X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן נשיא איגוד לשכות המסחר לנשיא לשכת הספנות: "הסר את היטלי הצפיפות ודלק חרום מחיובי הובלה בנמלי אשדוד וחיפה" "בחודש אוקטובר תוספת העלויות למשתמשים בנמלים עמדה על כ-24 מיליון דולר, כאשר התוספת הזו מעלה גם את ערך הסחורות לצורך תשלומי מס"
▪  ▪  ▪
שני. היבואנים נפגעים פעמיים [צילום: אסף לב]

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני, פנה ליורם זבה, נשיא לשכת הספנות בעניין העיצומים בנמל אשדוד וחיפה בחודש מאי האחרון, שהביאו להטלת היטלי צפיפות, שמחייבת את היבואנים בהיטלים כבדים על מטעני יבוא לישראל.
שני פירט במכתבו את גובה היטלי הצפיפות ודלק חרום שהושתו על ציבור המשתמשים ממאי 2018 ועד היום: עד 235 דולר בממוצע למכולה - היטל צפיפות חרום (surcharge congestion Emergency)
ECS - עד 25 דולר בממוצע ל-TEU - היטל "דלק חרום". לדבריו, "הפעם חרגו חברות הספנות או סוכני האניות ממנהגם כדי לגבות את היטל הצפיפות מהגורם אשר שילם את דמי ההובלה", הדגיש שני. "החברות קבעו, באופן שרירותי, כי ההיטל יגבה בישראל, ללא קשר לתנאי המכר, מכל בעלי המטענים האוחזים בשטרי מטען המציינים את נמל אשדוד או נמל חיפה כנמל הפריקה, וכי היטל זה יהיה בתוקף עד להודעה חדשה".
הוא הבהיר כי "היטלים אלו נכנסים לערך לצורכי מכס ולכן היבואנים נפגעים פעמיים - הן מתשלום היטלים לסוכני האונייה והן מהצורך לשאת בתשלומי מכס גבוהים למדינה". שני תיאר פניות מיבואנים הטוענים כי למרות שכעת אוניות פוקדות את הנמלים על-פי לוח העבודה שנקבע, עלויות אלו נגבות ללא הצדקה. בנוסף, טען כי הבעיה חריפה בעיקר בקווי צפון אירופה והים התיכון, היות שקיים יבוא מסיבי בקווים אלה.
לשם דוגמה, בחודש אוקטובר פקדו את נמל אשדוד ונמל חיפה כ-130,000 מכולות, מהן כ-95,000 מאירופה- עליהן הוטל היטל צפיפות של 250-200 דולר למכולה, כ-35,000 מהמזרח - עליהן הוטל היטל צפיפות של 75 דולר למכולה. מדובר ב 24 מיליון דולר תוספת עלויות בחודש אוקטובר לציבור המשתמשים בנמלים, כאשר התוספת הזו מעלה גם את ערך הסחורות לצורך תשלומי מס.
שני סיכם כי "נכון לשבוע שעבר, כמו גם לשבועיים שקדמו לו, אין המתנת אוניות בכניסה לנמלים, ולכן מן הראוי שסוכני האניות ישקלו את הסרת ההיטלים. בנוסף מחירי הדלק נמצאים בירידה, לכן מן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי בהסרת היטל דלק חרום".
שלשום קיבל סגן נשיא בית הדין לעבודה בבאר שבע, השופט צבי פרנקל, את בקשתה הדחופה של הנהלת חברת נמל אשדוד והוציא צו ארעי כנגד ההסתדרות והוועדים בנמל שתכננו לשבש ולהשבית אתמול את העבודה בחברה.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ההחלטה לפנות באופן בהול לבית הדין התקבלה לאחר שהיה ברור מעל לכל ספק כי בכוונת ההסתדרות והוועדים בנמל לפתוח היום בשביתה פראית אשר הייתה גורמת לנזקים כלכליים כבדים לחברה וללקוחותיה.

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעיה חריפה בקווי הספנות בצ' אירופה והים התיכון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המשנה לנגידה וממלאת-מקום הנגיד העבירה ב-3 בדצמבר אישור לחברת ויזה להחזיק באמצעי שליטה בשירותי בנקים אוטומטיים בשיעור של עד 10%    ויזה רכשה את המניות מבנק לאומי תמורת 37 מיליון שקל
עידן יוסף
באופוזיציה מגבים את פעולת צה"ל לנטרול מנהרות חיזבאללה, אך ראש האופוזיציה לבני טוענת כי ההכרזה על יציאה מבצע היא פוליטית ונועדה להציל את עורו של ראש הממשלה
איתמר לוין
לס מונבס נאלץ להתפטר בשל עשרות טענות על תקיפות מיניות    החוקרים: דירקטור ומנהל בכיר בחברה ידעו על הטענות ולא עשו דבר
אביתר בן-צדף
הרקטה כבר שוגרה לחלל שלוש פעמים    מעולם לא שיגרו 64 לווינים ברקטה אחת
איתמר לוין
התובע המיוחד מבקש שלא לשלוח את פלין לכלא    אומר שהוא סיפק מסמכים ותיעוד של התקשרויות בנוגע למגעים בין צוות המעבר של טראמפ לבין גורמים רוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il