X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הדברים אינם משתמעים לשני פנים"

העליון פסל פסק של גל

מינץ דחה ערעור על החלטת המחוזי לפסול חלקית פסק בוררות של משה גל, לשעבר מנהל בתי המשפט, לאחר שמנע מאחד הצדדים להביא ראיה משמעותית
▪  ▪  ▪
גל. סכסוך בהונגריה [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, אישר (יום ב', 17.12.18) את פסילתו החלקית של פסק בוררות שנתן משה גל - לשעבר מנהל בתי המשפט ומי שהמלצותיו עומדות בבסיס המהפכה בסדר הדין האזרחי שתיכנס לתוקף בשנה הבאה. מינץ קבע, כי גל מנע מאחד הצדדים את האפשרות להציג ראיות משמעותיות.
גל דן בסכסוך בין אברהם שלום (בעליה של רשת אסתטיקה לרפואה פלסטית), צבי שרפן (יזם בתחום הנדל"ן בהונגריה) ורון גרינהולץ, סביב הקמת רשת מרפאות פלסטיות בהונגריה. הצדדים חלוקים בנוגע לשיעור אחזקותיהם בחברה המשותפת, ובהמלצת בית המשפט פנו לבוררות בפני גל. הלה קבע בפברואר אשתקד, כי על שרפן לפרוע הלוואה בסך 66,500 אירו ולפצות את החברה ב-1.85 מיליון שקל.
שרפן ביקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את הפסק של גל. לדבריו, לאחר מתן הפסק קיבל מידע על הבוררות שניהלו שלום וגרינהולץ בבוררות, ולפיו שלום כבר קיבל פיצוי מגרינהולץ על המחלוקת בגינה תבע את שרפן. הוא טען, כי נמנע מלחפש מידע זה בזמן הבוררות, שכן הערה של גל גרמה לו לחשוב, כי נטל ההוכחה בנושא מוטל על החברה - אך בפסק הבוררות הוא קבע, שהימנעותו של שרפן מלהביא ראיות אלו עומדת דווקא נגדו.
השופטת יהודית שבח הורתה לגל לשמוע את ראיותיו של שרפן ולבחון האם יש מקום לשנות את הפסק. מינץ דחה את ערעורה של החברה, באומרו שאין המדובר בנושא עקרוני המצדיק דיון נוסף. לצד זאת, הוא מצא שהצדק עם שבח, וכי גל אכן מנע משרפן את האפשרות להציג ראיה משמעותית. הוא מצטט את דבריו של גל לנציגי החברה:
"יש לי אבל שאלה אליכם. אתם היה לכם הליכים עם אדון רוני [גרינהולץ], שלפחות לפי מה שעולה כאן, גרם נזק לחברה. זה גרם לכם נזק, והיה לכם ביניכם תהליכים שאנחנו לא יודעים עליהם ומניין לנו שלא פוציתם על הדבר הזה, זאת אומרת זה לא מספיק שאתם אומרים, כי אם היו בינכם הליכים, וההליכים היו גם על ההתנהלות בדבר הזה, אז יש כאן חשש לאפשרות של (לא ברור) כפול, אתם תצטרכו לשכנע".
מינץ מוסיף: "הדברים אינם משתמעים לשני פנים. משכך, אין פלא בעיני כי לאחר אמירה זאת, לצד אמירות נוספות, נמנע שרפן מלהביא ראיות בעניין. בנוסף, איני רואה כיצד ניתן להלום את טענת המבקשת כי שרפן לא הסתמך על אמירה זו, שכן היא נאמרה
לאחר הדיון בבקשה לגילוי מסמכים. הטענה לכפל פיצוי נוגעת ללב הסעד אשר ניתן למבקשת. לא ניתן לקבל כי מועד העלאתה מלמד כי שרפן לא ייחס לה חשיבות". את החברה ייצג עו"ד אופיר יוסף, ואת שרפן - עוה"ד אבירן אביב וענבל אהרוני.

תאריך:  18/12/2018   |   עודכן:  18/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החל מיום חמישי הקרוב תציג אל על את הקוד שלה (LY) על טיסות המבוצעות על-ידי חברת לוט מקרקוב, ורוצלב, גדנסק, לובלין ורז'וב לתל אביב ותפעיל את הקוד בטיסות של לוט איירליינס מוורשה, על חמישה מסלולים בינלאומיים כולל לבוב (אוקראינה), וילנה וקובנה (ליטא), ריגה (לטביה) וטאלין (אסטוניה)
איציק וולף
בניגוד לציפיות - מספר העולים לישראל מצרפת נמצא בירידה חדה    2,319 עולים ב-2018 לעומת 3,505 ב-2017    רק כשליש מהעולים מצאו עבודה בתחום ההתמחות שלהם
איתמר לוין
מועצת המנהלים של הרשת החליטה לשלול את מצנח הזהב של לס מונבס, לאחר שקבעה שהוא שיקר לחוקרי הפרשה וניסה להעלים ראיות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה צפויה לאשר תקנות שיסדירו את תפקיד קציני הבטיחות בתעבורה    בראש סדר העדיפות: משאיות כבדות, אוטובוסים וציי רכב גדולים    לנוכח העובדה שהוועדה לא קיבלה נתונים מספקים ממשרד התחבורה - החליט היו"ר כבל שלא לדון בתקנות המטפלות באופן ההעסקה
מירב ארד
כוח האו"ם בלבנון אישר כי שתי מנהרות של חיזבאללה חצו את הקו הכחול    רוסיה הזהירה את לבנון בשל חשיפת מנהרות חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il