X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההפסד מאז תחילת השנה: 287.6 מיליון שקל הרווח הגולמי צנח וההפסד התפעולי זינק למרות יציבות בהכנסות אחד הגורמים להפסדים: פתיחת הקו לירושלים
▪  ▪  ▪
מצפים לתמיכה ממשלתית [צילום: רכבת ישראל]

הפסד עתק של 287.6 מיליון שקל לרכבת ישראל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
דוחות הרכבת פורסמו אתמול (יום ו', 30.11.18) - שעות אחדות לפני המועד האחרון לפרסום דוחות הרבעון השלישי, כנראה במטרה להעלים אותם ככל הניתן מעיני הציבור והתקשורת. הדוח שוגר לבורסה בשעה 16:06 - פחות מעשר דקות לפני כניסת השבת.
בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו הכנסות הרכבת ב-1.85 מיליארד שקל, עלייה של 2%. אולם הרווח הגולמי צנח ב-50% ל-71.5 מיליון שקל בלבד. הרכבת עברה מרווח תפעולי של 32 מיליון שקל להפסד תפעולי של 264.4 מיליון שקל. הנהלת הרכבת אומרת, כי עלויות הדלק גדלו בשל התייקרותו, עלויות השכר גדלו בשל עלייה במספר העובדים ועידכון שכר המינימום, הוצאות השמירה עלו בשל פתיחת תחנות חדשות ועידכון שכר המינימום ועוד.
ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות ב-608 מיליון שקל, ללא שינוי של ממש, אך הרווח הגולמי של 22 מיליון שקל שנרשם אשתקד נמחק לחלוטין. ההפסד התפעולי זינק פי 19 ל-251 מיליון שקל. גם לגבי הרבעון אומרת הרכבת, כי נרשמו עליות של עשרות מיליוני שקלים בסעיפי הדלק והשמירה.
ההון העצמי של הרכבת הסתכם ב-30.9.18 ב-806 מיליון שקל בלבד - צניחה של 30% לעומת המועד המקביל אשתקד. לחברה יש גרעון של 175 מיליון שקל בהון החוזר - כמעט פי שלושה מאשר בסוף השנה שעברה. את תשעת החודשים היא סיימה בתזרים מזומנים שלילי של 79 מיליון שקל, מתוכם 66 מיליון שקל ברבעון השלישי לבדו. בביאורים נאמר, כי "ההרעה בתוצאות הכספיות של החברה נובעת בעיקר מההרעה מתמשכת בתוצאות מגזר המטענים, משחיקת דמי ההפעלה מהמדינה ומעלייה בעלויות התפעול של החברה. ברבעון השלישי של שנת 2018 חלה גם הרעה בתוצאות מגזר הנוסעים, אשר נגרמה בחלקה עקב ההשלכות של פתיחת הקו המהיר לירושלים".
עוד אומרת הרכבת - שוב, רק בביאורים - כי "לאור התפתחויות אלו החלה הנהלת החברה בתכנון ובביצוע של פעולות אשר מטרתן לשפר את תוצאות הפעילות של החברה. פעולות אלו כוללות בין היתר קיום מגעים מול נציגי המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה מול מדינת ישראל ופעולות לחיסכון בעלויות".
הביאורים גם מלמדים, כי הרכבת מצפה לתמיכה ממשלתית כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה: "לאור היות החברה חברה ממשלתית המפעילה תשתית לאומית הנתמכת באופן שוטף ומתמשך בממשלת ישראל לצורך מימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח שלה, ולאור הפעולות המתוכננות והמבוצעות על-ידי הנהלת החברה כמוזכר לעיל, להערכת הנהלת ודירקטוריון החברה יהיו מקורות מספקים בהיקף ובעיתוי הנדרש על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה השוטפת בעתיד הנראה לעין".
לעומת זאת, בדוח הדירקטוריון נאמר: "להערכת החברה יהיו בידיה מקורות מספקים בהיקף ובעיתוי הנדרש על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה בעתיד הנראה לעין" - ללא אזכור של הצורך בתמיכה ממשלתית.

תאריך:  01/12/2018   |   עודכן:  01/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסד של 276 מ"ש לרכבת ברבעון השלישי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין ברכה
ים תיכונית  |  2/12/18 00:55
2
ולמה ציפית איתמר שקו ירושלים ל"ת
החינמי יכניס כסף?  |  2/12/18 02:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מקרה מגיסטו כתמרור אדום - ראו הוזהרתם    חרדה לחרדים או אסטרטגיה עסקית    ולקינוח סיכה ממתינה - אגד נותנת לכם לחכות
עידן יוסף
אמיר אסרף המיועד למנהל הרשות לתחבורה הציבורית בולם את הפרטת הידע המקצועי של משרד התחבורה    הרשות לא תשכור את שירותיהן של שתי מינהלות חיצוניות בניגוד להערות המבקר ותוך התעלמות מהחשכ"ל
אלי אלון
בתחנות האוטובוסים המרכזיות בת"א, בירושלים ובתחנות נוספות מותקנים בכניסה לשירותים הציבוריים שערים מסורגים מסתובבים, המקשים וגורמים אי-נוחות ולפעמים אף סבל לנוסעים הרבים הנזקקים לשירותים    הגיע הזמן להקל על הנוסעים ולהסיר שערים אלה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה הודיע שלא תקדם את חוק הגדלת הקנסות על נוסעים בתחבורה הציבורית לפני שהמערכת תהיה מושלמת ותכלול מכשירי כרטוס ותיקוף לצד אכיפה מידתית והגיונית
עידן יוסף
43 גופים הגישו הצעות ושלושה נפסלו בשלב המיון המוקדם    המכרז הוא לשמונה קווי שירות בגוש-דן, ובקרוב ייצאו מכרזים ליתר אזורי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il