X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין לעבודה בתל אביב: המענק המותנה בסך 300,000 שקל יינתן גם למתמחים העוברים ממקצוע במצוקה אחד למקצוע במצוקה שני
▪  ▪  ▪
לא לחשוד במתמחים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

רופא המועסק בתחום שהוגדר כ"מקצוע במצוקה" ועובר לתחום נוסף שהוגדר ככזה, זכאי לקבל את ההלוואה בסך 300,000 שקל ההופכת למענק, כפי שהבטיחה המדינה. כך קובעת (יום ג', 18.12.18) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אירית הרמל.
ד"ר איגור פיירברג החל במאי 2013 התמחות בבית החולים קפלן ברחובות בתחום ההרדמה, שהוגדר כמקצוע במצוקה. הוא פוטר בפברואר 2014 בנימוק של חוסר התאמה (המדינה טענה שהתפטר, אך הרמל קבעה שהוא פוטר) וכעבור חודש החל להתמחות בגריאטריה - גם הוא מקצוע במצוקה - בבית החולים שמואל הרופא בבית יעקב. משרד הבריאות סירב להעניק לו את ההלוואה, בנימוק שהיא אינה ניתנת למי שעובר בין מקצועות במצוקה.
המדינה טענה, כי היא וההסתדרות הרפואית החליטו שהמענק לא יינתן בנסיבות כאלו ושאין היא רשאית לשקול מקרים חריגים. הרמל קובעת, כי עמדה זו נוגדת את ההלכה לפיה אין רשות מינהלית רשאית לכבול את עצמה באופן שימנע ממנה להפעיל שיקול דעת, ולכן אין המדינה רשאית להימנע מלבחון מקרים חריגים. לדעת הרמל, מתן ההלוואה בנסיבות אלו עולה בקנה אחד עם מטרתה - לעודד מתמחים לעסוק באותם מקצועות - ולכל הפחות אינו סותר אותה.
הרמל דחתה גם את טענות הרוחב של המדינה. אחת מהן הייתה, כי הענקת ההלוואה בנסיבות כאלו תגרום למתמחים לנדוד בין התחומים. הרמל משיבה, כי יש בכך כדי להטיל דופי במתמחים, וכי הניסיון מלמד שמעבר כזה הוא נדיר. טענה שנייה הייתה, שקיימת סכנה של "השפעות רוחב" - אלא שהמדינה לא פירטה במה מדובר ולא ניתן לקבל טענות כוללניות שכאלו.
לפיכך פסקה הרמל, כי פיירברג זכאי למענק המותנה במלואו, בתוספת ריבית והצמדה מהמועמדים בהם אמור היה לקבלו (ספטמבר 2014 וספטמבר 2016). המדינה גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל. נציגי הציבור אורנה רזניק ונדב חג'בי הסכימו עם הרמל. את פיירברג ייצג עו"ד גדעון רובין, ואת המדינה - עו"ד יוסף מנצור.

תאריך:  19/12/2018   |   עודכן:  19/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אורביט טכנולוג'יס, שבשליטת קרן פימי, קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה למערכות תקשורת מתקדמות    אספקת המערכות - במהלך שנת 2019
מירב ארד
רונה רמון ביקשה שלא תיערך לה לוויה, זאת במטרה למנוע מילדיה להשתתף בטקס קבורה נוסף    רה"מ ספד בפתח טקס האשכבה: "מנהיגה שנרתמה ורתמה את עצמה לחיים"
איתמר לוין
מי שהיה מפקד להב 443 ונציג המשטרה בארה"ב הודה בהפרת חובה, כאשר לא דיווח על קשריו עם הרב יאשיהו פינטו    עונש קל אחרי הסדר מקל וכתב אישום קל
שני מוזס
חברת המזון מסרה הבוקר כי בעקבות פניית שר האוצר משה כחלון, נפגשו אמש מנכ"ל אסם, אבי בן אסאייג, ויו"ר אסם, דן פרופר, עם השר "לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העלייה במחירי החשמל"
איציק וולף
בית המשפט הורה לנשיא לשעבר יזהר קנה ולמנכ"ל בשמת כרמון למסור לנשיא לשעבר עופר מנירב מסמכים של בית הדין הנוגעים להליכים שהוא צד בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il