X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקש להסתייע באיש העסקים ספנסר פרטרידג' ובבן-דודן נתן מיליקובסקי הוועדה קבעה שאין הצדקה לחריגה מהכללים פרקליטי נתניהו: זו אינה ההחלטה הסופית
▪  ▪  ▪
כמו החלטות קודמות [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
ניגוד העניינים של היועץ
הנה עוד דוגמה לניגוד העניינים המובנה של היועץ המשפטי לממשלה. בכובעו כיועץ, עליו לעסוק בשאלה כיצד יוכל בנימין נתניהו לממן את הגנתו - בפני חקירות שנפתחו באישורו כראש התביעה הכללית ובפני כתבי אישום שאולי הוא יחליט על הגשתם באותו כובע. האם ראש התביעה לא יעדיף שהיועץ המשפטי יקשה על החשוד/הנאשם להוציא סכומים גדולים על הגנתו? על המצב הזה אפשר לומר בדיוק את מה שאומרת הוועדה בהחלטתה: "עלול לפגוע באמון הציבור בשלטון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יוכל לקבל סיוע מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' ומבן-דודו, נתן מיליקובסקי - שניהם אזרחי חוץ - במימון הוצאותיו המשפטיות בשלושת התיקים בהם המליצה המשטרה להעמידו לדין. כך קבעה (29.11.18) הוועדה למתן היתרים הפועלת על-ידי מבקר המדינה, בהחלטה שפורסמה היום (יום ד', 5.12.18).
בראש הוועדה עמד שופט בית המחוזי בירושלים בדימוס, עוני חבש, ולצידו היועצת המשפטית לשעבר למבקר המדינה, עו"ד נורית ישראלי, ומנהל נציבות תלונות הציבור לשעבר, עו"ד אביגדור רביד. פרטרידג' הוא איל נדל"ן המקורב לנתניהו, אשר רכש לפני שנתיים מעידו נתניהו - אחיו של ראש הממשלה - את חלקו בבית הוריהם וכך הפך לשותפו; שמו הוזכר כמי שהעיד ואולי אף נחקר בתיק 1000. בחקירתו בתיק 1000 טען נתניהו, כי קיבל סיגרים בעיקר ממיליקובסקי ולא מארנון מילצ'ן.
בהתבסס על החלטות של ועדה דומה שניתנו כבר בשנת 1990, נקבע שמימון הוצאות משפט איננו מסוג העניינים שבהם מוצדק לתת היתר אישי לחריגה מהכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים. כפי שנקבע בעבר, אומרת הוועדה, נדרשות נסיבות אישיות ייחודיות וכבדות משקל ביותר כדי לחרוג מכך, נסיבות כאלה כלל לא הוצגו הפעם בפניה.
הוועדה קובעת, כי מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. שלושת התיקים בהם חשוד נתניהו נוגעים ליחסיו עם ארנון מילצ'ן, נוני מוזס ושאול אלוביץ. לדברי הוועדה, מימון כזה עלול לפגוע באמון הציבור בשלטון בהקשר של טוהר המידות. מתן היתר אישי לאי קיום הכללים בנסיבות העניין אינו מוצדק ואינו ראוי מבחינה ציבורית.
בא-כוחו דאז של נתניהו, יעקב וינרוט המנוח, טען שהוועדה כלל אינה מוסמכת לדון בנושא, אותו הפנה אליה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הוועדה אומרת, כי דחתה טענה זו ב-21.10.18 והזכירה מקרים דומים בהם דחתה (בהרכבים אחרים)
בקשות של שרים לקבל היתר אישי לחריגה מהכללים לצורך קבלת מימון להליכים משפטיים. בעקבות זאת, הודיעו בחודש שעבר באי-כוחו של נתניהו, כי הם מבקשים שהוועדה תקבל החלטה על בסיס המסמכים שהוגשו לה.
הוועדה אומרת, כי הודעה זו הוגשה לה בטרם קיבלה פרטים כלשהם. לפיכך, לא היו לה תשובות לשאלות בסיסיות: מהו הסכום הכללי שאותו מבקש נתניהו לגייס מהתורמים? מהו הסכום אותו מוכן לתרום כל אחד משני התורמים? לגבי אלו תיקים מבקש נתניהו לקבל תרומות ומהו שכר הטרחה שכבר הצטבר בכל תיק?
לבסוף אומרת הוועדה, כי ההחלטה מתפרסמת לנוכח פסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים משנת 2015. בא-כוחו הנוכחי של נתניהו, עו"ד נבות תל-צור, ביקש שלשום לדחות את הפרסום בנימוק של התגבשות נסיבות חדשות [ההמלצות בתיק 4000 - א.ל], אך הוועדה דחתה את הבקשה.
פרקליטיו של נתניהו מסרו בתגובה, כי בשל פטירתו של וינרוט והאירועים הביטחוניים, הוא לא הספיק לענות במועד על שאלות הוועדה. הצוות בראשותו של תל-צור הודיע לוועדה, כי בימים הקרובים יועברו אליה הנימוקים לבקשה ותקדימים בהם ניתנו אישורים שכאלה. לפיכך, אומרים הפרקליטים, יש להמתין להחלטה הסופית של הוועדה.
משרד המשפטים מסר בתגובה על ההחלטה, כי בדיקת הוועדה נדרשה משום שכללי ועדת אשר (בנוגע למתנות לחברי כנסת ושרים) בוחנים נקודת מבט רחבה יותר מזו שבחוק המתנות (החל על עובדי ציבור בכלל), המתייחסת גם להיבטים ציבוריים ואחרים. לדברי המשרד, הוועדה קיבלה את עמדתו של מנדלבליט בנוגע לסמכותה, "החלטתה מדברת בעד עצמה, והיא אף מתווה כללים חשובים ליישום כללי אשר בסוגיות מעין אלה בעתיד".

