X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שורה של ארגונים טוענים בבג"ץ, כי החלטתו של ארדן התקבלה במחטף, ללא בדיקת העובדות הרלוונטיות ותוך התעלמות מהשימוש הנרחב בנשק חם לביצוע מעשי רצח והתאבדויות
▪  ▪  ▪
עוד 600,000 רשיונות? [צילום: AP]

עשרה ארגונים מבקשים (יום ה', 29.11.18) מבג"ץ לבטל את התבחינים החדשים למתן רשיונות נשק שפרסם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לפני שלושה חודשים. עוד הם מבקשים לבטל את הוראת השעה המתירה נשיאת נשק אבטחה ונשק ארגוני מחוץ לשעות העבודה.
לדברי הארגונים, המשרד לביטחון פנים עצמו מעריך שהתבחינים החדשים יגדילו ב-600,000 את מספרם של הזכאים לרשיון נשק. "מדיניות הרחבת תפוצת הנשק שנוקט בה המשיב כעת משקפת התנערות מוחלטת ממסקנותיהן של אינספור וועדות בין-משרדיות, דוחות מבקר המדינה, דוחות משרד הבריאות ועוד ועוד. אף על-פי שמדובר בשינוי של מושכלות יסוד שהתגבשו מאז שנות ה-90 באשר להכרח להגביל ולצמצם את הנגישות לנשק במרחב האזרחי, החלטת המשיב התקבלה במחשכים, ללא כל דיון ציבורי או פרלמנטרי ותוך התעלמות מנתונים שנאספו במהלך כמעט שלושה עשורים", נטען בעתירה.
על-פי הנתונים המובאים בעתירה, בשנים 2013-2002 נרצחו לפחות 35 בני אדם - רובם נשים - באמצעות נשק שהיה ברשותם של מאבטחים. כלי ירייה הם האמצעי המרכזי להתאבדויות, ו-40% ממעשי הרצח מבוצעים באמצעות נשק חם, נאמר עוד. "מדיניות צמצום הנגישות לנשק נשאה פרי והובילה בשנים האחרונות להפחתת היקף כלי הירייה המורשים הנמצאים במרחב הציבורי והפרטי וכתוצאה מכך לירידה משמעותית במספר ההתאבדויות באמצעות נשק ולירידה במספר הנשים שנרצחו בנשק אבטחה", נאמר בעתירה.
העותרים מוסיפים: "המשיב סטה באופן חד ממדיניות רישוי הנשק העקבית והמבוססת שהונהגה בעשורים האחרונים על בסיס הנמקה אחת ויחידה והיא השיפור הצפוי, לכאורה, בהתמודדות עם איום הטרור באמצעות הרחבת מספר מחזיקי הנשק הפרטי במרחב הציבורי. אלא שהנחת מוצא זו משוללת כל יסוד עובדתי והיא נשענת, לכל היותר, על 'תחושות בטן' של המשיב ללא איסוף נתונים מסודר מחד-גיסא, ותוך התעלמות מוחלטת מנתונים רלוונטיים מאידך המעידים על ירידה מתמשכת בהיקף פיגועי היחידים ועל מעורבות זניחה של אזרחים חמושים בהתמודדות עם אירועים אלו בשנים האחרונות.
"לא זו בלבד שהאמצעי שבחר המשיב להתמודד עם איומי הטרור אינו רלוונטי, הוא אף צפוי לפגוע בביטחון הציבור. מדיניות המשיב מתייחסת להיבט אחד ויחיד של 'ביטחון הציבור' והוא הביטחון הלאומי מפני אירועי אלימות שמקורם בטרור. מדיניות זו מזניחה לחלוטין את הביטחון האישי של האוכלוסייה בכלל ואת ביטחונן של נשים וקבוצות מיעוט בפרט שעבורן הרחבת היקף כלי הירייה במרחב האזרחי והביתי מהווה איום ממשי. קיים קשר ברור ומוכח בין היקף כלי הנשק ברישיון שנמצא בידי הציבור לבין היקף ההתאבדויות והרציחות, במיוחד של נשים על-ידי בני משפחתן". העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אן סוצ'יו, ענת טהון-אשכנזי וסמדר בן-נתן.

תאריך:  29/11/2018   |   עודכן:  29/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד הגדלת רשיונות הנשק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי אילו העותרים?
מגיב מחיפה  |  29/11/18 12:54
2
הנשק הקטלני ביותר - רכב !!!
שאלה לעותרים  |  29/11/18 14:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עליה ברווחים בביטוח חיים    ירידה ברווחי בבריאות כתוצאה מהגדלת העתודות    ירידה ברווח ביטוח כללי בשל הירידה בתשואות בשוק ההון
אלעזר לוין
תרשום רווח הון של 21 מיליון שקל ותזרים מזומנים של 78 מיליון שקל    הבניין מושכר בתשואה של 3.3%, ונראה שהקונה מתכנן לפעול להעלאת התשואה
איתמר לוין
אומר שאינו שולל את האפשרות שיעניק חנינה למי שהיה יו"ר הקמפיין שלו, הורשע בעבירות מס ומרמה, וכעת טוען התובע המיוחד שהפר את הסדר הטיעון עימו
איתמר לוין
"יש לאפשר לממשלות למנוע תקשורת טרוריסטית והתערבות זרה בעניינים הפוליטיים הפנימיים. יש לחייב את הרשתות החברתיות לפעול כנאמנים לשמירת פרטיות המשתמשים"
אביתר בן-צדף
האישה הראשונה שמפקדת על צבא בנאטו    לפני כן הייתה סגנית-הרמטכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il