X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות הטענה לגניבת עשרות מיליונים

מפרק זמני לחברה של חוגג

בעלי בית"ר ירושלים לא הגיב לטענות הקשות שהטיחו בו 17 שותפיו לחברת IDC העוסקת באופציות בינאריות ובהנפקת מטבעות וירטואליים
▪  ▪  ▪
חוגג. "שתיקה רועמת" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"משה חוגג גנב עשרות מיליוני דולר"
איתמר לוין, יצחק דנון
הבעלים לשעבר של AOH - שהתמזגה עם חברת האופציות והמטבעות הווירטואליים IDC שבשליטת חוגג - טוענים שהוא נטל לעצמו מניות, רווחים ופעילות של החברה המשותפת * מקבוצת סינגורלטים נמסר: זוהי עלילת דם זדונית
לרשימה המלאה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, מינה (יום ו', 23.11.18) את עו"ד גיל אורן למפרק זמני לחברת IDC שבשליטת משה חוגג, בעליה של קבוצת בית"ר ירושלים. ברנר ידון בנפרד בבקשתם של 17 משותפיו של חוגג לחברי AOH למנות מפרק קבוע ל-IDC, אשר רכשה את AOH.
המבקשים טענו, כי חוגג גנב עשרות מיליוני דולרים מהחברה, הרשומה בקפריסין ועוסקת בהשקעות באופציות בינאריות ובהנפקת מטבעות וירטואליים. בין התובעים: נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון-אלדר; יזם ההיי-טק שי דתיקה; הקבלן רוני פלד; איש הפיננסים אלי זמיר; עו"ד דגנית באשא, שהייתה מעורבת בפרשת הסליקה בחברת כאל; ואיש האינטרנט קובי שפריר [ראו קישור משמאל].
IDC וחוגג לא הגיבו לבקשה, וברנר אומר על כך כי שתיקתם הרועמת נוכח ההאשמות הקשות כלפי חוגג "היא שמבססת את התנאי הנוסף למינוי מפרק זמני, והוא שהמבקש יראה כי קיים צורך במינוי מפרק זמני כדי למנוע נזק לנושים, או כדי להסיר חשש מפני הברחת נכסים וכספים על-ידי בעל השליטה בתקופת הביניים שעד לדיון העיקרי". לדבריו, טענותיהם של המבקשים ולפיהן החברה חייבת להם מיליוני דולרים, לא נסתרו גם הן ולכן יש הצדקה למינוי המפרק הזמני.
ברנר הוסיף: "המבקשים פירטו שורה ארוכה של מעשים חמורים ביותר אותם הם מייחסים לחוגג, לרבות גזל נכסים של החברה ונטילתם לעצמו. בשלב זה, הטענות הללו, חרף חומרתן היתרה, לא נסתרו כלל, מן הטעם ש-IDC וחוגג התחמקו בכוונת מכוון מהתייצבות לדיון ומהצגת גרסה עובדתית משל עצמם. מדובר בשתיקה רועמת של חוגג, שיש לה משמעות ראייתית לחובתו, לפחות בשלב הנוכחי. קשה להלום שאיש עסקים הסופג האשמות כה חריפות יימנע מלמסור את גרסתו שלו". ייתכן שחוגג הימר על כך שבית המשפט יקבע שאין לו סמכות לדון בבקשה, מוסיף ברנר, אך ההימור כשל.
ברנר גם עוסק בשאלה האם יש לו סמכות לדון בתביעה נגד IDC, הרשומה בקפריסין. תשובתו חיובית, גם בשל הימנעותם של החברה וחוגג מלהתייצב לדיון למרות שהתביעה נמסרה כדין - כלל לידיו של חוגג. אומנם נמסר לבית המשפט שהוא התפטר מתפקידו כדירקטור בחברה ביום בו נמסרה לו התביעה, אך "דומה על כי פניו מדובר בהתנהלות תכסיסנית ובלתי ראויה שכל תכליתה היא להכשיל את מסירתה של בקשת הפירוק ל-IDC. חוגג הרי ידע היטב כי בקשת הפירוק צפוייה להיות מוגשת בכל רגע".
ברנר אומר, כי ברור שאם יוכח שחוגג אכן בזז את נכסיה של IDC, יהיה מקום להורות על פירוקה של החברה מטעמי צדק. "עניין זה טעון כמובן בירור עובדתי מקיף ומעמיק בעת הדיון בבקשה העיקרית, אך לעת הזו לא נסתרו טענותיהם הלכאוריות של המבקשים, ומשכך עלה בידם לבסס עילת פירוק לצורך מינוי מפרק זמני".
עם זאת, ברנר מדגיש: "אין בכל האמור לעיל כדי לקבוע מסמרות לגבי ההליך העיקרי, לאחר ש-IDC תשיב לגופו של עניין בבקשת הפירוק ולאחר שחוגג ימסור את גרסתו שלו בתצהיר למעשים המיוחסים לו".

תאריך:  25/11/2018   |   עודכן:  26/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאחר 42 שנות נתק מחדשות המדינות את יחסיהן    דבי: זה לא יעלים את הבעיה הפלשתינית    נתניהו: בקרוב אבקר במדינות מוסלמיות נוספות    על הפרק: הטרור האיסלאמי והלוחמה בטרור, ואולי גם נושאי מים ומדבור
עידן יוסף
מהיום, ומדי יום חול: רכבת ישראל מרחיבה את השירות לנוסעיה ומעבה מעט את תדירות הרכבות בתחנות בצפון הארץ ובדרומה    הרכבת: "חשיבה מחוץ לקופסה"    בגליל המערבי תוהים: "איך זה בדיוק עוזר?"
איתמר לוין
בני זוג הצטרפו לארגון ושהו במשך שנה בסוריה ובעירק    העליון הפחית עשרה חודשי מאסר: הבעל ירצה 60 חודשים, והאישה - 40 חודשים
איציק וולף
היקף הרכישות באשראי בימים רביעי עד שישי בשבוע שעבר עמד על 3.19 מיליארד שקל    סכום העסקה הממוצע לרכישה דרך הרשת עמד השנה על 349.58 שקל, לעומת סכום ממוצע של 165.2 שקל לעסקה עם הצגת כרטיס    בשעות העומס בשישי - 2.1 מיליון עסקות בסכום של 430.8 מיליון שקל
איציק וולף
כ-240 עובדי יבואנית סמסונג לישראל התאגדו בהסתדרות    דורשים שיפור תנאי עבודתם וביטחון תעסוקתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il