X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט הפדרלי בוושינגטון:

פיונגיאנג תשלם 500 מ"ד

ממשלת קוריאה הצפונית חויבה לפצות את משפחתו של אוטו ורמבייר - סטודנט אמריקני שעצרה, ואשר הוחזר לאחר שנה לארה"ב כאשר הוא סובל ממוות מוחי ומת כעבור מספר ימים
▪  ▪  ▪
ורמבייר. עינוי ברברי [צילום: קים קוונג-יון]

קוריאה הצפונית תשלם למעלה מ-500 מיליון דולר להוריו של צעיר אמריקני אשר מת זמן קצר לאחר ששחררה אותו מן הכלא. כך קבעה (יום ב', 24.12.18) נשיאת בית המשפט הפדרלי בוושינגטון, בריל האוול.
אוטו ורמבייר, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, ביקר בקוריאה הצפונית בשנת 2015 במסגרת טיול מאורגן. הוא נעצר באשמה שניסה לגנוב שלט תעמולה ובינואר 2016 נדון ל-15 שנות מאסר. ורמבייר שוחרר בעקבות לחץ אמריקני שנה מאוחר יותר, וחזר לביתו באוהיו כאשר הוא סובל מנזק מוחי חמור שגרם למותו זמן קצר לאחר מכן.
האוול קבעה, כי קוריאה הצפונית אחראית למותו בשל היחס הברברי שניתן לו בכלא, וכי עליה לפצות את משפחתו על עינויים, נטילת בן ערובה וגרימת מוות. לפני שיצא לקוריאה, נימקה האוול, היה ורמבייר צעיר בריא, מוכשר ומן הבולטים בכיתתו בבית הספר התיכון. הוא חזר משם עיוור, חירש ובמצב של מוות מוחי. רופאים אמריקנים קבעו, כי הוא היה במצב של תרדמת במשך שנה - דהיינו מיד לאחר העמדתו לדין. הוא מת ימים אחדים לאחר שהוחזר לביתו, כאשר משפחתו החליטה לנתק אותו מן המכשירים שהחזיקו אותו בחיים.
את התביעה הגישו הוריו, פרד וסינדי ורמבייר, ועזבונו של אוטו. הם תבעו פיצוי של מיליארד דולר, באומרם שהדבר ישגר מסר לקוריאה הצפונית וירתיע אותה מפני פשעים דומים בעתיד. המהלך התאפשר לאחר שממשל טראמפ צירף בנובמבר אשתקד את קוריאה הצפונית לרשימת המדינות התומכות בטרור, בעקבות מותו של ורמבייר.
משפטנים חלוקים בשאלה האם ניתן יהיה לגבות בפועל את הפיצוי, שכן פיונגיאנג אינה צפויה לשלם אותו מרצונה, ואין לה נכסים בארה"ב שאותם ניתן לעקל. מקור אפשרי לגביית הפיצוי הוא בנקים סינים המחזיקים בכספיה של ממשלת קוריאה הצפונית ואשר פועלים גם בארה"ב: ניתן יהיה לדרוש מהם לתפוס כספים אלו ולקנוס אותם אם יסרבו - אך מדובר בהליך דיפלומטי ומשפטי ממושך, שיביא בחשבון גם את נסיונו של ממשל טראמפ להוביל לפירוק הנשק הגרעיני של הצפון. עם זאת, הם מסכימים שפסק הדין מהווה איתות ברור למשטרו של קים ג'ונג-און, ולפיו לא יוכל להתחמק לכל הפחות מאחריות ציבורית למעשיו.
למדינות זרות יש חסינות מפני תביעות אזרחיות בארה"ב, אך האוול קבעה שניתן לקבל את התביעה הנוכחית משום שמדובר במעשה טרור - עליו אין חסינות. היא קיבלה את טענת המשפחה, ולפיה ורמבייר היה קלף מיקוח בעימות בין פיונגיאנג לבין וושינגטון סביב תוכניות הגרעין והטילים של הצפון, שהיה בשיאו בזמן מאסרו.
על סמך עדויות המומחים ששמעה מצאה האוול, כי "סביר יותר שקוריאה הצפונית עינתה את אוטו בצורה ברברית כדי להוציא ממנו הודאת שווא, ואחרי הליך המכונה שם 'משפט' השתמשה במאסר הממושך שנגזר עליו כמנוף נגד ארה"ב, על-מנת להשיג את יעדי מדיניות החוץ שלה". מאזן הסבירות - למעלה מ-51% - הוא הדרוש בתביעה אזרחית, ולכן היא התקבלה.

תאריך:  25/12/2018   |   עודכן:  25/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיונגיאנג תשלם 500 מ"ד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה יכול לשלם על החומה!
אלטע קאקער  |  25/12/18 10:10
2
פיונגיאנג הזמינו ברינקס ...
א.ל. רמת-גן  |  25/12/18 13:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושר לקריאות שנייה ושלישית: הרשות לפינוי מוקשים תהיה אחראית גם לפינוי שטחי נפלים    החשש: באזורי ביקוש יימצא מי שיהיה מוכן לשאת בעלות הפינוי, ואילו באזורים פריפריאליים יותר לא יימצא גורם כזה
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה נוטה שלא לפרסם את החלטותיו ביחס לתיקי נתניהו אם אלו יתקבלו זמן קצר לפני הבחירות באפריל    בסביבת שר האוצר טוענים שעליו לפרסמן בכל מקרה    "מידע משמעותי כדי להחליט האם לשבת בממשלה עם נתניהו"
עידן יוסף
בקרוב: רכבות מרעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בסבידור מרכז    רכבות מבאר שבע לבת ים בת ים תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ההגנה    תחנת השלום תהיה סגורה
מחלקה ראשונה
מגישת החדשות הראשית של 'כאן' ורעייתו של גדעון סער הודיעה היום למנהליה על רצונה לסיים את תפקידה לאלתר לנוכח הקדמת הבחירות    "זאת הייתה המהדורה האחרונה של חדשות הערב בהגשתי"
איציק וולף
המסחר בבורסה בניו-יורק נסגר בירידות שערים ביציאה לחופשת חג המולד    נאסד"ק ירד ב-2.21%, מדד S&P 500 ירד ב-2.71% ומדד הדאו ג'ונס איבד 2.9% מערכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il