X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיימינג הסינית תפצה את יעד פרזול הישראלית על הפרת הסכם ההפצה - ברבע מסכום התביעה ובתשיעית מסכום הנזק לו טענה החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
שיווקה גם מוצרים מתחרים

חברת Taiming הסינית תפצה ב-1.1 מיליון שקל את חברת יעד פרזול, על הפרתו של הסכם ההפצה שנחתם ביניהן. כך קבע (16.12.18) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אורן שוורץ, אשר קיבל חלקית את תביעתה של יעד ובמלואה את תביעתה של טיימינג.
ההסכם בין יעד לטיימינג נחתם בשנת 2000 ונקבע בו, כי החברה הישראלית תהיה המפיצה הבלעדית של מוצרי החברה הסינית (חלקי מתכת לריהוט). במקביל, שיווקה יעד את מוצריה של חברת DTC הסינית, המתחרה חלקית בטיימינג. הנתונים שהוצגו לבית המשפט העלו, כי המכירות הגיעו לשיא של קרוב למיליון דולר בשנת 2012.
טיימינג ביטלה את ההסכם בשנת 2014 והצדדים היו חלוקים בשאלה האם הייתה רשאית לעשות זאת. שוורץ דחה את גרסתו של מנכ"ל יעד, אייל ויינינגר, לפיה טיימינג אישרה לחברה לשווק גם את מוצרי DTC בתנאי שהיחס בין שתי החברות היה 1:4 לטובתה. עם זאת הוא מצא, כי טיימינג השלימה בפועל עם העובדה שיעד משווקת גם מוצרים מתחרים, ולכן לא הייתה זו עילה לביטול ההסכם.
עוד קבע שוורץ, כי טיימינג הפרה את ההסכם כאשר החלה לשווק את מוצריה ברשות הפלשתינית שלא באמצעותה של יעד, וכאשר שיווקה מוצרים גם לחברת מרכז הפורמייקה אברבוך, שהיא מתחרה ישירה של יעד. לצד זאת נקבע, כי ליעד היה אשם תורם בהפרת ההסכם, משום ששיווקה בצורה משמעותית את מוצריה של DTC. שוורץ מותח ביקורת על כך שיעד הציגה לבית המשפט אלפי חשבוניות, חלקן מושחרות, ולא כימתה מתוכן את היקף המכירות של מוצרי DTC, ואומר שהוא מביא זאת בחשבון בקביעת הפיצוי.
יעד טענה שהנזק שנגרם לה היה 9 מיליון שקל, אך משיקולי אגרה תבעה 4 מיליון שקל. הוא פסק לה פיצוי של 840,000 שקל על העדר הודעה מוקדמת בדבר הפסקת ההסכם ו-500,000 שקל על מכירת מוצרי טיימינג לאברבוך, ודחה את יתר רכיבי התביעה. עוד נקבע, כי יעד חייבת לטיימינג 285,000 שקל על סחורה שתמורתה לא שילמה, כך שהסכום נטו לטובת יעד הוא 1.05 מיליון שקל. טיימינג גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 135,000 שקל. את יעד ייצגו עוה"ד ניר מילשטיין וירון אליאסי, ואת טיימינג - עוה"ד גונן קסטנבאום ומני חי.

תאריך:  23/12/2018   |   עודכן:  23/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הלוי לא היה מועמד ריאלי של ארדן    פורש גם מן המשטרה בטריקת דלת
איתמר לוין
הורה לשר ההגנה המתפטר לסיים את תפקידו כבר בשבוע הבא, חודשיים לפני המועד שקבע    הסיבה: טראמפ זועם על הביקורת התקשורתית שספג בשל ההתפטרות
איתמר לוין
עו"ד שמעון עשור ביקש לאסור על שריפת גופתה של רמון    מזוז: אין לו שום מעמד להתנגד למילוי צוואתה של רמון ולהתערב בעניין שבין אדם לעצמו ולבני משפחתו
איתמר לוין
טוען שהחקירה נגדו נמשכת בניסיון למצוא עבירה כלשהי, שתצדיק בדיעבד את הסיכול הממוקד של מינויו למפכ"ל    מאשים את המשטרה בהדלפות מכפישות מכוונות
איציק וולף
קראו להחרים את מוצרי מותג קוקה קולה שמשווקים על-ידי החברה המרכזית למשקאות    "משיכים בכל הכוח עד שנצליח לשבור המונופול ותבוטל כל גזרה כלכלית ומדיניות של העלאת מחירים- בחשמל, במים ובמזון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il