חברת פימק כביש 16 מבקשת (26.11.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את הצעתה הזוכה של חברת שפיר-פיצרוטי כביש 16 במכרז לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 16. היא גם מבקשת להורות לוועדת המכרזים לבחור את הזוכה מבין יתר חמש ההצעות שהוגשו במכרז.
מדובר בכביש כניסה חדש לירושלים, אשר יחבר בין מחלף מוצא לבין שכונות מערב העיר. הפרויקט מתוכנן להימשך 25 שנה (ארבע שנות הקמה ו-21 שנות תפעול), עלות ההקמה היא מיליארד שקל והמדינה תשלם דמי הפעלה של 21 מיליון שקל בכל רבעון (דהיינו 1.7 מיליארד שקל לכל התקופה). לטענת העותרת, ועדת המכרזים התעלמה מן הפגמים בהצעתה של שפיר-פיטרוצי, שהייתה הזולה ביותר, ופעלה כדי לאשר אותה למרות פגמים אלו.
לדברי העותרת, התנהלותה התכסיסנית של שפיר-פיצרוטי אפשרה לה להגיש הצעה למענק הקמה בסך 48.5 מיליון שקל בלבד, לעומת 500 מיליון שקל שביקשו יתר המתמודדות. במקום לבדוק את סבירותה של ההצעה בשים לב לפערים חריגים אלו, נטען בעתירה, בחרה הוועדה להתעלם מהם ולהכשיר את הפגמים הרבים שנפלו בהצעתה של שפיר-פיצרוטי.
ועדת המכרזים, נטען בעתירה, חרגה מנוהל הערכת וניקוד ההצעות שהיא עצמה קבעה, התעלמה מהעובדה שהצעתה הטכנית-הנדסית של שפיר-פיצרוטי לא עמדה בתנאי הסף, והתעלמה מהיתרון הכלכלי המשמעותי הטמון בעובדה שהן הצעתה הטכנית-הנדסית של שפיר-פיצרוטי והן הצעתה הפיננסית, מבוססות על הנחות בלתי ריאליות לשיטת חברי ועדת המכרזים עצמם. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
זוהר לנדה, אייל נחשון ושחר רוטשילד, וטרם הוגשו תגובות המשיבים.