X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי האג"ח דוחים את כל טענותיו של בן-משה, אך מסכימים לגישור בן שלושה ימים, יעקב עמנואל "אנחנו חושדים שההסכם לא יושלם גם עד המועד החדש שקבעת, 31 בינואר לא פירטו מה יהיה הצעד הבא
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]

בעלי אג"ח אפריקה השקעת, הנושים בחברה 3 מיליארד שקל, הסכימו אמש (יום א', 23.12.18) להצעת הקונה המיועד בן-משה להליך גישור מהיר בין הצדדים. הם מתנים זאת הכך שהגישור יסתיים תוך שלושה ימים עד יום ה' השבוע (27.12.18) כן הם דורשים שהמגשר יהיה רואה החשבון עמנואל אבנר, הבקי בנושא ומלווה את העסקה זה זמן רב.
תגובתו של בן-משה לא הגיעה עד מסירת הידיעה (יום ב,24.12.18, 9.30 בבוקר) אך כין שבן-משה הוא שהציע גישור מהיר, ואבנר כבר הופיע בפני בית המשפט בנושא, אפשר להניח שיקבל את ההצעה.
עם זאת, אומרים בעלי האג"ח כי "מתעורר חשד שהתנאים המתלים באחריותו של בן-משה, לא יושלמו עד גם עד 31 בינואר". על-פי החלטה קודמת של בעלי האג"ח, אם אכן כך יהיה, הם "יפעלו להגן על זכויותיהם", כלומר ייתכן פיצוץ העסקה, הליכה לפירוק או צעד דרמטי אחר.
חשדם של בעלי האג"ח נובע מסירובו של בן-משה להבטיח, שאם ההסכם לא ייחתם עד 31 בינואר, יוכלו בעלי החוב לחלט פיקדונות בסך מיליון שקל (או יותר).
במכתבם (באמצעות עוה"ד גיא גיסין ואופיר נאור, המייצגים את חברת הנאמנות הרמטיק) דוחים בעל האג"ח את טענותיהם של בן-משה וחברותיו: "מדובר בהאשמות חסרות בסיס, שמוטב היה אילו לא היו נטענות". לדבריהם, בעלי האג"ח פעלו על-פי ההסדר ובשקיפות מלאה.
"אתה האחראי להשגת האישורים"
בן-משה טוען, שחתימת החוזה נדחתה, כי ממונים על הגבלים עסקיים במזרח אירופה עדין לא אישרו את העסקה, בעלי האג"ח מגיבים: "אתה - בן-משה - אחראי לקבלת האישורים. משרד עורכי הדין שלך מטפל בנושא, ואתם הסמכתם עורך דין בינלאומי לפעול בעניין.
עוד אומרים בעלי האג"ח, כי דרישתם לריבית 15 מיליון שקל ולפיקדון נוסף של 40 מיליון הם בתגובה לדרישת בן-משה לשנות את ההסכם, כך שיחתם בסוף ינואר ולא ב-13 בדצמבר. צעדים אלו נועדו, לדבריהם, להקטין את הנזקים שנגרמו להם עקב הדחיה.
בעלי האג"ח אינם מפרטים, עם זאת, איך יפעלו לאחר פרסם מסקנות המגשר - האם יחזרו וידרשו ריבית, פקידון נוסף וזכות חילוט ב-31 בינואר. נראה שבעלי האג"ח ממתינים להחלטת המגשר, בהנחה שאכן ימונה ואכן יגיש מסקנות תוך שלושה ימים.

תאריך:  24/12/2018   |   עודכן:  24/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירת אפריקה: מסכימים לגישור, חושדים שהעסקה לא תושלם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תקבל 148 מיליון שקל, מחציתם מהחברה הבת אפריקה מגורים וחצים מעצמה    רשמית: ההשקעה בדירות לשוק החופשי גבוהה מההשקעה בדירות מחיר למשתכן    ארבעה קבלנים אחרים לא הביעו ענין במיזם
שירות גלובס
לאחר היום הגרוע מזה 7 שנים השוק המקומי מלקק את הפצעים    שבוע לחוץ לסוחרים שבסיומו פקיעה על האופציות החודשיות על ת"א 35    היום, ערב חג המולד, בורסות רבות יהיו סגורות, בארה"ב הבורסות יינעלו ב-20:00    החוזים בניו-יורק ירוקים בשעה זו
יפעת גדות
רגב שימש בעבר בתפקיד סמנכ"ל הכספים של הקופה    תקציבה השנתי של מאוחדת מגיע לכדי כ-8 מיליארד שקל
איציק וולף
שר האוצר האמריקני הנמצא במקסיקו בחופשת חג המולד שוחח עם מנהלי ששת הבנקים הגדולים בארצות הברית לנוכח התנודות החדות בשווקים    "כל הבנקים אישרו רמת נזילות גבוהה ומספקת לצורך מתן הלוואות לצרכנים ולשוק העסקי"
איתמר לוין
דב הירש פרסם פוסטים נגד בנו של בעלי מקומון בעפולה, בו העלה נגדו טענות חסרות כל בסיס עובדתי - ואז טען בבית המשפט שהנפגע זייף את הפרסומים נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il