X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי קובע שהעירייה נושאת באחריות לאירוע ביוני 2009 בו תוהאמא נג'אר נפל או נדחף, לאחר שמתפרעים נכנסו לאולם הישיבות בעיצומן של התפרעויות עדתיות בעיר
▪  ▪  ▪
שפרעם

עיריית שפרעם נושאת באחריות לפציעתו ונכותו של עיתונאי, שנפל מן הקומה השנייה בבניין העירייה בעת התפרעות שהתחוללה בה בחודש יוני 2009. כך קובע (10.12.18) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר קולה.
קולה קיבל את ערעורו של תוהאמא נג'אר על דחיית תביעתו בידי בית משפט השלום בנצרת, והורה להחזיר את התיק לערכאה זו כדי לקבוע את שיעור הפיצוי שיקבל נג'אר. הוא קבע, כי נג'אר נפל מן הקומה השנייה בשל התפרעות שאותה יכולה הייתה העירייה לצפות ולכל הפחות לנסות למנוע.
נג'אר זומן בידי דובר העירייה לסקר ישיבה של בכיריה ונציגים של תושבי העיר, בעקבות מהומות אלימות על-רקע עדתי שהתחוללו בה על בסיס יום-יומי. בזמן שהתקיימה הישיבה, פרצו אלמונים לבניין העירייה וחלקם נכנסו לאולם הישיבות. אין גם מחלוקת על כך שנג'אר נפל מן הקומה השנייה - גובה של 4.5 מטרים - וקולה אומר:
"גירסתו של המערער הייתה קוהרנטית. הוא נפל כתוצאה מההמון הזועם שנכנס לחדר הישיבות. כיצד בדיוק נפל, אינו יודע או שאינו זוכר, ואולם טענתו הבסיסית ולפיה נפל כתוצאה מדחיפות או מפחד מההמון הזועם, לא נסתרה. לטעמי, אחת היא לי אם התובע נפל, הופל או אפילו נתקף בבהלה וקפץ מהחלון. מנגנון הנפילה/הפלה/קפיצה, אינו רלוונטי ולטעמי, די בכך, שהוכח שהאירוע אירע בעקבות כניסת ההמון הזועם.
"טענה שהתובע החליט לקפוץ, סתם כך, ללא כל סיבה, לא נטענה, וגם אם כן, מדובר בטענה בלתי סבירה בעליל, שכן מדוע זה יקפוץ התובע מיוזמתו שלו, מגובה של כ-4.5 מטר? לכל היותר, יכול שהמערער טעה בשיקול דעתו, עת החליט וככל שהחליט לקפוץ, אין בכך כדי לאיין את אחריותה של המשיבה [העירייה]".
לדעת קולה, "כלום בנסיבות אלו, ושעה שהוזמנו לישיבה זו אישי ציבור רבים לא הייתה מוטלת חובה ולו מינימלית של המשיבה לשמור על ביטחונם של אלו?... בנסיבות אלו, חובה היה על המשיבה לצפות שאירועים אלימים יקרו, וחובה היה עליה לנקוט באמצעים סבירים אשר יקדמו את פני הרעה. איני קובע שעל המאמצים לשאת פרי, איני קובע שהיה על המשיבה לצאת מגדרה ולהזמין עשרות שוטרים או מאבטחים. נוכחות קצין ביטחון ומספר מצומצם של מאבטחים, יכול שהייתה מועילה".
קולה ממשיך ושואל רטורית: "האם דלתות מבנה העירייה היו נעולות? כלום ניתן למשתתפי הישיבה תדריך על אודות מדרגות החרום, פתחי המילוט? איזו הוצאה נדרשה לשם כך? כלום האדם הסביר, ראש העירייה הסביר, קצין הביטחון הסביר, לא יכול וצריך היה, לצפות שעלול להתלקח אירוע אלימות דווקא בישיבה שאליה מוזמנים אישי ציבור? כלום לא היה צריך ובעלות מועטה למנוע מצב שכזה?". העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. השופטים דניאל צרפתי ועירית הוד הסכימו עם קולה.

תאריך:  13/12/2018   |   עודכן:  13/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
עורכי הדין עופר יעקב ושי גבסי הודיעו לראש מועצת בית אריה, יהודה אלבוים, כי החליטו שלא להאריך את התקשרות משרדם עם המועצה בשל תחושת חוסר אמון מצד אלבוים כלפיהם    טוענים כי לא קיבלו מענה לבקשת קביעת פגישה בנושא הארכת ההתקשרות    מזהירים: תיקים משפטיים כבדי משקל דורשים חפיפה מיידית
עידן יוסף
במסגרת הפרשה, שעניינה חשד לסחיטה באיומים ועבירות נוספות, נעצרו בשבוע שעבר ארבעה חשודים וומעצרם הוארך היום בשלושה ימים
יצחק דנון
כהן את בן-דוד תובעת 6.4 מיליון שקל, בטענה שהעירייה לא שילמה לה מאז אוקטובר 2015 תמורת שירות תחזוקה התאורה שהעניקה לה
איציק וולף
ראש עיריית לוד הבטיח לחבר היחיד מטעם ש"ס במועצת העיר, מאיר אסולין, כי תמורת תמיכתו תפעל העירייה בשנה הקרובה לשינוי החוק באופן שיאפשר את מינויו לסגן בשכר למשך 15 חודשים בלבד, החל ממחצית הקדנציה
איציק וולף
תושב אלעד ביקש מבית המשפט המחוזי מרכז צו שיורה על ביטול תוצאות הבחירות באלעד    בערעור הוא חושף מידע רב על התעלמות עיריית אלעד מעבירות בניה שביצעו חסידויות, ואף מעורבות של העירייה בהן    טוען: ישראל פרוש שיחד את החסידויות וגורמים מרכזיים בעיר כדי שיתמכו במועמדותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il