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת נתניהו לסיוע במימון הגנתו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממש רחמנות
ארי כספי  |  5/12/18 15:32
 
- {{{ אם אין כלום למה מימון?! ל"ת
יהודי חרד.  |  5/12/18 21:29
 
- יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  6/12/18 06:05
2
כיצד אפשר למנוע מבן דוד לעזור?
שאול א.  |  5/12/18 18:30
3
אין גבול לחוצפה
ישראל בר-ניר  |  8/12/18 00:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איציק וולף
ראש הממשלה תקף בנאום בכפר המכביה את מפכ"ל המשטרה היוצא וטען כי אין זה מקרה שההודעה על המלצות המשטרה בתיק 4000 התפרסמו ביומו האחרון של אלשיך במשטרה    "אני לא חושב שזה בריא בדמוקרטיה שהמשטרה תחקור יחסי עיתונאים ופוליטיקאים, אבל אם חוקרים - שיחקרו את כולם"
איציק וולף
עו"ד תל-צור מצטרף לצוות המשפטי של ראש הממשלה יחד עם השופט בדימוס עודד מודריק, שישמש כיועץ בכיר    מודריק ינהל את צוות ההגנה בתיקים הפליליים ותל-צור וחדד ייצגו
איתמר לוין
נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, הציע לצדדים לנהל הליך גישור פלילי    הפרקליטות מבקשת שהגישור יתקיים במקביל להליך העיקרי, אם כי בפועל צפויה בו הפסקה של מספר חודשים
אפרים הלפרין
היה זה רביב דרוקר שהתחיל במשחק הצוללות נגד ראש הממשלה, אהוד ברק החרה והחזיק אחריו, בוגי יעלון בעקבותיהם, והם הפכו קוביה ועוד קוביה ועוד אחת ולא נמצאה אף צוללת, אפילו לא שמץ של צוללת
עו"ד משה מכנס
ללא קשר לאישומים הפליליים החמורים, שאולי יוגשו בפרשת הצוללות, חלקם של עורכי הדין שמרון ומולכו נותר ללא פעולה מספקת בתחומי האתיקה המקצועית ושמירת האמונים
רשימות נוספות
ביהמ"ש ינסה לגשר בתיק המעונות  /  איתמר לוין
משפט שרה נתניהו נפתח  /  איתמר לוין
מנדלבליט על תיקי נתניהו: לא עוסקים ברכילות  /  איתמר לוין
האיש הזה מסוכן!  /  משה כרמל
שפירא נבהל ופסל  /  איתמר לוין
להניח לשרה נתניהו לנפשה  /  יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il