X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב דרש מהעד: תתנצל על התלונה

רבה של ראשל"צ הטריד עד

הרב דוד וולפא ופרקליטו, יוסי פאר, הורשעו בכך שניסו לגרום למשגיח כשרות שהתלונן נגד וולפא לחזור בו מתלונתו ביהמ"ש: השניים היו מודעים היטב לכך שהם מבצעים עבירה
▪  ▪  ▪
מחלוקת עם המשגיח

הרב הראשי של ראשון לציון, דוד וולפא, ופרקליטו עו"ד יוסי פאר הטרידו עד כאשר ניסו להביא אדם שהתלונן נגד הרב וולפא לחזור בו מתלונתו. כך קובע (יום ד', 28.11.18) שופט בית המשפט השלום בעיר, רפי ארניה, אשר הרשיע את השניים בעבירה זו.
הרב וולפא בן ה-87 מכהן כרב העיר מזה 48 שנים, ובשנת 2014 מינה את פאר בן ה-70 לחבר המועצה הדתית בעיר וליו"ר ועדת הכשרות שלה. במרכז הפרשה עומדות תלונה למשטרה שהגיש נתנאל ברזילי, שהיה מפקח כשרות בעיר, נגד הרב וולפא בשנת 2009 ושיחות בין וולפא, פאר וברזילי בספטמבר 2014.
בתלונתו טען ברזילי, כי וולפא ביצע עבירות פליליות במסגרת תפקידו ובראשן קבלת שוחד. כעבור שנתיים נחקר וולפא ונערך לו שימוע, בו יוצג בידי פאר. במקביל החל וולפא להפלות לרעה את ברזילי וסירב לחתום על תעודות כשרות שהנפיק הלה. בטרם נסגר התיק נגד וולפא, התקשר כאמור פאר לברזילי והפציר בו לחתום על מסמך בזו הלשון: "הידיעות אשר הועדו נגד כבוד הרב וולפא במשטרת ישראל נבעו מטעות וכבר בחקירה הוכח שאינן נכונות. אני מתנצל ומבקש סליחתו של הרב". ברזילי סירב למרות לחציו המתמשכים של פאר.
בהמשך היום הגיע ברזילי אל וולפא, אשר שב וסירב לחתום על תעודות הכשרות שהנפיק ודרש ממנו לחתום על מסמך בו ייאמר: "העדויות שהועדו אז נבעו מטעות והתברר בחקירה שזה לא נכון. אני מתנצל בפני הרב ומבקש את סליחתו. בוודאי שהדוחות שלי יהיו נאמנים ומלאים". וולפא הבהיר לברזילי, כי יחתום על תעודות הכשרות רק לאחר שברזילי יחתום על ההודעה. ברזילי סירב, ועמד בסירובו גם בפגישה נוספת כעבור עשרה ימים.
בין הצדדים לא הייתה מחלוקת לגבי העובדות אלא לגבי משמעותן, שכן וולפא ופאר טענו שהיה מדובר רק בניסיון לסולחה עם ברזילי. ארניה דוחה גרסה זו, תוך שהוא מצטט באריכות את הלחצים שהפעילו השניים על ברזילי וקובע שלא יכול להיות ספק שמדובר ב"הטרדה" כמשמעה בחוק. השניים היו מתואמים מראש וברור לחלוטין שהיו מודעים למעשיהם, אומר ארניה. ראיה מכרעת לכך היא שהם הבטיחו לברזילי שהמסמך יישמר בכספת, לא יתפרסם ולא יובא לידיעתו של איש - ואם המטרה הייתה סולחה ודרך חדשה, הרי שהיה מקום להציגו קבל עם ועדה.
ארניה מדגיש, כי התרשם שהרב וולפא - למרות גילו - הוא "אדם תקיף, בעל שכל ישר ומוח חד כתער", אשר ידע היטב שמדובר בעבירה פלילית. קל וחומר לגבי פאר, אשר כעורך דין ודאי שהיה מודע לחוק ולעבירה עליו, אשר דבריו מלמדים על כוונתו הפלילית - לגרום לברזילי לחזור בו מתלונתו. ארניה גם דוחה את טענת ההגנה, לפיה במועד ההטרדה סברו וולפא ופאר שתיק השוחד נגד הרב נסגר ולכן לא הייתה להם עילה להטריד את ברזילי, שכן התיק נסגר רק באמצע 2016, ובכל מקרה - ברזילי היה עשוי להיות עד מרכזי בתיק משמעתי נגד וולפא שעמד גם הוא על הפרק.
עוד נדחתה הטענה, לפיה וולפא ופאר סברו שברזילי מעוניין להגיע לסולחה. הפנייה הייתה שלהם אליו, ולא להפך, ובשיחות עימו היה ברור שהוא אינו מסכים לעסקה: חזרה בו מתלונתו תמורת חתימתו של וולפא על תעודות הכשרות. ארניה גם אומר, כי עינוי הדין שנגרם לוולפא, בכך שתיק השוחד נגדו נסגר לאחר שבע שנים, אינו מקנה לו הגנה מן הצדק בתיק הנפרד של הטרדת העד. את המדינה ייצג עו"ד דודי ענבר, ואת וולפא ופאר - עו"ד ניר יסלוביץ.

תאריך:  28/11/2018   |   עודכן:  28/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי ארניה / Rafi Arnia
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל אזולאי
כחלק מתוכנית ההתייעלות שמובילים ראשי התעשיה האוירית, נשקלת האפשרות להפסיק את הפעילות במפעל רמתא שבבאר שבע, שבו מייצרים בין היתר ספינות קרב    גם פעילות תע"א לתחזוקת מסוקים בשדה התעופה עטרות בסכנה, ושינויים נוספים צפויים גם במטה היבשה
איתמר לוין
יוצאים נגד הנחיית בית המשפט העליון, לאפשר לשר המדע להגיש תצהיר נפרד בנוגע למינוי בקרן ישראלית-גרמנית - לאחר שהפרקליטות התייצבה לימין העותרת    טוענים שאין להפריד בין הייעוץ לבין הייצוג, ולכן ייצוג נפרד יתאפשר לשרים ועובדי מדינה רק במקרים חריגים ביותר
איתמר לוין
המשמעות: אסור להעביר את הרשימה לגורמים אחרים או לעשות בה שימוש החורג מן המטרות שלשמן נמסר המידע הכלול בה
אלעזר לוין
הקונים יחויבו לשלם על צורת ואופן התשלום, אך לא על מקורות הכסף    תקופת הסתגלות של כמה חודשים    המטרה לצמצם שימוש במזומן, על-פי החוק בעניין זה
אלעזר לוין
תהרוס 60 דירות ישנות    יחס נמוך - 2.4 דירות חדשות על כל 1 ישנה    רווחי החברה-האם אשטרום גדלו ב-30%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il