X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל: הוועדה לדיור לאומי יכולה לאשר רק תוכניות למגורים ושימושים השייכים להן במישרין לא כל אי-עמידה בלוחות הזמנים יוביל לביטול התוכניות
▪  ▪  ▪
גבעת הרקפות. 900 דירות [צילום: רמ"י]

קיימת חשיבות רבה בעמידה בלוחות הזמנים שקובע החוק להאצת הבנייה, אך לא כל סטייה מהם תביא לביטול תוכנית שהוגשה במסגרתו. חוק זה מיועד אך ורק לבנייה למגורים, ואין לקדם במסגרתו תוכניות בנייה אחרות. כך קובע (יום ד', 21.11.18) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, בהסכמת הנשיאה אסתר חיות והמשנה לנשיאה חנן מלצר - ההרכב הבכיר ביותר של העליון.
חוק הליכי תכנון ובנייה להאצת הבנייה למגורים משנת 2011 יוצר נתיב מהיר לאישור תוכניות בנייה, במטרה להתגבר על מצוקת הדיור. ההקפדה על לוחות הזמנים מצויה בלב החוק והיא עצם מהותו, אומר הנדל, והדבר בא לידי ביטוי בהוראות המצויות בו והמגבילות את הזמן המוקצב להליכי התכנון השונים.
"עם זאת", מוסיף הנדל, "בתוך תמרורי הזמן ישנה גמישות מסוימת, המאפשרת לוועדה להוסיף ולקדם תוכניות שחרגו מלוח הזמנים הסטטוטורי - לרבות במקרה של אי-מימוש תנאי הפקדת התוכנית במועד. בין היתר קובע החוק, כי "אם הוועדה התנתה הפקדת תוכנית לדיור לאומי בתנאים שלדעתה היו צפויים להתקיים בתוך התקופה הקצובה, עיכוב במימושם אינו מביא בהכרח לדחיית התוכנית".
לאור עקרונות אלו קובע הנדל, כי אם תנאי ההפקדה של התוכנית לא התקיימו במועד - תתבטל מאליה החלטת הוועדה לדיור לאומי להפקיד אותה. אולם הוועדה רשאית להתכנס תוך שבועיים ולהחליט לקדם את התוכנית בהתאם לחלופות האחרות הקבועות בחוק. "רק אם הוועדה תימנע ממימוש סמכותה זו, ולא תתכנס לדיון במועד הקבוע, תוביל בטלות החלטת ההפקדה לדחיית התוכנית כולה - ותחייב להתחיל את ההליך התכנוני לגביה מבראשית". מדובר בתמרור אזהרה ובבחינה מחודשת של התאמת התוכנית לנתיב המהיר, ולא בביטול אוטומטי שלה.
עוד קובע הנדל, כי ניתן לאשר במסלול המהיר רק תוכניות בנייה, הכוללות הוראות לגבי שימושים "הנדרשים לשמש את יחידות הדיור הכלולות בתוכנית ובסביבתה". שימושים שאינם הכרחיים לבנייה למגורים, אינם יכולים לעבור במסלול המהיר ויש לאשרם בהליכי התכנון הרגילים. "אין לקבל עמדה המאפשרת 'לתפוס טרמפ' על גבה של תוכנית לדיור לאומי, ולקדם באמצעותה רכיבים תכנוניים שתכליותיהם והשפעותיהם חורגים באופן מובהק מתחום התוכנית וסביבתה הרלוונטית".
הנדל קיבל חלקית את ערעור המועצה המקומית זבולון וכפר ביאליק על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, שדחה את התנגדותם לאישור בניית 900 יחידות דיור בגבעת הרקפות שבקרית ביאליק במסגרת דיור לאומי. הוא דחה את הערעור לגבי אישור בניית הדירות, וקיבל אותו לגבי אישור פארק האמור להשתרע על פני 90 דונם - שליש משטח התוכנית.
הנדל ביטל את החיוב בהוצאות שהוטל על המועצה והכפר במחוזי, וחייב את הוועדה לדיור לאומי במחוז חיפה ואת רמ"י לשלם להם 10,000 שקל. את המערערים ייצגו עוה"ד אלי וילצ'יק ואופיר כהן, את המדינה ייצג עו"ד רן רוזנברג, ואת עיריית קרית ביאליק - עו"ד שלמה ולדמן.

תאריך:  21/11/2018   |   עודכן:  21/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: לא לתפוס טרמפ על דיור לאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עמדו הרווחים על 754.5 מיליון דולר    בחברה טוענים כי הקיטון נובע מאירועים חד-פעמיים שהניבו רווח רב בשנה שעברה ומעליה בשיעור התמלוגים ששילמה החברה בשנת 2018    התמלוגים ששילמה דלק מתחילת השנה: 138.1 מיליון שקל
יצחק דנון
קבוצת וולת'סטון נדל"ן מבקשת למנות כונס לזכויותיה של חברת פינקוס שגב בפרויקט בכפר סבא, בטענה לחוב של 21.6 מיליון שקל
מירב ארד
סלע המחלוקת המרכזי הוא התנגדות של משרד החקלאות להטלת חובת הכשרה על עובדי החקלאות כתנאי לשימוש בחומרי הדברה מסוכנים    ח"כ אלאלוף לנציגי המשרדים: "אתם פוגעים בציבור כמעט בזדון. הגישו לוועדה התקנות בתוך שלושה שבועות"
עמירם ברקת
לפי דוח ארגון המדינות המפותחות קצב הצמיחה הצפוי בישראל נותר 3.6% אך הצפי להמשך מדאיג    להערכתם על בנק ישראל להתחיל לשקול העלאת הריבית מרמת השפל הנוכחית
אלעזר לוין
אחד מגדולי היזמים מזהיר: "מכירת דירות בירידה, ותגרור את המשק"    יזמים אחרים חלקו על דבריו    התנגשות מילולית והאשמות הדדיות בין הקבלן מזרחי לבין הנשיא המיועד של התאחדות בוני הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il