X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טען בבית המשפט שיש לדחות תביעה של מד"א בשל התיישנות - שנוצרה משום שהוא עצמו נדרש למספר שנים כדי לפתור בעיה של גביית יתר
▪  ▪  ▪
יחזיר 1.8 מיליון שקל [צילום: מיטל כהן, פלאש 90]

המוסד לביטוח לאומי (המל"ל) העלה בבית המשפט טענה הנוגדת את חובת ההגינות המוגברת המוטלת עליו, ודי בכך כדי לדחות את ערעורו על חיובו לשלם 2 מיליון שקל למגן דוד אדום. כך קובע (יום ה', 6.12.18) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ.
המחלוקת בין המל"ל למד"א נגעה לדמי ביטוח לאומי ומס בריאות שגבה המל"ל בגין שכר ששילם מד"א לעובדיו שנעדרו מעבודה בשל פגיעה במהלכה. החוק קובע, כי הביטוח הלאומי ישלם את שכרם של עובדים כאלו - אך מעסיקים גדולים יכולים (בתיאום עימו) לשלם בעצמם את שכר העובדים הפצועים, ולקבלו חזרה מהמל"ל בתוספת עמלה של 2.5%.
בעשור שעבר טענו שורה של מעסיקים, כי הביטוח הלאומי גובה שלא כדין דמי ביטוח ומס בריאות מן השכר שהם משלמים לעובדים הפגועים, למרות שמדובר למעשה בתחליף לקצבאות שאמור לשלם להם המל"ל. בשנת 2010 הכניס הביטוח הלאומי לשימוש מערכת אוטומטית שנועדה למנוע גבייה זו, אך מד"א טען שבחלק מן המקרים נמשכה גביית היתר. הוא תבע 3.4 מיליון שקל ששילם ביתר, ובית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת יהודית שבח) קבעה שההחזר יעמוד על 1.8 מיליון שקל, בתוספת הוצאות בסך 250,000 שקל.
שני הצדדים ערערו על פסק הדין ומינץ דחה את הערעורים. טענתו המרכזית של המל"ל הייתה, שתביעת מד"א התיישנה ברובה משום שנגעה לתשלומים שנגבו בשנים 2003-1995. בנוגע לטענה זו קובע מינץ, שהיא סותרת את חובת ההגינות המוגברת המוטלת על רשויות המדינה.
מינץ מסביר: "המל"ל ביקש לאורך השנים מהמעסיקים השונים שלא לפנות אליו בבקשות פרטניות בעניין הנדון אלא להמתין למערכת האוטומטית". הביטוח הלאומי היה מודע לקיומה של הבעיה שנים רבות לפני שנתן לה מענה, וביקש מן המעסיקים לחכות עד שיינתן מענה זה. "לא ניתן אפוא להלום מצב דברים שבו המל"ל מבקש מציבור המעסיקים להמתין לפיתוחה של המערכת ולאחר מכן מבקש לעשות שימוש בחלוף הזמן - שנבע, בין השאר, ממעשי המל"ל עצמו - על-מנת להעלות טענת התיישנות. הדברים אינם עולים בקנה אחד עם חובות ההגינות האמורים המוטלים על המל"ל".
עוד מציין מינץ, כי המערכת של הביטוח הלאומי עצמו מאפשרת להחזיר תשלומים שנעשו מאז 1997. "לא עלה בידי בא-כוח המל"ל להסביר מדוע מבקש המל"ל לעמוד על טענת ההתיישנות, בנסיבות העניין, שעה שהוא עצמו אינו דק פורתא על אודות תביעות בנות שני עשורים ומעלה".
הביטוח הלאומי חויב בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. השופטים ניל הנדל וג'ורג' קרא הסכימו עם מינץ. את הביטוח הלאומי ייצג עו"ד יורם כהן, ואת מד"א - עוה"ד יפית מנגל ואביבה סוריק.

תאריך:  06/12/2018   |   עודכן:  06/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביטוח הלאומי הפר את חובת ההגינות המוגברת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הודעת המשרד מעלימה את ביקורתו של ביהמ"ש העליון על ההסדר עם הרב עבריין המין, ואף מנסה לגלגל חלקית את האחריות עליו לכתפיהן של קורבנותיו
איציק וולף
זכתה בחוזים לאספקת מכ"מים רב משימתיים ומערכת הגנה מפני לוחמה אלקטרונית שישמשו את מטוסי הקרב בחיל-האוויר של הלקוח
איתמר לוין
הזמר שהעלים מיליוני שקלים וקיבל שחרור מוקדם, ביקש לבטל את מעצר הבית הלילי המקוצר שהוטל עליו בהסכמתו    ביהמ"ש העליון: ניסיון לאחוז את החבל בשני קצותיו
איתמר לוין
החדרים נשכרו ב-270,000 דולר לאחר בחירתו של טראמפ ובחלקם נעשה שימוש לאחר השבעתו    המטרה: אירוח יוצאי צבא שגויסו שלא בידיעתם לקמפיין נגד חקיקה
איציק וולף
ניסיון כושל להברחת טלפונים סלולריים באמצעות רחפן לכלא נפחא, שהסתיים בהתרסקות הרחפן על חומות הכלא, נתפסה רשת שעסקה בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בישראל משנת 2016 ועד היום    נתפסו 60 מכשירי טלפון שיועדו להברחה ומהחקירה עולה שהחשודים הבריחו בהצלחה עשרות טלפונים לגורמי טרור הכלואים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il