X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסרף. קשוב להערות המבקר [צילום: נתיבי ישראל]
חשיפה / ההפרטה בתחבורה הציבורית
מנהל הרשות המיועד ביטל מכרז בעייתי
אמיר אסרף המיועד למנהל הרשות לתחבורה הציבורית בולם את הפרטת הידע המקצועי של משרד התחבורה הרשות לא תשכור את שירותיהן של שתי מינהלות חיצוניות בניגוד להערות המבקר ותוך התעלמות מהחשכ"ל

בינואר 2019 אמור להיכנס אמיר אסרף לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אסרף, שמינויו אושר על-ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ וועדת המינויים, אינו שוקט על שמריו ומתכנן כבר כעת כיצד להביא לשיפור התחבורה הציבורית.
ל-News1 נודע כי מנהל הרשות המיועד הצליח להביא לביטולו של מכרז בעייתי, שפרסם משרד התחבורה בסוף חודש מאי למתן שירותי ניהול ריכוז, תיאום ויעוץ בתחום התחבורה ציבורית, עבור מינהלות לתחבורה ציבורית.
כפי שדווח כאן לראשונה, הוכן מכרז זה בניגוד להערות משרד מבקר המדינה בדבר הצורך לצמצם בכוח האדם ולהחזיר את הידע המקצועי לתוך משרדי הממשלה ותוך צפצוף על הוראות החשב הכללי באוצר.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מונה כ-100 עובדים לאחר שנוספו לה תקני כוח אדם נוספים. למרות זאת היא ביקשה כי לצידה יהיו שתי מינהלות חיצוניות שיספקו עבורה שירותים שיכללו פעולות שונות בתחום התחבורה הציבורית, לרבות בתחום הרכבות, וכן יישום ובקרה על מפעילי ותשתיות התחבורה הציבורית.
מיליארדי שקלים זורמים תחת ידו של משרד התחבורה. לצורך ביצוע מיזמים הוא מתקשר עם יועצים, בעלי מקצוע ונותני שירותים מומחים. אולם כבר לפני שלוש שנים וחצי מצא מבקר המדינה כי ועדות המכרזים לבחירה בהם אינן פועלות כנדרש. המבקר מצא כי נעשה שימוש יתר ובלתי מוצדק בסעיפי הפטור ממכרז (89% ממכרזי ההתקשרויות!), ובכלל זה בתקנות הפטור ממכרז בנימוק של ספק יחיד.
בדוח עלה כי המשרד מעביר במיקור-חוץ סמכויות לביצוע תפקידי ליבה ליועצים פרטיים, בניגוד לכללי התקשי"ר, בתהליכי התקשרות בלתי תקינים וללא שליטה ובקרה מספיקים עליהם. פעולות אלה גרמו לאובדן ידע, למחסור בכוח אדם מקצועי ואיכותי במשרד, ולאובדן הפיקוח והשליטה על ניהול תקציבי הייעוץ ותקציבי הפיתוח. פעילות מינהלת התחבורה הציבורית, שאמורה להיעשות בידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מתנהלת בידי שתי חברות חיצוניות - עדליא (ADALYA) ו-AMCG.
משרד התחבורה אמר שיתקן את העניין, אבל בפועל הגדיל את המספר היועצים החיצוניים במה שכאמור צריך להיות חלק מפעילות הליבה של המשרד.
הגדלת מספר היועצים החיצוניים נעשתה למרות הקמת חטיבת תוכנית אב לתחבורה בחברה הממשלתית נתיבי איילון (אשר כוללת אגפים לתכנון תחבורה ציבורית, לסקרים ולאסטרטגיה ומודלים). יתרה מכך, תנאי לביצוע הארכה בפעולת המנהלות הקיימות (עדליא ואי.אם.סי.ג'י) היה פרסום מכרז חדש על לתום שנת 2017.
למרות זאת, פורסם המכרז למינהלות התחבורה הציבורית כאמור, ולא חל כל שינוי ואף חל גידול במספר המשרות במסגרת מינהלות התחבורה הציבורית.
ממשרד האוצר טען בפני News1 כי "ועדת הפטור בחנה את הנזק, באי-אישור התקשרות המבוקשת לעומת התניית אישור ההתקשרות למשך חודש בלבד, ומתן הארכה לשנה רק בכפוף ליציאה למכרז חדש באותו החודש. הוועדה בחרה בחלופה אשר ממזערת את הנזקים בגין היעדר פיקוח ובקרה על מערך התחבורה הציבורית הנאמד בהיקף כספי של מיליארדי שקלים בשנה. ראוי היה לצאת למכרז במועד".
אולם על-אף הסכמת האוצר, לא שוכנע אמיר אסרף בנחיצות המכרז. במשרד התחבורה אישרו את הפרטים ומסרו: "המכרז בוטל לאור בקשת המנהל הנכנס של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ללמוד את פרטי המכרז והתאמתו לצורכי הרשות ותפישת ניהולו".

תאריך:  29/11/2018   |   עודכן:  29/11/2018
+הסתיימה שביתת נהגי קווים במודיעין עילית
16:34 29/11/18  |  עידן יוסף

שביתת נהגי קווים, שהשביתו את התחבורה הציבורית, למשך שעות אחדות בשל אלימות כלפי נהגים, הסתיימה. בהנהלת חברת קווים סירבו להגיב.

+המתנה ממתינה
14:32 29/11/18  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

בשולי הכותרות: מקרה מגיסטו כתמרור אדום - ראו הוזהרתם  ▪  חרדה לחרדים או אסטרטגיה עסקית  ▪  ולקינוח סיכה ממתינה - אגד נותנת לכם לחכות

ססימאות לחוד ועובדות לחוד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהל הרשות המיועד ביטל מכרז בעייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
אלי אלון
בתחנות האוטובוסים המרכזיות בת"א, בירושלים ובתחנות נוספות מותקנים בכניסה לשירותים הציבוריים שערים מסורגים מסתובבים, המקשים וגורמים אי-נוחות ולפעמים אף סבל לנוסעים הרבים הנזקקים לשירותים    הגיע הזמן להקל על הנוסעים ולהסיר שערים אלה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה הודיע שלא תקדם את חוק הגדלת הקנסות על נוסעים בתחבורה הציבורית לפני שהמערכת תהיה מושלמת ותכלול מכשירי כרטוס ותיקוף לצד אכיפה מידתית והגיונית
עידן יוסף
43 גופים הגישו הצעות ושלושה נפסלו בשלב המיון המוקדם    המכרז הוא לשמונה קווי שירות בגוש-דן, ובקרוב ייצאו מכרזים ליתר אזורי הארץ
עידן יוסף
ארגון נהגי האוטובוסים וקציני הבטיחות משלבים זרועות ומקימים מנהלת חדשה למאבק בתאונות הדרכים ולביצוע הכשרות מקצועיות    סוכמו העקרונות לפרשנות האופטימלית לתקנה 168
עידן יוסף
קווי מיניבוסים משודרגים לפי-קריאה במסלול גמיש ומקוצר באזור תל אביב, בדומה לנהוג בכמה ערים בעולם    תעריפי נסיעה משתנים לנסיעה בשעות השיא והשפל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il