X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כמעט כל הנפגעות מהטרדה מינית לא דיווחו על כך למשטרת ישראל 87 אלף נשים נפגעו מאלימות נשים מרגישות פחות בטוחות ללכת לבד באזור מגוריהן בשעות החשכה
▪  ▪  ▪
נשים מוטרדות מינית יותר מגברים [צילום: מן הטלוויזיה]

96 אלף נשים הוטרדו מינית במהלך שנת 2017 - כך עולה מדוח שפרסמה (יום ד', 21.11.18) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לציון יום השנה לאלימות נגד נשים.
בסקר נבדקו תחושת הביטחון האישי והיקף ההיפגעות מעבירות מסוגים שונים של תושבי ישראל בני 20 ומעלה, היפגעות של ילדים ובני נוער במשק הבית, והיפגעות מעבירות רכוש כנגד משק הבית בשנה שקדמה לסקר. הסקר מתייחס לאוכלוסייה הקבועה של מדינת ישראל, בגיל 20 ומעלה. גודל המדגם עומד על כ-7,000 נדגמים.
מהנתונים עולה כי בשנת 2017 כ-324 אלף נשים בנות 20 ומעלה נפגעו מעבירות שונות (11.6% מכלל הנשים). העבירות הנפוצות ביותר מבין העבירות שנחקרו בקרב הנשים היו: גנבה (3.5%), הטרדה מינית (3.4%), אלימות או איום באלימות (3.1%), עבירה מקוונת (3.0%).
כ-96 אלף נשים, שהם 3.4% מכלל הנשים בנות 20 ומעלה, נפגעו מהטרדה מינית. 30.5% מהן הוטרדו בפעם האחרונה במקום עבודתן. מרביתן (85%) ציינו שהמטריד לא היה הממונה עליהן, אלא מישהו אחר במקום העבודה. למרות זאת 97% לא דיווחו על כך למשטרת ישראל.
אשר לנזקים שנגרמו לנפגעות הטרדה מינית, כ-50.2% מהן העידו כי הפגיעה האחרונה גרמה להן נזק. בכך נכלל נזק בעבודה כמו הפסד ימי עבודה, הפסד שכר או פיטורים, וכן נזק נפשי כמו לחץ, טראומה, בושה או תחושת חוסר אונים.
עוד עולה מהסקר, כי 87 אלף נשים, המהוות 3.1% מכלל הנשים בנות 20 ומעלה, נפגעו במהלך השנה שקדמה לסקר מאלימות או מאיום באלימות. 41.1% מהנשים שנפגעו מאלימות או מאיום באלימות הכירו את התוקף או לפחות את אחד התוקפים. 66.4% מהנשים שסבלו מאלימות נפגעו מאיומים (ללא פגיעה פיזית) ו-33.6% נפגעו מפגיעה פיזית.
נשים מוטרדות מינית יותר מגברים
על-פי נתוני הסקר, יותר נשים נפגעו מהטרדה מינית מאשר גברים (3.4% מהנשים לעומת 1.0% מהגברים). אחוז ההיפגעות של נשים וגברים מעבירת גנבה דומה (3.5% ו-3.4%, בהתאמה). לעומת זאת, גברים נפגעו באחוזים גבוהים יותר מאשר נשים מעבירה מקוונת (5.0% לעומת 3.0%, בהתאמה) ומאלימות או מאיום באלימות (4.4% לעומת 3.1%, בהתאמה).
בקרב נשים בנות 20-34 אחוז הנפגעות מהטרדה מינית היה גדול פי חמישה מאשר נשים בנות 35 ומעלה (7.5% לעומת 1.5% בהתאמה). המשמעות היא שאחת מכל 13 נשים בשכבת גילים זו נפגעו מהטרדה מינית, לעומת אחד מכל 50 גברים באותם גילים.
עוד נמצא כי נשים מרגישות פחות בטוחות ללכת לבד באזור מגוריהן בשעות החשיכה לעומת גברים. 79.3% מהנשים מרגישות בטוחות במידה רבה ובמידה רבה מאוד ללכת לבד באזור מגוריהן בשעות החשיכה לעומת 91.7% מהגברים.
כמו-כן נשים חוששות יותר מגברים להיפגע מאלימות באזור מגוריהן. 11.5% מהנשים חוששות במידה רבה ובמידה רבה מאוד להיפגע מאלימות באזור מגוריהן לעומת 5.7% מהגברים.

תאריך:  21/11/2018   |   עודכן:  21/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
96 אלף נשים הוטרדו מינית במהלך 2017
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קובעת: "דרושה הקפדה על כך שבראשה של המשטרה יעמוד אדם ראוי, שלא תהיה מעל ראשו. פגם ערכי שנפל בהתנהגות המפכ"ל משפיע לכל אורך שדרת הפיקוד"
אלעזר לוין
דן אנד ברדסטריט: התחלות הבנייה ימשיכו לרדת בשנה בבאה, והדבר יביא לעליית מחירי הדירות    קבלנים ויזמים סוקרים בעיות וכשלים, ובמרכזם מחסור בכוח אדם ובמגרשים לבנייה    בכירים הבטיחו להגיע למפגש - אך לא הגיעו
איתמר לוין
תוקף את התקשורת: נוצר רושם כאילו קורים בפייסבוק רק דברים רעים    "אין להעלים עין מהדברים הבאמת טובים שקורים כאן"
מירב ארד
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע יותר מ-4000 תיקים שנפתחו אשתקד - 2600 נסגרו, והיתר עדיין בשלבי חקירה    תומא סלימאן: "בזמן הקרוב התיקון לחוק יגיע לוועדה בראשותי ואני אעשה הכל כדי להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית"
איציק וולף
הצעת חוק שאושרה לקריאה ראשונה בוועדת החוקה מבקשת למנוע מעברייני מין לשנות את שמותיהם אלא אם יקבלו אישור פרטני לכך משר הפנים    נציגת המשטרה: שר הפנים רשאי להיחשף למידע הפלילי, ככל שהמחוקק יסדיר את העניין - אין לנו התנגדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il