X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-דוד הוסגר מספרד ומואשם שעמד בראש ארגון פשיעה שהפיץ חשבוניות פיקטיביות ב-510 מיליון שקל והלבין 261 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
הוגש למחוזי מרכז

יניב בן-דוד עמד בראש ארגון פשיעה, אשר הפיץ חשבוניות פיקטיביות ב-510 מיליון שקל, באמצעותן התחמקו רוכשיהן מתשלום מע"מ בסך 72 מיליון שקל. הארגון גם הלבין הון ב-261 מיליון שקל. כך טוענת המדינה, בכתב אישום שהגישה (יום ה', 20.12.18) לבית המשפט המחוזי מרכז.
כתב האישום בפרשה הוגש בפברואר השנה, אך כעת הוא הוגש מחדש לאחר שבן-דוד הוסגר מספרד, אליה נמלט עם פתיחת החקירה. מדובר באחת מפרשיות החשבוניות הפיקטיביות הגדולות ביותר אי-פעם, ובמקרה נדיר בו - לטענת המדינה - הן הופצו בידי ארגון פשיעה, מהסוג המוכר בדרך כלל מן הפשיעה הקשה.
המדינה אומרת כי בן-דוד עמד בראש הארגון, "התווה את מדיניותו הפלילית של הארגון וכיוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות פליליות. יניב הורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון וכן קבע את חלוקת התפקידים בו". לצידו נאשמת אשתו, גילה בן-דוד, שלטענת המדינה החזיקה את כספי הארגון ופעלה בהם על-פי הוראותיו של בעלה. אחיו של יניב, תום בן-דוד והראל בן-דוד, היו אנשי הדרג השני (הדרג הבכיר) בארגון - אך טרם הועמדו לדין.
מתחת לבני משפחת בן-דוד פעל הדרג הניהולי, ובו מוטי אטיאס, חיים סעדה ורפי קסטוריאנו. חבר רביעי בדרג זה הוא עד מדינה, ששמו נאסר לפרסום. אליהם היו כפופים חיילי הארגון ומי ששימשו כסוכנים לגיוס "לקוחות": אבירן ערבה, ישראל בורוכוב ואריאל גדמילוב. כמו-כן הועמדו לדין בעלי הצ'יינג'ים עקיבא מגרלשווילי וציון דואק, שלטענת המדינה סייעו בהלבנת כספי הארגון.
"לשם קידום מטרות הארגון ובמטרה למנוע התחקות אחר פעילותם הפלילית, הדרג הבכיר והדרג הניהולי בארגון וחברי הארגון נהגו להחליף, מעת לעת, מכשירי טלפון נייד וכרטיסי sim, נהגו לשוחח ביניהם באמצעות יישומון WhatsApp וכן הרבו להשתמש בשיחותיהם בשמות קוד", נאמר בכתב האישום. הפעילות בוצעה באמצעות שורה של חברות, שהיו בבעלותם ובניהולם של אנשי קש ("קופים") מטעם הארגון.
המדינה מייחסת ליניב בן-דוד עבירות של היותו ראש ארגון פשיעה, הלבנות הון וסחיטה באיומים, וליתר הנאשמים - עבירות מיסים והלבנת הון. לדבריה, לעדותו של עד המדינה יש חיזוקים בדמות מסמכים ומסרונים בינו לבין בן-דוד ומעורבים אחרים, בעוד בן-דוד שמר על שתיקה בחקירתו. המדינה מבקשת לעצור את בן-דוד עד תום ההליכים נגדו, תוך שהיא מציינת שביצע עבירות אלו מיד לאחר שסיים באוגוסט 2014 לרצות עונש מאסר בן ארבע שנים על עבירות דומות. את המדינה מייצגים עוה"ד ליאת מנור, אוראל בן-מוחה ועידו נולמן.

תאריך:  20/12/2018   |   עודכן:  20/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון  לקוחות /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון פשיעה לחשבוניות פיקטיביות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
פרחי ביקל תובעת 30 מיליון שקל מחברת ב.ס.ט בנייה שביצעה את השיפוץ וההרחבה בקניון - שמצידה תובעת 13 מיליון שקל
אלעזר לוין
קיבלה היתר בנייה שנתיים לאחר שזכתה במכרז לרכישת הקרקע    רכשה מגרש ל-350 דירות, וקיבלה אישור ל-80 נוספות    344 דירות יימכרו במסלול מחיר למשתכן, בכ-1.85 מיליון שקל    86 דירות יימכרו בשוק החופשי
אלעזר לוין
מחזיקה ב-37.5% מהבעלות על החברה    תמכור את מניותיה בכ-800 מיליון שקל ויותר    אפולו-דיין עשויים להשתלט על חברת הנדל"ן הגרמנית
איתמר לוין
קובעת שזליכה מצוי בניגוד עניינים רחב היקף בין עסקיו הפרטיים והתביעות שהגיש נגד תנובה לבין ראשות הוועדה שהקים כחלון    זליכה מאיים לעתור לבג"ץ
מנחם שטאובר, חן מענית
כך אמר היועץ המשפטי לממשלה בוועידת גלובס לעסקים    "מי שתוקף אותנו כשאנחנו עושים את מלאכתנו, תוקף את שלטון החוק"    "כבר אמרתי בעבר - אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק"    "קידום חקיקה שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי איננה חוקתית, איננה יכולה להיות מוצגת כהישג פוליטי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il