X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריט 1 קנתה ב-120 מיליון שקל 51% מבניין קריית הממשלה בתל אביב אפריקה נכסים טוענת שיש לה זכות סירוב ראשונה פשרה תמנע דיון משפטי
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

חברות אפריקה נכסים וריט 1 מנהלות מו"מ לפשרה ביניהן בסכוך על 51% ממגדל קריית הממשלה בתל אביב, הידוע בשם "מגדל מחצית היובל". לאור המו"מ, נדחה הדיון המשפטי בנושא, שעמד להערך היום (ג', 4.12.18), והוא ייערך בסוף ינואר. אם תושג פשרה, היא תקבל את אישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב. אם לא תושג פשרה, יתחדש המאבק המשפטי.
כפי שפורסם ב-News1 רכשה ריט 1 מאיש העסקים גבריאל קאטרי. 51% ממגדל הידוע בשם "מחצית היובל". היא התחייבה לשלם 120 מיליון שקל.
לאחר מכן הודיעה חברת אפריקה נכסים, שהיא בעלת 49% הנותרים במגדל, שלדעתה יש לה זכות סירוב ראשונה לקנות את חלקו של קאטרי, באותו מחיר. לגירסת ריט 1, אין לאפריקה זכות סירוב.
אפריקה פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהוציא צו זמני למנוע חתימה סופית על העסקה. עם ריט 1. במקביל מתנהלים כאמור מגעים למציאת פשרה סופי של העסקה בן קארטי לריט 21.
מגדל "מחצית היובל" הוא בן 67,000 מ"ר משרדים, בתפוסה כמעט מלאה ועוד חניון בן 1,300 מקומות. המדינה היא השוכרת העיקרית - 45,000 מ"ר, שהם 67% משטחו הכולל. כן שוכרת המדינה 550 חניות. במגדל יושבים בין היתר משרדי רשות המיסים, מס הכנסה, טאבו (משרד המשפטים), משרד הפנים, רשות מקרקעי ישראל ומשרדים אחרים.
חוזי השכירות של הממשלה ושוכרים אחרים הניבו אשתקד לחברת מחצית היובל רווח של 30 מיליון שקל לפני מס. עסקת הרכישה אמורה להניב לריט 1 תשואה של 12.5%, הנחשבת לגבוהה בענף המשרדים.
חוזה השכירות בין המדינה ליזמים הוא עד 2029. המדינה רשאית לרכוש את 45,000 המ"ר - לא את הבניין כולו - במחיר קבוע מראש, ביום 1.1.25, אם תודיע על כך שנה מראש. במלים אחרות, בעוד כחמש שנים יהיה על המדינה להחליט אם ברצונה לרכוש את משרדיה במגדל.
מגדל היובל היה בעבר בבעלות מלאכה של אפריקה-נכסים. ב-2009 רכשו חברותיו של קארטי 51% מחברת "מחצית היובל" (יחד עם נכס נוסף) אפריקה נכסים נשארה עד היום הבעלים של 49% הנותרים ב"מחצית היובל". היא גם חברת הניהול של המשרדים שהיו עד עתה בבעלות קאטרי.
במסגרת העסקה לרכישת אפריקה-השקעות, עומדת קבוצת מוטי בן-משה לקנות, בין היתר, את מניות השליטה (56%) בחברת אפריקה נכסים. כן ימצא עצמו מוטי בן-משה מול שותף חדש - חברת הנדל"ן הציבורית ריט.
אחוז ממגדל קריית הממשלה, בדרך בגין פינת קפלן בתל אביב. המגדל הוא בן 67 אלף מ"ר, ורובו מושכר למשרדי ממשלה. המוכרות הן שלוש חברות פרטיות הנמצאות בשליטת משקיעי חוץ. ריט 1 תשלם 120 מיליון שקל העסקה טעונה אישור הבנקים המממנים והממונה על ההגבלים עסקים.

תאריך:  04/12/2018   |   עודכן:  04/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשכיר את הבניין בנצרת עלית ל-12 שנים לפחות    התשואה – 7%, ועשויה לעלות ל-8% עם הארכת חוזה שכירות
אביתר בן-צדף
תיכנס לתפקידה בראשית שנת 2019    האישה הראשונה בתפקיד הזה
יפעת גדות
מחצית מבני הנוער חוו בריונות ברשת    רוב בני הנוער מעידים כי הם מסתירים מההורים מידע רוב בני הנוער מעידים כי הם מסתירים מההורים מידע על-אודות הרגלי השימוש בטלפון
איתמר לוין, יצחק דנון
מאות הדיירים טוענים שהיזם מעדיף את טובתו של שוק האוכל על פני טובתם שלהם, ומציגים רשימה של עשרות ליקויי בנייה ותחזוקה במגדלים
איציק וולף
דיסקונט השקעות הגישה הצעה לרכישת 1,259,586 מניות נכסים ובניין במחיר של 290 שקל למניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il