X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ורג' בוש האב. 2018-1924 [צילום: בוב דמריש, AP]
ג'ימי קרטר, ביל קלינטון, ג'ורג' בוש הבן, ברק אובמה, ג'ורג' בוש האב [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
ג'ורג' בוש האב. 2018-1924 [צילום: בוב דמריש, AP]
הנשיא ה-41 של ארה"ב
ג'ורג' בוש האב מת בגיל 94
הנשיא האמריקני שכיהן בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה הלך הלילה לעולמו טראמפ ספד לו וכתב: היווה השראה לדורות של אמריקנים אובמה: אמריקה איבדה פטריוט ומשרת ציבור צנוע קלינטון: אסיר תודה על החברות

ג'ורג' הרברט ווקר בוש, שכיהן כנשיאה ה-41 של ארה"ב הלך לעולמו (יום שבת, 1.12.18) בגיל 94. בוש האב כיהן במשך קדנציה אחת כנשיא בין השנים 1989 ל-1993. בחודשים האחרונים סבל מהידרדרות במצבו הרפואי. אשתו ברברה נפטרה בחודש אפריל 2018. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, ביניהם הנשיא הנשיא ה-43, ג'ורג' ווקר בוש.
תקופת נשיאותו של בוש האב זכורה בעיקר בעקבות המלחמה שניהלה ארה"ב בעירק. לאחר פלישת עירק לכוויית ב-1990 פלשו כוחות של הצבא האמריקני לכווית במסגרת מבצע "סופה במדבר". לאחר מהלך קרקעי שוחררה כווית. עם תום המלחמה פעל לכינוסה של ועידת מדריד בקיץ 1991, בניסיון ליצור סדר חדש במזרח התיכון ולהביא להסדר הסכסוך בין ישראל לעולם הערבי.
לאחר תקופת נשיאות אחת, נוצח ג'ורג' בוש בבחירות על-ידי המועמד הדמוקרטי ביל קלינטון. הוא היה הנשיא המכהן האחרון שהפסיד בבחירות לכהונה שנייה. את שנות חייו האחרונות העביר ביוסטון שבטקסס.
בנו, ג'ורג בוש הבן, כתב בחשבונו בפייסבוק: "ג'ב, ניל, מרווין, דורו ואני מודיעים בצער על מותו של אבינו אחרי 94 שנים בלתי רגילות. אבא היה האב הכי טוב שילד או ילדה יכולים לבקש. משפחת בוש המורחבת אסירת תודה לאלו שדאגו והתפללו עבור אבינו ולתנחומים של חברינו ושל אזרחי ארה"ב".
נשיאי ארצות הברית בהווה ובעבר ספדו לנשיא ג'ורג' בוש האב. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסר הצהרה: "מלניה ואני מתאבלים עם האומה על לכתו של בוש האב, שמת הלילה. דרך האותנטיות שלו, שנינותו ומחויבתו הבלתי מתפשרת לאמונה, משפחת ומדינה, הנשיא בוש היווה השראה לדורות של אמריקנים שיהיו, במילותיו, 'אלף נקודות של אור', המראים את הגדולה, התקווה וההזדמנות שאמריקה מהווה לעולם".
הנשיא לשעבר, ברק אובמה, ספד לו: "אמריקה איבדה פטריוט ומשרת ציבור צנוע. לבנו כבד, אך אנו מכירים תודה. מחשבותינו נמצאות עם משפחת בוש ועם כל אלה שקיבלו השראה ממנו ומרעייתו ברברה".
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ספד לנשיא ה-41 ואמר: הוא "חי חיים ארוכים של שירות, אהבה וחברות". קלינטון, שהביס את בוש בבחירות לנשיאות ב-1992, הוסיף כי הוא אסיר תודה על החברות שנוצרה ביניהם, וכי הוא "נדהם תמיד מההגינות האמיתית של בוש וממסירותו למשפחתו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בצאת השבת: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש. מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי. העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד".

ג'ורג' בוש האב, ברברה בוש, כלב [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
תאריך:  01/12/2018   |   עודכן:  01/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
יתום בן שבע שאביו הלך לעולמו לפני ארבע שנים, קיבל תשובה מפתיעה מהדואר הבריטי המלכותי לאחר ששלח לאב ברכת יום הולדת    האם: "איני יכולה לתאר במילים עד כמה הילד התרגש. קיבלתי חזרה את האמון בבני אדם"
עומר כרמון
שיר חג מולד משנת 1944 לא ישודר עוד בתחנת רדיו בארה"ב, לאחר שמאזינה התלוננה על מילות השיר: "כשהשיר נכתב, היו אלה זמנים אחרים. אבל עכשיו, מילות השיר שגויות ולא מתאימות"    מרבית המאזינים מתנגדים לפסילה
עומר כרמון
"יש לנו בעלות ברית חזקות שעומדות לצדנו"    סוריה: "התקיפה הישראלית אמש היא הוכחה לתמיכתה בטרור"    הבית הלבן הטיל סנקציות נוספות על משטר בשאר אסד
עומר כרמון
שווי הפנטהאוז, 50 מיליון דולרים    היזם: "המתנה אמורה הייתה לעודד אוליגרכים רוסים לרכוש דירות יוקרה ב"מגדל טראמפ" במוסקבה"    טראמפ: "זה ציד מכשפות"
איתמר לוין
פצחנים הצליחו להעתיק את הפרטים האישיים של לקוחות מאז 2014 ועד ספטמבר השנה, כולל כאלו שיאפשרו להם גניבת זהות ואולי גם שימוש בכרטיסי אשראי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il