X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלפים הגיעו למופע לציון יום היציאה ממדינות ערב ומאירן השרה לשוויון חברתי, שאמה נפטרה השנה, מבקשת מהדור הצעיר: "את אמי לא הספקתי לתעד, תעדו אתם את סיפורי סבא וסבתא"
▪  ▪  ▪
גמליאל. שעון החול אוזל [צילום: אביתר ניסן]

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אומרת (יום ה', 29.11.18) כי בקרוב יהיה אומדן לגבי רכוש היהודים הגזול בידי מדינות ערב. היא לא ציינה תאריך מדויק. גמליאל נאמה במסגרת מופע, הנערך זו השנה הרביעית, לציון יום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאירן.
בעקבות עתירה שהגיש עו"ד אור סדן, במסגרת התנועה לחופש המידע, לבית המשפט המחוזי בירושלים, נחשף מוקדם יותר היום, כי השרה שהתה בחו"ל 120 יום מאז מונתה לתפקידה ב–2015. בין היתר טסה ליעדים: רודוס, אסטוניה, בלארוס, וינה, לונדון, ברצלונה, מדריד, ניו-יורק ולוס אנג'לס. במשרדה של גמליאל טענו כי הנסיעות קשורות בין היתר לענייני הערכת הרכוש היהודי במדינות ערב.
בנאומה, אמרה גמליאל: "שעון החול הולך ואוזל ועל כולנו להתגייס לתיעוד הפרק של יהודי המזרח בסיפור תולדות העם היהודי. אני קוראת לדור הצעיר להוריד את ישומון 'רואים את הקולות' ולתעד את סבם וסבתם בטרם יהיה מאוחר". גמליאל, שבשנה האחרונה שכלה את אמה, הוסיפה בנימה אישית: "אני לא הספקתי ואמי כבר איננה, ועל כך אני מצטערת".
במיזם הלאומי "רואים את הקולות", לתיעוד מורשת יהודי המזרח באמצעות גביית עדויות מצולמות של אזרחים ותיקים יוצאי ערב ואירן, הושקעו 10 מיליון שקלים. בשנתיים האחרונות, יוצאים צוותי ההפקה של המשרד לשוויון חברתי המונחים על-ידי קרן ספילברג לתעד קשישים ברחבי הארץ. בחודש הבא, יורחב המיזם והמשרד ישיק ישומון שיאפשר לכל אדם לתעד זקנים יוצאי מדינות אלה. הישומון אומנם ושק רשמית בחודש הבא, אך הוא זמין כבר כעת להורדה.
למעלה מ-8,000 איש הגיעו למופע הממלכתי שארגן המשרד בהיכל ארנה בירושלים. בטקס, בהנחיית רותם אבוהב, הופיעו ריטה, שירי מימון, עידן עמדי, מרגלית צנעני, נדב גדג', זהבה בן, רגב הוד, אלי לוזון, בן סנוף, פירקת אל נור ורבקה זוהר. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר ברכה מצולמת בה עמד על חשיבות שימור המורשת ותיעודה, ואמר כי לא די בתיעוד וצריך גם ליהנות מכך. השנה קיבלו שישה חוקרים מענק על מחקריהם בתחום מורשת היהודים במדינות ערב.

תאריך:  29/11/2018   |   עודכן:  29/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב יימסר אומדן הרכוש היהודי במדינות ערב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות 70 שנה לישראל
יפעת גדות
עומר כרמון
ראשי הכנסייה הנוצרית בירושלים במכתב בהול לראש הממשלה: "עצור את אישור החוק להלאמת אדמות הכנסייה"    ארגון נוצרי פלשתיני: "יש לנו חופש דת גדול יותר בירדן וברשות הפלשתינית. אנו זקוקים להיתרים מיוחדים של הצבא כדי לקיים פולחן דתי. עקורי הכפרים הנוצריים איקרית ובירעם לא הורשו עד היום לשוב לבתיהם"
ארי בוסל
עד כמה זכינו שיש לנו תומכים נלהבים, רובם יהודים, מכל הזרמים ומכל הרבדים, שאוהבים ומכבדים אותנו, ושבאו לשמוח בשמחתנו, היא שמחת מדינת ישראל, ״שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ראויה שנזכור אותה, חימוש מדויק, הסלמה, חרפה וזהירות    שבוע טוב
תרצה הכטר
יש אומרים שפורטמן הפתיעה את מארגני פרס בראשית ואת שרת הספורט והתרבות לרבות פוליטיקאים בכירים    המהלך של פורטמן עורר מהומה תקשורתית    זו גררה אחריה התייחסות פרטנית של פורטמן לסיבות שגרמו לה לקבל החלטה ולדחות את הפרס ואת הגעתה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il