X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמונה שנים לאחר פרשת המסמך

הסדר עם בועז הרפז

הודה בזיוף ובשימוש במסמך מזויף הצדדים מבקשים 220 שעות שירות לתועלת הציבור כתב האישום המתוקן: הייתה תוכנית אמיתית לפגוע באשכנזי
▪  ▪  ▪
הרפז. הסדר [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
אז מה האמת?
ההבדלים העובדתיים בין כתב האישום המקורי נגד בועז הרפז לבין כתב האישום המתוקן הם רבים מאוד ומשמעותיים מאוד. שני המסמכים הללו אינם יכולים לדור בכפיפה אחת. אז מה האמת? התיאור של המדינה ב-2016 או התיאור שלה ב-2018? האם ב-2016 היא העלתה טענות עובדתיות שגויות, לאחר שש שנים של חקירה? האם ב-2018 היא מעלה טענות עובדתיות כוזבות כדי להגיע להסדר?
לא מדובר באיזשהו תיק שולי. מדובר בניסיון להשפיע בצורה פלילית על מינוי הרמטכ"ל ובפרשה שחשפה כמויות חסרות תקדים של רפש ותיעוב בין הרמטכ"ל לשר הביטחון. הפרקליטות חייבת לנו תשובות: מה באמת קרה באותו קיץ של 2010.

בועז הרפז הודה (יום א', 18.11.18) בזיוף ובשימוש במסמך מזויף בפרשת המסמך הנושא את שמו - קובע הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים. הם יבקשו מבית משפט השלום בתל אביב לגזור עליו 220 שעות שירות לתועלת הציבור.
בכתב האישום המקורי, שהוגש באוקטובר 2016, יוחסו להרפז עבירות של בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט - כל זאת בפרשה הקרויה על שמו ובעקבות המסמך שזייף בנוגע להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל בקיץ 2010.
הרפז הכיר את גבי אשכנזי במסגרת שירותם הצבאי המשותף, ובין השניים התקיימו קשרים ידידותיים ומקצועיים, הן באופן ישיר והן באמצעות מקורבי אשכנזי - רעייתו רונית ועוזר הרמטכ"ל דאז, ארז וינר. מכתב האישום המתוקן הושמט המשפט לפיו הרקע לזיוף המסמך היה היחסים העכורים בין אשכנזי ולשכת הרמטכ"ל לבין שר הביטחון דאז, אהוד ברק, ולשכתו.
עוד הושמט מכתב האישום המתוקן הניסוח לפיו באותה עת סבר אשכנזי, שאלוף יואב גלנט (כיום שר הבינוי) הוא המועמד המועדף על ברק למחליפו, והרפז ידע שאשכנזי מתנגד נמרצות למינויו. כל שנאמר כעת הוא, כי גלנט היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל. בכתב האישום הנוכחי נאמר, כי הרפז נחשף לתוכנית שמטרתה לפגוע באשכנזי ולהאדיר את שמו של גלנט - ונשמטה האמירה ולפיה לא הייתה תוכנית שכזו והרפז המציא אותה.
בכתב האישום המקורי נאמר, כי באפריל 2010 סיפר הרפז בכזב לאשכנזי ול-וינר, כי נחשף למסמך המגולל את אותה תוכנית. המסמך, טען הרפז, הוכן בידי יוני קורן, שהיה ראש מטהו של ברק, ובידי הפרסומאים אייל ארד וליאור חורב. כעת נאמר, כי הוא דיווח לשניים על תוכנית זו ואמר שיעביר להם מסמך המוכיח את קיומה; שמותיהם של קורן, ארד וחורב הושמטו מכתב האישום.
עוד נאמר בכתב האישום המקורי, כי כדי לבסס את דבריו, החליט הרפז לזייף מסמך ולפיו גלנט או מישהו מטעמו משתמש בשירותיהם של ארד וחורב לקבלת ייעוץ תדמיתי-אסטרטגי, לצורך קידום מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל. תיאור זה הושמט מכתב האישום המתוקן; כעת נאמר, כי הוא העלה על הכתב את פרטי אותה תוכנית והוסיף את הלוגו של חברת Euro RSCG Israel של ארד וחורב.
על-פי כתב האישום המקורי, ב-4.5.10 נפגש הנאשם עם ארד במשרדו, בתואנה שהוא מייצג פוליטיקאי איטלקי, וביקש ממנו להכין הצעה לקמפיין בחירות עבורו. למחרת, העביר ארד במייל הצעה הנושאת את לוגו החברה. על נייר זה כתב הרפז את המסמך הכוזב, המתיימר לייצג תוכנית אסטרטגית לקידום מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ולפגיעה במעמדם של אשכנזי ומתמודדים נוספים. כל התיאור הזה הושמט מכתב האישום המתוקן.
הרפז מסר את המסמך המזויף ל-וינר כדי שיעביר אותו לאשכנזי. הלה הציג את המסמך המזויף בפני קצינים בכירים, שנמנו עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. מכתב האישום המתוקן נשמטו הפרטים לפיהם אשכנזי שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם ברק על פגמים בהליך המינוי, כפי שלדעתו עלו ממסמך הרפז; וכי וינר מסר את המסמך לאחרים, שהעבירו אותו לאמנון אברמוביץ' - אשר פרסם אותו כמסמך אותנטי באוגוסט 2010.
החקירה נפתחה לאחר שארד הגיש תלונה במשטרה על הזיוף. לאחר שנודע להרפז על הפרסום וכדי להכשיל חקירה פלילית, נטען בכתב האישום, הוציא טכנאי מחשבים לבקשתו את הדיסק הקשיח והזכרונות ממחשבו והתקין במקומם חדשים. אישום זה נמחק מכתב האישום המתוקן.
כמו-כן, נמחקו במסגרת ההסדר הנסיבות המחמירות שייחסה הפרקליטות להרפז. בכתב האישום המקורי נאמר, כי נסיבות אלו התבטאו מבתטאות "בתחכום וביצירתיות המסמך - ביצירת תוכנית אסטרטגית כוזבת, המבוססת על איסוף וחקר פרטי מידע שונים ממגוון מקורות; בתעתעו באשכנזי וב-וינר; במהות הפגיעה המתוכננת - התערבות בהליך מינוי הרמטכ"ל ה-20 ופגיעה בשמו הטוב של אלוף בצבא ההגנה לישראל ובסיכוייו להיבחר לרמטכ"ל; ובתוצאת מעלליו - הטעיית כלל הציבור במדינת ישראל, תוך פגיעה באמון הציבור בפיקוד הבכיר של צה"ל".
משרד המשפטים מסר עם הגשת כתב האישום המקורי, כי התשתית הראייתית נגד הרפז התגבשה כבר בשנת 2011, אך הגשת כתב האישום התעכבה בשל הרחבת החקירה בידי היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין, לאחר הבדיקה שביצע מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס. הפרקליטות החליטה, כי למרות חלוף הזמן ולמרות שהרפז הוא היחיד מבין המעורבים שעומד לדין, כי יש עניין ציבורי בהגשת כתב האישום, באמצעות עוה"ד טוני גולדנברג ורביד שיפמן.
המדינה הסבירה היום את הסדר הטיעון - שלדבריה הוא "חריג שבחריגים" - בכך שכתב האישום הוגש בשיהוי של ארבע שנים שלא היה באשמתו של הרפז, בכך שסבל מנזקי הפרשה (כולל גריעתו מרשימת ספקי משרד הביטחון ומניעת קבלת ויזה לארה"ב) ובנסיבות רפואיות המחייבות טיפול בחו"ל. הטיעונים לעונש יישמעו בחודש פברואר בפני סגן נשיא בית המשפט, צחי עוזיאל. את הרפז מייצגים עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין.

