X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקונצרן טוען שחברת המחשבים כשלה בפרויקט הענק ואף הציעה לו להעלות לאוויר מערכת כושלת, שהייתה עלולה לגרום לקריסתו IBM: "תביעה חסרת יסוד"
▪  ▪  ▪
"עבודה לקויה ומרושלת" [צילום: AP]

קונצרן כי"ל תובע 1.1 מיליארד שקל מחברת IBM ישראל, שלוחתה של ענקית המחשבים הבינלאומית, בטענה לכישלון מוחלט בפרויקט לאיחוד מערכות המידע של החברות בקונצרן.
התביעה, שהוגשה (יום ב', 3.12.18) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, היא להחזר מלוא ההשקעה של כי"ל בפרויקט - 300 מיליון דולר - למרות שרק 100 מיליון דולר מתוכם שולמו ל-IBM. כי"ל טוענת, כי IBM הציעה לה להעלות לאוויר מערכת כושלת, שהייתה עלולה לגרום לקריסתו של הקונצרן.
על-פי התביעה, כי"ל הגיעה למסקנה - לאחר שורה ארוכה של רכישות ומיזוגים עם חברות להן יש מערכות מידע שונות - שהיא זקוקה למערכת מידע גלובלית אחת. בשנת 2012 היא החליטה לבחון את האפשרות לבצע את הפרויקט, ומאוחר יותר אימצה את הצעתה של IBM לביצועו והגדירה אותו כפרויקט אסטרטגי החיוני להבטחת יכולתה לצמוח.
כי"ל ו-IBM חתמו על שורה של חוזים לביצוע הפרויקט, אך לטענת הקונצרן - חברת המחשבים ביצעה את כל שלביו בצורה כושלת. כי"ל מייחסת ל-IBM "עבודה לקויה ומרושלת; חוסר ידע, ניסיון ומיומנות מקצועית; מחסור במשאבים ובכוח אדם מיומן, מנוסה ומקצועי; הסתרה שיטתית ביחס למשמעותם האמיתית של קשיים שהתעוררו לאורך חיי הפרויקט; הסתרה שיטתית ביחס לרכיבי מערכת, להתאמת המערכת לכי"ל ולמוכנות המערכת; החתמה שיטתית על בקשות לשינויים בפרויקט, אשר חייבו דחיות בלוחות זמנים וביצוע פיתוחי תוכנה ואשר השיתו על כי"ל עלויות משמעותיות מיותרות נוספות".
עוד טוענת כי"ל, כי בפועל התברר של-IBM אין די ידע וניסיון בהקמת מערכת שכזאת, והפרויקט בוצע בשיטה של ניסוי וטעייה. לדבריה, כבר בשלבים המוקדמים של הפרויקט בחרה IBM רכיבים (מודולים) רבים מדי, שחלקם לא היו מוכנים ליישום ושלא היה לה ניסיון בהם. ואילו כאשר הגיע שלב היישום, הפרויקט יצא משליטה, האיחורים התרבו והעלויות גדלו בצורה חסרת פרופורציות. התוצאה הייתה, שבאפריל 2016 מסרה IBM לכי"ל "מערכת בלתי יציבה, בלתי אינטגרטיבית ובלתי פונקציונלית".
לטענת כי"ל, "הדברים הגיעו עד כדי כך, ב-IBM הציעה להעלות לאוויר מערכת בלתי מוכנה בעליל, ובכך לסכן את החברה ואף להעמידה בסכנת קריסה של ממש". הפרויקט הופסק בספטמבר 2016 והצדדים ניהלו - ללא הצלחה - מו"מ וגישור בפני השופט בדימוס עמירם בנימיני. לדברי כי"ל, במהלך תקופה זו אף דרשה ממנה IBM תשלומים נוספים שאינם מגיעים לה - כמשקל נגד לתביעתה שלה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רון ברקמן ויאיר לדר, וטרם הוגש כתב הגנה.
IBM מסרה בתגובה כי לתביעה אין יסוד וכי תגן בצורה נחרצת על עמדתה בבית המשפט.

תאריך:  03/12/2018   |   עודכן:  04/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמירם בנימיני
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלוש בנותיו של עז א-דין אבו אל-עיש ונערה נוספת נהרגו מירי של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה"    בית המשפט: הירי בוצע בטעות במסגרת פעילות מלחמתית עליה יש למדינה חסינות
אלעזר לוין
ישקיעו עוד 15 מיליון שקל בגימור    המוכרת: חברה בשליטת הקבלן צבי צרפתי    יפעת בקרת פרסום שותפה ברכישה ב-25%    קו מנחה נמצאת בשליטת משפחת קרלוס בגס    תעביר מת"א לבניין החדש את משרדיה
איתמר לוין, מירב ארד
המשנה ליועץ המשפטי הגיעה לדיון, למרות ששקד באה לייצג בעצמה את עמדת הממשלה בנוגע להסכם החלב    מנדלבליט: זכותה של הממשלה להחליט אחרת מוועדת גולדברג, אבל העליון הבהיר שזה חריג    יו"ר הכנסת: הכנסת נדרשת לדין וחשבון משרי הממשלה לא מהדרג הפקידותי
איתמר לוין
מכלוף, בעלים של מטמונת אשפה באשקלון, טוען שפישר מסר לו מידע מוקדם על הכוונה לעצור אותו תמורת תשלום במזומן ל"בחור שנתן את המידע"    מעלה טענות גם נגד החלטת ביהמ"ש לסגור את המטמנה: "זה היה משחק מכור"
עידן יוסף
מינואר 2019 תוכנית חדשה בגלי צה״ל: ״יומן הצהריים״ בהגשת אמיר איבגי ורינה מצליח    תוכניתו של רינו צרור תוקדם בשעתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il