X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות הדיירים טוענים שהיזם מעדיף את טובתו של שוק האוכל על פני טובתם שלהם, ומציגים רשימה של עשרות ליקויי בנייה ותחזוקה במגדלים
▪  ▪  ▪
"הקמת שוק האוכל הוסתרה" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מאות דיירי פרויקט שרונה תובעים 59.3 מיליון שקל מקבוצת גינדי, שהקימה את הפרויקט, בטענה לליקויים קשים ובמרכזם כאלו הנובעים מהפעלתו של שוק האוכל "שרונה מרקט" בקומת הקרקע שלו. התביעה הוגשה (יום ב', 3.12.18) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי נציגות הדיירים בשלושת המגדלים בפרויקט.
לטענת הנציגות, הפרויקט נבנה בניגוד להסכמים עם הרוכשים ולמצגים שקדמו לרכישת הדירות, בניגוד להוראות החוק והתקנים ובניגוד לתוכניות הבנייה ולמפרטים שלה. התוצאה היא קיומם של ליקויים רבים, בכל חלקיו של הבניין, אותם לדברי הדיירים מסרבת גינדי לתקן.
עוד הם טוענים, כי בעלי גינדי החזקות - ליטל גינדי-מטלון, רועי גינדי, מנחם גינדי, אברהם גינדי וגיא גינדי - מיהרו להתפטר מן הדירקטוריון בשנת 2016, כאשר הוגשו התביעות הראשונות על הליקויים, כדי להתחמק מאחריותם. הנציגות תובעת גם את בני משפחת גינדי.
כאמור, הדיירים טוענים שחלק משמעותי מן הליקויים נובע מהוספתו של שוק האוכל - מהלך שלדבריהם נעשה לאחר שרכשו את דירותיהם ותוך הסתרה מהם. השוק גורם למפגעים קשים של עשן, אדים וריחות; להצפת החניון בביוב ושומנים; למפגעי בטיחות; ולפגיעה בנגישות למגדל המגורים. לטענתם, גינדי הבטיחה לתקן את הליקויים ואף העמידה ערבות בנקאית של 10 מיליון שקל למימוש התחייבותה, אך בפועל היא לא עמדה בה ואף הצליחה בדרכים פסולות להביא לביטול הערבות.
"בראש מעייניה של גינדי עומד השוק, המהווה עבורה נכס מניב ובעל חשיבות כלכלית מהמעלה הראשונה. על כן, נקטה גינדי במספר פעולות במשך הזמן, שתכליתן להיטיב עם המרקט, מבקריו ודייריו [בעלי החנויות], וזאת על חשבון פגיעה קשה באיכות חיי הדיירים בבית המשותף [מגדל המגורים]. גינדי השתלטה על שטחים שאמורים לשמש רכוש משותף לצורך שימוש ייחודי של המרקט, וכך גם על שטחים ציבוריים", נטען בתביעה.
הנציגות מונה שורה ארוכה של ליקויי בנייה ותחזוקה, ובהם: רטיבות, מעליות פגומות, גובה פרוזדור נמוך מהתקן, בעיות טיח וצבע, פגמים בחלונות ובדלתות, העדר ניקוז, צנרת ניקוז בכיוון שגוי, כשלים במתקני הכיבוי, כבלי חשמל חשופים, בעיות רעש ממערכת האיוורור, סימני חלודה ולכלוך. בחניון נמצאו ליקויי רטיבות, שלד, אש, חשמל, איוורור, בטיחות ועוד.
הדיירים מבקשים, בנוסף לפיצוי הכספי (הכולל עלויות תיקונים שביצעו והחזר של דמי ניהול), גם להורות לגינדי לתקן חלק מן הליקויים, כולל הסרת חלק מן הדוכנים בשרונה מרקט. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד צבי פירון, רונן קצף וניר פרץ, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  04/12/2018   |   עודכן:  04/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דיסקונט השקעות הגישה הצעה לרכישת 1,259,586 מניות נכסים ובניין במחיר של 290 שקל למניה
אביתר בן-צדף
אדמירל מאלוי סיים את לימודיו באקדמיה הימית בשנת 1986, ויש לו תואר שני בטכנולוגיה של מערכות מבית-הספר ללימודים מתקדמים של חיל-הים
איציק וולף
חברת רובוגרופ הישראלית זכתה במכרז בינלאומי של משרד החינוך של מדינה במערב אפריקה להקמת מרכזים להוראת רובוטיקה, מכניקה ומחשבים    החברה נדרשת להפקדת ערבויות של 1.8 מיליון דולר בתוך 28 יום
יצחק דנון
אפרתי-מדפיס תובעת 3 מיליון שקל מ-419 חברי קבוצת הרכישה, בטענה שלא קיבלה את התמורה המגיעה לה עם הפסקת ההתקשרות
יצחק דנון
יואב לוליאן תובע 3.3 מיליון שקל, בטענה ששטחי פלפל ומלפפון נפגעו קשות בשל שימוש בתכשיר ההדברה "נימיץ", אותו נאלצה אדמה לאסוף מן השווקים בעקבות תלונות מרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il