X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוסר תום לב בהליך נגד טבע

קנו אג"ח - והגישו תביעה

קרן טוליפ קפיטל ביקשה להתחיל בהליך של תביעה נגזרת נגד טבע בעקבות המשבר אשתקד - ואז התברר שאת איגרות החוב שבידיה רכשה לאחר ההודעות השליליות של החברה
▪  ▪  ▪
רכשו בזמן הפיטורים [צילום: דוברות ההסתדרות]

קרן הגידור טוליפ קפיטל פעלה בחוסר תום לב נגד חברת טבע, כאשר ביקשה להורות לה לגלות מסמכים לקראת הגשת תביעה נגזרת. בבית המשפט התברר, כי הקרן - בניהולם של מיכה מלכה, ברוך ציבין ומשה גבאי - רכשה איגרות חוב של טבע לאחר ההחלטות נגדן תכננה להגיש את התביעה.
טוליפ קפיטל טענה, כי טבע קיבלה שלא כדין בשנת 2017 שלוש החלטות על חלוקת דיבידנד, וזאת ערב המשבר הקשה שהביא לירידת שווי השוק שלה בשליש בסוף השנה שעברה ולפיטורי 7,000 מעובדיה. לאור זאת, טענה טוליפ, טבע לא תוכל לעמוד בחלוקת הדיבידנד בסכום כולל של מיליארד דולר ומכאן שהדירקטורים פעלו בניגוד לחוק כאשר אישרו את חלוקתו.
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, הלית סילש, קיבלה (6.11.18) את עמדת טבע ודחתה את הבקשה, בראש ובראשונה בשל חוסר תום הלב מצידה של טוליפ. האירועים השליליים בטבע היו ידועים לקרן לכל המאוחר ב-2.11.17 - ולמרות זאת היא רכשה את איגרות החוב ב-6.11.17. הייתה זו הפעם הראשונה בה טוליפ, שעד אז השקיעה רק במניות טבע, רכשה אג"ח שלה. ההחלטה התקבלה בידי שלושת הבעלים, ומכאן שאין המדובר בטעות - מעירה סילש.
"בד בבד עם העלאתן של טענות לא פשוטות, בדבר קיומו של חשש ממשי להעדר יכולת של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לרבות הלוואות מגופים שונים, מוצאת המבקשת עצמה להוסיף ולהלוות כספים לחברה, ולהגדיל את שיעור אחזקותיה בהון החברה. מעבר לעובדה כי מתן ההלוואה לחברה משליך מהותית על הטענה בדבר קיומה של תשתית ראייתית ראשונית לכך שהחברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, הוא ודאי משליך גם על סוגיית תום הלב של המבקשת", אומרת סילש.
היא מוסיפה: "בתיק זה אין המדובר אך במי שבחרה לרכוש מניות לאחר התרחשות האירועים נשוא הבקשה לאישורה של תביעה נגזרת, וכאשר אין בין אותה רכישה ובין הטענות נשוא הבקשה כל קשר.
אלא, כי בעניינה של המבקשת, משמעות אותה רכישה של ניירות ערך הוא מתן אשראי לחברה, הנעשית בד-בבד עם העלאת טיעון בדבר העדר יכולת לשלול קיומו של חשש סביר כי החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ולא תוכל לפרוע חובותיה. לא ניתן לראות במי שמלווה כספים בידו האחת, אך מנופף בשלטי אזהרה להעדר יכולת פירעון, בידו האחרת, כמי שפועל בתום לב".
עוד מציינת סילש, כי בתצהירו מטעם טוליפ השמיט מלכה עובדות מהותיות לגבי מצבה של טבע. "על המבקשת היה להציג את כלל הנתונים המצויים ברשותה, בין אלו המשרתים לשיטתה את הבקשה, ובין אלו אותם היא רואה כ'טובים' פחות... אין מקום כי המבקשת תפעל כ'מסננת' למידע", היא נוזפת בחברה.
למעלה מן הצורך קובעת סילש, כי טוליפ גם לא הוכיחה לכאורה שיש לה סיכוי לזכות בתביעתה, בין היתר משום שלא צירפה מסמכים חיוניים וחוות דעת כלכלית. לבסוף נקבע, כי ניהול התביעה לא ישרת את טובתה של טבע וגם בשל כך אין לאפשר להגיש אותה. טוליפ חויבה בהוצאות בסך 50,000 שקל. את טוליפ ייצגו עוה"ד רנן גרשט ושחר בן-מאיר, ואת טבע - עוה"ד נועם זמיר ושירה אפרתי.

תאריך:  20/11/2018   |   עודכן:  20/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוברת ניסוי טיסה במטוס אף-35 אחרי שהותקנה במטוסים אף-15 ו-אף-22    המערכת החלה את ניסוי הטיסה חמש שנים לפני המועד הצפוי
עידן יוסף
הוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה לדחות עד סוף 2019 את המועד האחרון להתקנת התקנות ע"י השר - אך ח"כ יעקב אשר דרש להגיש אותן בהקדם ולא להמתין עד למועד האחרון
עידן יוסף
סבב התיקים הצפוי מגיע בהמשך למאמצים של ראש הממשלה לייצב את הקואליציה ולהשאיר את הממשלה הנוכחית על-כנה    השר ישראל כ"ץ ישודרג לתיק החוץ מתוך כוונה לחזק את הבריתות בתוך הליכוד והקשרים בתוך המפלגה    כך מפרסם ישראל היום
עידן יוסף
יו"ר איגוד העו"סים: "כמעט 400 תקני עו"ס שלא מאוישים כמעט שנתיים. אם לא יהיה פתרון אמיתי נפתח בשביתה"    אלאלוף: רק השנה התרחשו כ-160 מקרים של אלימות כלפי עו"סים, 110 הגיעו לכדי תלונות במשטרה
איציק וולף
משרד הבריאות קרא לנוסעי כמה קווים בחיפה ומחיפה לבני ברק להיבדק ולראות האם נדבקו בחצבת לאחר שתינוק שאובחן בדיעבד כחולה במחלה נסע באותם קווים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il