X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר הודיע על כוונתו לביטול הבלו במסגרת הבנות עם חברת החשמל התייקרות החשמל תצומצם בכשליש העלות לקופת המדינה - 350 מיליון שקל לשנה בשנתיים חברות המזון הודיעו על ביטול כוונתן להעלות מחירים
▪  ▪  ▪
כלכלת בחירות. שר האוצר כחלון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

משרד האוצר הודיע לרשות החשמל כי תבוטל העלייה הצפויה במס הבלו על הפחם, במטרה להביא לצמצום העלייה הצפויה במחירי החשמל. כך הודיע (יום ד', 19.12.18) משרד האוצר. על-פי ההערכה, תצומצם עליית מחיר החשמל בכשליש מן העלייה המקורית - מכ-8% לכ-5.5%.
"במסגרת ההבנות עם רשות החשמל, השפעה חיצונית זו תקטין באופן משמעותי את תשומות ייצור החשמל, ולפיכך תצמצם דרמטית את העלייה הצפויה במחירי החשמל. צעד זה הומלץ על-ידי רשות החשמל ויחד עם צעדים נוספים, יובאו בפני רשות החשמל שתידון ותפרסם את החלטתה כבר בימים הקרובים", נמסר מהאוצר.
צעד זה, של ביטול הבלו, ייאלץ משרד האוצר למצוא מקורות אחרים לכסף הרב שאמור היה להגיע לקופת המדינה במסגרת גביית המס - 350 מיליון שקלים לשנה במשך שנתיים - 700 מיליון שקלים. על-פי ההערכה, ייגבה מס חלופי שבשלב זה אינו ידוע.
עוד הודיע משרד האוצר כי כל חברות המזון הודיעו על ביטול כוונתן לייקר את מחירי המזון. הודעה על כך נמסרה למשרד האוצר על-ידי התאחדות התעשיינים במכתב התחייבות. לאחר פגישה לילית, הודיעה חברת אסם על ביטול גל ההתייקרויות שתוכנן על כשליש ממוצרי החברה. בנוסף, בשעות האחרונות הודיעה חברת שטראוס על כך שלא תעלה את מחירי מוצריה. ביחס להתייקרות הצפויה בענף החלב - הודיע שר האוצר, משה כחלון, כי במחירים המפוקחים.

האפודים הצהובים: נמשיך עד שיוקר המחיה יירד

ממטה מחאת האפודים הצהובים, שהובילו לפגישת מנהלי חברת אסם עם שר האוצר לאחר שקראו להחרמת מוצרי אסם, נמסר כי המחאה לא תיפסק עד שיוקר המחיה כולו ירד בעשרות אחוזים.
"ברור ששר האוצר והחברות נבהלים כאשר הציבור סוף-סוף מתעורר אבל בעיית היוקר המחיה לא התחילה עכשיו בגל ההתייקרויות הנוכחים. המחירים בישראל גבוהים עשרות אחוזים מהרמה הסבירה והראויה. אם בשבוע האחרון הצלחנו לגרום לחברה אחת להתקפל ולמשרד האוצר להילחץ ולחפש פתרונות דמיינו מה יקרה אם נמשיך ונעלה הילוך", אמרו.

תאריך:  19/12/2018   |   עודכן:  19/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התייקרות החשמל תצומצם בשליש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"האפודים הצהובים" מקבלים כסף
המציאות היא  |  19/12/18 20:53
 
- סורוס שמורוס.
לטייקון השואג.  |  20/12/18 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן ברניר
כך אמר היום פרקליט המדינה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", והוסיף כי "יש מי שהיה מעדיף מדינה ללא בג"ץ או ללא יועמ"ש"    על חוק גירוש משפחות שאושר היום בקריאה טרומית בכנסת אמר: "מקווה שהכנסת לא תחוקק חוק שהוא בלתי חוקתי לדעתו של היועמ"ש ופרקליט המדינה"
עידן יוסף
חברי אופוזיציה רבים הגיעו לדיון הוועדה במסגרתו הונחו על השולחן עשרות העברות במסגרת מרתון ההעברות של סוף השנה    הח"כים העלו שאלות רבות ויצאו להתייעצויות סיעתיות, כך שבסופו של הדיון הספיקה הוועדה לדון ולאשר 3 העברות בלבד בהיקף של למעלה מ-600 מיליון שקל
עידן יוסף
ניר שוויקי נבחר לתפקיד ע"י שר התקשורת יו"ר הכבלים והלווין    עובר מהרשות השנייה ויחליף את יפעת בן חי שגב
איציק וולף
חברות אלקטרה ושיכון ובינוי הגישו בקשה לחילוט ערבות בנקאית של אורון במסגרת עבודות פרויקט האגירה השאובה בגלבוע    אורון ביקשה וקיבלה צו ארעי לעיכוב מימוש הערבות עד להחלטה בהליך הבוררות המתקיים בין הצדדים
עידן יוסף
ועדת המשנה למוכנות מצאה בבדיקתה כי בהתייחס למרבית הפערים הקיימים היום בצה"ל, קיימת הסכמה בין המבקרים השונים, בינם לבין עצמם וגם לבין צה"ל, אך במקרים מסוימים קיימת מחלוקת לגבי משמעותם של אותם פערים    בר-לב: "נתניהו מוביל תפישת תקצוב לצה"ל 2030 שלהבנתי תנוון את יכולת התמרון היבשתי של צה"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il