X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובעת שזליכה מצוי בניגוד עניינים רחב היקף בין עסקיו הפרטיים והתביעות שהגיש נגד תנובה לבין ראשות הוועדה שהקים כחלון זליכה מאיים לעתור לבג"ץ
▪  ▪  ▪
זליכה. ללא הטלת דופי [צילום: גונן גלין, פורטל תשתיות]
משה כחלון, בחרת שרלטן
איתמר לוין
אדוני שר האוצר, הנה כמה דברים שלא ידעת על ירון זליכה - או שידעת והתעלמת מהם: האיש מצוי בניגוד עניינים תהומי, הוא עתר נגדך לבג"ץ ובתי המשפט קבעו שהוא ניסה להוציא מיליונים בטענות שווא
לרשימה המלאה

פרופ' ירון זליכה מצוי בניגוד עניינים ולא ניתן למנותו ליו"ר הוועדה לבדיקת יוקר המחיה, כפי שהחליט שר האוצר, משה כחלון. כך קובעת (יום ה', 20.12.18) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, על דעתו של היועץ אביחי מנדלבליט. זליכה אמר בתגובה, כי יעתור לבג"ץ נגד פסילתו.
זילבר מאמצת את חוות דעתו של היועץ המשפטי לאוצר, אסי מסינג, ולפיה עסקיו הפרטיים של זליכה מציבים אותו בניגוד עניינים מול ראשות הוועדה. זילבר החליטה כך לאחר ששמעה את טענותיו של זליכה בפגישה אצל מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. היא אומרת כי מדובר במארג של ניגודי עניינים ולא בנקודה אחת בלבד - ומדגישה שאין בקביעתה כדי להטיל דופי בזליכה, אלא תיאור של מצב אוביקטיבי.
מסינג עמד של שורה של פעילויות של זליכה המהוות ניגוד עניינים, וכאמור זילבר מסכימה איתו. הראשונה היא מתן שירותי ייעוץ להסתדרות ולוועדי העובדים של שלוש הרשתות הקמעונאיות הגדולות (מגה, שופרסל ורמי לוי). זילבר אומרת, כי אכן הוועדה עשויה לעסוק שלא רק בתחום המזון, אבל בכל מקרה מדובר בתחום מרכזי של דיוניה - וכך קיים בעוצמה גבוהה החשש לניגוד עניינים. זליכה טען שניתן לנטרל את ניגוד העניינים בכך שלא יעסוק בעצמו בתחום הקמעונאות ויטפל במקטעי הייצור והסיטונאות - אך זילבר אומרת שאין זה פתרון מעשי, בשל הזיקה בין התחומים.
שנית, זליכה מצוי בניגוד עניינים משום שהגיש שתי בקשות לתביעות ייצוגיות נגד זליכה, בטענה לניצול כוחה המונופוליסטי להעלאות מחירים, בהיקף כולל של 600 מיליון שקל. במצב זה, אומרת זילבר, לא יוכל זליכה לעסוק בכובעו כיו"ר הוועדה בנושאים הנדונים בתביעתו הפרטית.
זליכה טען, כי אין להחמיר איתו יותר מאשר עם ראש הרשות להגבלים עסקיים, מיכל הלפרין, שמינויה אושר למרות שקודם לכן ייצגה מונופולים שונים, ויותר מאשר עם המפקחת על הבנקים, חדוה בר, שהגיעה מבנק דיסקונט. זילבר משיבה, כי הלפרין ובר הפסיקו את עבודותיהן הקודמות, בעוד זליכה מבקש לכהן כיו"ר הוועדה במקביל לעיסוקים הגורמים לניגוד עניינים. לבסוף אומרת זילבר, כי ניגוד העניינים הוא כה רחב - עד שלא ניתן להסתפק בפתרון נקודתי ואין מנוס מפסילת מינויו של זליכה.

תאריך:  20/12/2018   |   עודכן:  20/12/2018
+רמי לוי: הרגולציה - חלק מיוקר המחיה
17:42 20/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סיפר שפקיד שאמור היה לתת לו טופס 4 לקניון החדש בעטרות עיכב את החתימה ב-15 ימים לחינם  ▪  "דחה אותי בעוד 10 ימים, כי מי שהיה צריך לבוא לעשות סיבוב ולתת אישור יש חתונה של הבת שלו והשני בחו"ל, מעכבים את הפרויקט וזה גורר עלויות"

[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זילבר: זליכה פסול מוועדת יוקר המחיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זליכה פסול בגלל הידע המקצועי
למי שלא זוכר  |  20/12/18 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
עמירם ברקת
ללא סעיף הדיור מתקדמת ת"א למקום ה-19, מה שמעיד כי שכר הדירה המקובל בה עדיין נמוך ביחס ל-20 הערים היקרות האחרות    ציריך בשווייץ שמרה גם השנה על מקומה בראש הדירוג    ובאילו מקומות מדורגות לונדון וניו-יורק?
מוטי קפלן
כל מי שמטייל בעולם מבין עד כמה בישראל, המחירים מופקעים בוודאי לעומת מדינות רבות בעולם, ב-OECD ובוודאי בארה"ב    הסיבה העיקרית לכשל החמור הזה, היא היעדר תחרות אמיתית בתחום המזון
יובל לובנשטיין
תנו לציבור להחליט מה טוב בשבילו ותורידו את החסמים ועיוותי השוק למיניהם, כי רק הציבור יודע מה טוב בשבילו ומה נידרש לו
יאיר שמיר
נאום שר החקלאות ופיתוח הכפר בכינוס התאחדות האיכרים בישראל [י"ב בכסלו תשע"ה, 04.12.2014]
אהוד פרלסמן
מרכז המחקר של הכנסת מספר לנו שבשמונה השנים האחרונות עלה יוקר המחיה בישראל ב-34% לעומת מדינות OECD, וזאת בשעה שיחסית למדינות האיחוד האירופי עלו המחירים בפחות משני אחוזים. מרכז המחקר אפילו לא מנסה לתרץ את הסתירה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il