X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע לראשונה, כי בעלים של משק חקלאי השייך לרמ"י יכול להורישו כרצונו, ובכך לעקוף את הוראות ההורשה הקבועות בהסכם לפיו קיבל אותו
▪  ▪  ▪
מחלוקת במושב עלמה [צילום: יוטיוב]

בר-רשות בנחלה חקלאית יכול לקבוע בצוואתו, כי המשק יעבור לאדם אחר מכפי שקובעות הוראות החוזה החל על הנחלה. כך קובע לראשונה (יום א', 18.11.18) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.
בר-רשות הוא מי שמחזיק בקרקע חקלאית במסגרת חוזה משולש בין רשות מקרקעי ישראל, הסוכנות היהודית והיישוב בו הוא מתגורר. "חוזה המשבצת" קובע, כי אחרי מותו של בר-הרשות, תעבור הנחלה לבן-הזוג שנותר בחיים. אם אין בן-זוג בחיים - יעברו הזכויות למי שמוגדר כ"בן ממשיך". אם אין בן שכזה, יעברו הזכויות בהתאם להוראות המיוחדות שבחוק הירושה החלות על משק חקלאי - ליורש המוכן ומסוגל לקיים את המשק.
פוגלמן קובע, כי אם הותיר בר-הרשות צוואה ולפיה המשק יעבור לאדם אחר - הצוואה גוברת. הוא מצטט פסק דין של בית המשפט העליון משנת 1999, ולפיו "אם יש עקרון-תשתית - אם תרצו:
עקרון-על - במשפט הירושה, אין הוא אלא העיקרון המורנו כי אדם, כל אדם, קונה חופש לצוות מה ייעשה בעיזבונו, והעיקרון הנגזר ממנו ולפיו מצוּוִים החיים לקיים את דברי המת ורצונו".
עוד אומר פוגלמן, כי אומנם אי-אפשר להוריש במישרין את הזכות בנחלה, משום שהיא באה מכוח חוזה המשבצת ואינה חלק מן העיזבון. אולם אפשר להעביר אותה בעקיפין ליורשים על-פי דין וליורשים על-פי צוואה. "החוק הקנה עדיפות להוראות הצוואה על פני הירושה על-פי דין", הוא מדגיש, וכלל זה חל גם אל מול חוזה המשבצת. "אם בר רשות קבע בצוואה זוכה אחד במשק, אותו יורש על-פי צוואה עדיף על פני כל היורשים על-פי דין".
בית המשפט העליון דחה ערעור על פסקי הדין של בית המשפט למשפחה ובית המשפט המחוזי בנצרת, אשר אשררו צוואה של בעלת נחלה במושב עלמה ולפיה המשק יעבור בשלמותו לאחד מנכדיה ולא לבניה. זאת, בניגוד לחוזה המשבצת ולפיו יש להעדיף בן ממשיך.
השופטים יצחק עמית ודוד מינץ הסכימו עם פוגלמן. הבנים חויבו בהוצאות בסך 24,000 שקל. את הבנים ייצג עו"ד שמעון שלג; את הנכד ייצג עו"ד דן שגב-וימר; את המושב ייצג עו"ד ברק הלל; את הסוכנות ייצגו עוה"ד מנחם גדרון ואילן בלושטיין; ואת רמ"י - עו"ד איילת עומר-ליפשיץ.

תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: צוואה של בר-רשות גוברת על חוזה המשבצת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עמית: ניתן להביא בחשבון בגידה בעת חלוקת הרכוש רק אם הייתה ממושכת    שטיין: בגידה יכולה להביא לקביעה לפיה נשללת כוונת השיתוף
עידן יוסף
במקרה של חשש להתפרצות מחלה שכנגדה ניתן חיסון שגרה, ימנע מוסד חינוכי את כניסתו למוסד של כל ילד, מורה או אדם אחר שאינו מחוסן בפני המחלה
עידן יוסף
כבל, נחמיאס, ילין ופולקמן הפנו שאלות קשות לראשי הבינלאומי ודיסקונט, בין היתר באשר לאשראי שניתן לאיתי שטרום בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, על הדלת המסתובבת במערכת הפיננסית ועל האשראי שניתן לפירמידה של אלוביץ' והפגיעה בקידום רפורמות נחוצות למשק - וסירבו להשיב באופן ישיר לטענות
איתמר לוין
המושל היוצא ריק סקוט גבר על ביל נלסון ויחליף אותו בסנאט; הרפובליקנים הגיעו ל-52 סנאטורים    רון דה-סנטיס נבחר למושל לאחר שגבר על אנדרו גילום
עידן יוסף
"לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה - מתי לעשות ואיך לעשות, ואנחנו נעשה זאת"    "נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא הולכים לבחירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il