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר עם בועז הרפז
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כך ממסמסים פרשה
אורי פ  |  18/11/18 12:08
2
להסתיר את.ראש הנחש
מבשרת  |  18/11/18 14:26
3
לולינות פרקלטית כדי לשמר אטומה
פועה  |  18/11/18 14:35
4
מנדלבליט - הצלחת שוב
ארי כספי  |  18/11/18 15:15
5
למה מסתירים מה כותבים 4 מגיבים ל"ת
פרסמו 4טוקבקים!  |  18/11/18 15:28
6
מדינת
פשעעעע  |  18/11/18 16:28
7
מדינת
פשע  |  18/11/18 16:28
8
אם מותר לי להיות ה"ציבור"-לא
נתין מדמנת ישראל  |  18/11/18 17:23
9
גם את פרשת רות דוד טייחו !!
פושעים ומשבשים  |  19/11/18 00:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איציק וולף
בעקבות חשיפת News1 כי בעדותו סיפר גבי אשכנזי, מחשודי פרשת הרפז, שהמפכ"ל וראש אגף החקירות במשטרה עדכנו אותו ערב עדותו בממצאי החקירה פנה עו"ד יצחק בם אל היועמ"ש ודרש לחקור את השניים    דרש גם לחקור את מחדלי המשטרה והפרקליטות שנמנעו מלחקור את העבירות הקשורות למעשה עד שרובן התיישנו
איתמר לוין
בועז הרפז נמנע מלהגיע להסדר טיעון משום שהדבר יפעל לרעתו בתביעה בסך 250,000 שקל שהגיש נגדו אייל ארד    ביהמ"ש ינסה בכל זאת לגשר בין הצדדים
איתמר לוין
הפרסומאי ששמו של משרדו שימש את הרפז לזיוף המסמך הנושא את שמו, תובע 250,000 שקל בטענה שהזיוף גרם לו להיראות כמי שנוטל חלק בפגיעה בסדרי שלטון
יואב יצחק
הרפז נקלע לקשיים בגלל התמשכות הפרשה וההגבלות שהוטלו עליו    נדרש למאות אלפי דולרים למימון הגנתו בכתב אישום שהגישה נגדו הפרקליטות    פרקליט המדינה נמנע ממיצוי הדין עם יואב סגלוביץ' ודודי כהן ששיבשו הליכי חקירה למענו של גבי אשכנזי
איתמר לוין
המדינה והרפז ביקשו במשותף לדחות את הקראת כתב האישום    הרפז מואשם במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, בשל המסמך שנשא את שמו ונועד למנוע את מינוי גלנט לרמטכ"ל
רשימות נוספות
מצעד בכירים בתיק נגד הרפז  /  איתמר לוין
הוגש כתב אישום נגד בועז הרפז  /  איתמר לוין
"ברק קינא, נתניהו נבהל"  /  איתמר לוין
אולפן שישי עצם את עיניו  /  אפרים הלפרין
בועז הרפז – זכאי מן הצדק  /  אפרים הלפרין
אלשיך הציף בעיה קיימת  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il