרה שנה.

תאריך:  17/11/2018   |   עודכן:  17/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירדן נתבעת על שיתוף פעולה עם מחבל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר האוצר הודיע כי אין לו התנגדות למינוי בנט לשר ביטחון, אך להערכתו קואליציית 61 ח"כים לא תאפשר לממשלה לתפקד    בנט: אין ממשלה - הולכים לבחירות    לשכת ראש הממשלה: דוחים את דברי בנט, אין לפרק ממשלת ימין
איתמר לוין
ארבעה שרים בממשלת בריטניה מאחדים כוחות מול מיי: ידרשו שההסכם יכלול התחייבות של האיחוד האירופי שתמנע את הצורך בהישארות בריטניה במעטפת המכס
איתמר לוין
הוציא צו ביניים המורה להחזיר לג'ים אקוסטה את אישור הכניסה, שנשלל לאחר עימות חריף עם טראמפ    הבית הלבן מגבש כללים ל"מסיבות עיתונאים הוגנות ומסודרות"
איתמר לוין
ה-CIA מבסס את הערכתו הן על ראיות נסיבתיות הקושרות את יורש העצר לרצח העיתונאי מתנגד המשטר, והן על מעמדו כשליט בפועל של סעודיה
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי יקיים מחר פגישה מכרעת עם שר האוצר בניסיון אחרון לשכנע אותו שלא להפיל את הממשלה    "כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il