X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלסטום זכתה בחוזה מערכת האיתות ותספק ETCS Level 2 לקטרים ולקרונות של רכבת ישראל באמצעות מערכת תקשורת סלולרית פנימית שתהיה ייעודית לרכבת ישראל
▪  ▪  ▪
מערכת האיתות המתקדמת [צילום: אלסטום]

בתום מכרז שערכה רכבת ישראל זכתה חברת אלסטום בחוזה לאבזור צי רכבת ישראל במערכת האיתות והבקרה לרכבות - ETCS Level 2, המותקנת על הרכבות עצמן (Onboard). חוזה זה מהווה נדבך מרכזי במיזם שדרוג מערכת האיתות והבטיחות למערכת ETCS level 2 המתקדמת ביותר בעולם.
החוזה, שהיקפו כ-186 מיליון ש"ח (45 מיליון אירו ללא האופציות), נועד עבור תכנון, אספקה, התקנה, בדיקה והכנת המערכת, המותקנת על גבי הקרונות והקטרים, לפעולה. אלסטום תספק את פתרון האטלס (Atlas) שלה.
תכנון המיזם צפוי להתחיל בינואר 2019. ניהול המיזם יבוצע על-ידי אלסטום, וההתקנה תימשך כ-40 חודשים.
מערכת האיתות והבקרה מסוג ETCS Level 2 תותקן בכל הציוד הנייד הקיים של צי רכבת ישראל, המורכב מ-192 רכבות, עם אופציה ל-34 רכבות נוספות הכוללות בין היתר, גם כלים רכבתיים נוספים.
מערכת האיתות הרכבתית מנהלת ומפקחת על תנועת הרכבות, מגדירה את מרחקי הבטיחות בין הרכבות ומהווה רכיב משמעותי לנסיעה בטוחה. כיום, פועלת מערכת האיתות הרכבתית, באמצעות רמזורים (סימנאורים) המותקנים בצדי המסילות ומציגים לנהג הרכבת אותות המנחים אותו באשר לזמינות המסילה בהמשך הדרך וסכנות אפשריות.
המערכת החדשה - ETCS level2
(European Train Control System) - היא המערכת הטכנולוגית המתקדמת ביותר בתחום מערכות שליטה ברכבות, הפועלת באמצעות רשת סלולרית ייעודית לרכבת ישראל, ומציגה את ההתראות לנהג גם באמצעות אלמנטים הצמודים למסילה וגם באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג, בדומה לתא טייס.
לצד הגדלת תדירות הרכבות, המערכת גם תשפר את בטיחות הנסיעה, תוך שליטה ובקרה בזמן אמת במידע שמועבר לנהג הקטר: על מיקום הרכבת, מהירות הנסיעה והנחיות הבטיחות.
הודות למערכת מתקדמת זו תוכל רכבת ישראל להגדיל את קיבולת הרכבות בפרוזדור איילון, המהווה צוואר בקבוק לרשת המסילתית כולה, מ-14 רכבות בשעה לכל כיוון ל-17 רכבות בשעה לכל כיוון, ללא תוספת תשתית מסילתית, ותאפשר שילוב רכבות נוספות שתופעלנה בקו המהיר לירושלים.
למערכת יתרונות נוספים כגון - צמצום עלויות התחזוקה ושיפור ביצועים במהירות נסיעה גבוהה יותר.
החלפת מערכת האיתות מלווה בתהליך המורכב משלושה מכרזים נפרדים: ציוד המסילה, הציוד המותקן ברכבות ורשת התקשורת העצמאי (GSMR) שעל בסיסה מתבצעת התקשורת בין הקטרים למסילות. סיום פרויקט החלפת מערכת האיתות מתוכנן לשנת 2022.
מרכבת ישראל נמסר: "מערכת השליטה החדשה משלבת בין אמות מידה בטיחותיות מהשורה הראשונה ובין יכולת טכנולוגית להעברת מספר גדול יותר של רכבות באזור המרכזי ביותר בישראל, ותביא את רכבת ישראל לרמת שירות וטכנולוגיה מתקדמת ביותר".

תאריך:  09/12/2018   |   עודכן:  09/12/2018
+כל תחנות העמוד יוסבו לסככות
12:25 09/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה הקציב עשרות מיליוני שקלים להקמת סככות המתנה לאוטובוסים בכל התחנות בישראל  ▪  אמות מידה חדשות מבקשות להבטיח הגנת הנוסעים מפני הגשם והשמש  ▪  עדיפות לאזורים מרוחקים בפריפריה

תחנה בביתר עילית [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבולת הרכבות באיילון תעלה מ-14 ל-17
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל עומס הנוסעים החליטה רכבת ישראל לתגבר את מערך הרכבות היום ותפעיל רכבות מיוחדות לרחובות, לחיפה מרכז ולנהריה עד 3 דקות לפני כניסת השבת    נתיבי איילון נפתחו לתנועה
עמירם ברקת, סוניה גורודיסקי
כך ניסתה הרכבת ליפות עד הרגע האחרון את הדוחות הקשים לסיכום הרבעון השלישי של השנה, לא בהצלחה גדולה
עידן יוסף
סערה סביב הפגיעה ברכש הגומלין במכרזי משרד התחבורה, בהם מכרז הרק"ל בי-ם    משרד הכלכלה: "התעשיה הישראלית תאבד מיליארדים רבים"    החשכ"ל מקדם מכרזי PPP המאפשרים מסמוס של רכש הגומלין הנדרש בחוק כדי לחסוך בעלויות הכוללות דרך ספקי חוץ
עידן יוסף
הושלם מיזם קירוי הרציפים בתחנת רכבת קיסריה פרדס חנה
עידן יוסף
גובה הקנס למי שלא שילם על נסיעה באוטובוס יהיה יחסי לגובה התשלום    יו"ר ועדת הכלכלה נחוש לקבוע את החוק כהוראת שעה מחשש לעיכוב לא-ראוי של נוסעים    מאפשר השארת שטחים אפורים כדי לאפשר לפקחים שיקול דעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il