X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנתוני משרד הבריאות עולה, כי במחוז חיפה שיעורי האשפוז כתוצאה מאסתמה גבוהים יחסית לשאר המחוזות בקבוצות הגיל 4-1 ו-14-5 מנכ"ל משרד הבריאות: "תושבי חיפה, כמו יתר תושבי המדינה, זכאים לממש את זכותם לבריאות"
▪  ▪  ▪
יותר חולים בחיפה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

אשפוז ילדים עקב אסטמה גבוה בנפת חיפה פי 2.32 מהממוצע הארצי. כך עולה (ה', 13.12.18) ממחקר שערך משרד הבריאות בין השנים 2015-2001.
המחקר בחן את שיעורי האשפוזים עקב אסתמה בקרב הילדים בגילאי 14-0 בפרק זמן של כ-20 שנה לפי מחוזות ונפות בישראל, מכל בתי-החולים.
מתוצאות המחקר עולה, כי שיעורי האשפוז עקב אסתמה ירדו באופן משמעותי בכל קבוצות הגיל לאורך השנים, ללא קשר למיקום המגורים: בקבוצת הגיל עד שנה בשנת 1996 היה שיעור האשפוז 4.69/1,000 ובשנת 2015 - 0.53/1,000; בקבוצת הגיל 1-4 שנים בשנת 1996 היה שיעור האשפוז 2.76/1,000 ובשנת 2015 - 0.61/1,000; בקבוצת הגיל 5-14 שנים בשנת 1996 היה שיעור האשפוז 1.01/1,000 ובשנת 2015 - 0.29/1,000. לא נמצא הבדל משמעותי בין בנים לבנות.
שיעורי אשפוז לפי מחוזות:
שיעור אשפוז עקב אסתמה בילדים הנמוך ביותר הוא במחוז ירושלים ובמחוז חיפה שיעורי האשפוז כתוצאה מאסתמה גבוהים יחסית לשאר המחוזות בקבוצות הגיל 4-1 ו-14-5. בקבוצת הגיל 1-0 השיעור הגבוה ביותר הוא במחוז צפון ומחוז חיפה במקום השני.
שיעורי אשפוז לפי נפות: לאחר תקנון לגיל, מין ושנת אשפוז בכלל הילדים בגילאי 14-0 בולטות במיוחד נפות חיפה, כנרת וגולן. שיעור האשפוז בנפת כנרת הוא פי 4.13 מהממוצע הארצי, בנפת גולן פי 2.12 מהממוצע הארצי ובנפת חיפה פי 2.32 מהממוצע הארצי.
לפי הנתונים, מחוז חיפה מראה שיעורי אשפוז גבוהים בכל קבוצות הגיל ולאורך כל השנים. לאחר תקנון לגיל, מין ושנת האשפוז שיעורי האשפוז בנפת חיפה גבוהים מהממוצע הארצי. גם שיעורי האשפוז בנפות כנרת וגולן גבוהים מהממוצע הארצי. לא נמצא הבדל לפני ואחרי 2011 בשיעורי אשפוז עקב אסתמה.
לאור הממצאים, ממשרד הבריאות נמסר, כי יש חשיבות בהמשך המעקב בקרב הילדים.
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "הנתונים מוכיחים שוב כי המצב הסביבתי באזור חיפה לוקה בחסר ודורש תיקון וכי יש סכנה להשפעה שלילית לבריאות תושבי חיפה והסביבה. גורמי המקצוע במשרד הבריאות מתריעים על כך מזה זמן רב ופועלים למיגור התופעה, אך נדרשת פעולה ממשית של כלל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם התגייסות מצד עיריית חיפה, משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה, שביחד עם משרד הבריאות יאכפו את הנהלים כדי למנוע פגיעה בבריאות תושבי חיפה".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "הממצאים הראשוניים שהובאו בפנינו, מחייבים אותנו, יחד עם שותפינו בממשלה, לבחינה מעמיקה של הנתונים, לצד שדרוג מערך ניטור המזהמים במדינה, על-מנת שנוכל לקבל תמונה מלאה. תושבי חיפה, כמו יתר תושבי המדינה, זכאים לממש את זכותם לבריאות ועלינו כממשלה מוטלת החובה לנקוט באמצעים הנדרשים להבטיח זאת".
פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכל משרד הבריאות, אמר: "המספרים מצביעים על מתאם ברור. עודף התחלואה באסתמה בנפת חיפה גבוה מהממוצע הארצי לאורך שנים רבות ונמשך עד שנת 2015. אנו יודעים כי התקפי אסתמה קשורים בין היתר בזיהום אוויר. מחקר זה מצטרף למחקרים רבים אחרים המצביעים על הקשר כאמור. אנחנו מחויבים לפעול יחד עם משרדי הממשלה האחרים הנוגעים בדבר לשיפור המצב".

תקציב מחקר אשפוזי אסתמה בילדים / אסתמה
תאריך:  13/12/2018   |   עודכן:  13/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשפוז ילדים עקב אסתמה גבוה בחיפה פי 2.32
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שלשום פרסם את טורו האחרון בידיעות אחרונות במלאת 79 שנה להיווסדו של העיתון    החל את הקריירה העיתונאית בשנת 1957 ככתב ספורט ועבד במערכת עיתון מעל 60 שנה
מירב ארד
המעבר יפתח לתושבי המדינה המעוניינים להיכנס לרשות הפלשתינית    כביש 60 העתידי יועתק אל ציר מסילת הרכבת, ככביש בין-עירוני
אלעזר לוין
תהרוס 76 דירות ישנות ותבנה 300 חדשות    העסקה תלויה בכמה תנאים, ואין ביטחון שיתמלאו
אלעזר לוין
ערב פרישתו מניהול חברת "דירה להשכיר", הוציא עוזי לוי את המכרז הגדול ביותר של החברה מגרש ל-419 דירות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קובע שהעירייה נושאת באחריות לאירוע ביוני 2009 בו תוהאמא נג'אר נפל או נדחף, לאחר שמתפרעים נכנסו לאולם הישיבות בעיצומן של התפרעויות עדתיות בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il