X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיפוץ ב-48 מיליון שקל

סכסוך בעלים בבניין המשביר

הכשרת היישוב טוענת ששותפיה בבניין בירושלים - משה סמוכה ונאסיר סאסונס - אינם מזרימים מיליוני שקלים למימון השיפוץ המקיף, וקיימה סכנה לקריסת החברה המשותפת
▪  ▪  ▪
הבניין לאחר השיפוץ

סכסוך בין חברת הכשרת היישוב לבין חברת המשביר לצרכן ירושלים, שהן הבעלים במשותף של בניין המשביר לשעבר ברחוב יפו בירושלים. הכשרה מבקשת (יום ג', 25.12.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים למנות מנהל נוסף לחברה המשותפת ולהורות על התמחרות בין הצדדים לשם פירוק השותפות בחברה.
חברת המשביר נמצאת בבעלותם של משה סמוכה ונאסיר סאסונס. תביעתה של הכשרה מגלה, כי ההשקעה בשיפוץ הבניין (המושכר כיום לחברת Wework) הגיעה ל-48 מיליון שקל, מתוכם שולמו 18 מיליון שקל כתגמולי ביטוח בעקבות הדליקה שפרצה בו בספטמבר 2015. בעקבות הדליקה נערך שיפוץ זה, אשר כלל את חיזוק הבניין ויסודותיו מפני רעידת אדמה ותוספת בנייה של 10,000 מ"ר.
הכשרה אומרת, כי היא ניהלה את השיפוץ, כאשר הוסכם שהוא ימומן בחלקים שווים בידי בעלי הבניין. אולם חברת המשביר מצויה במבוי סתום ולא הזרימה את מיליוני השקלים הדרושים אלא רק חלק מהם. כתוצאה מכך, נאלצה הכשרה להזרים 6 מיליון שקל יותר מהסכום שהזרימה המשביר - עד שעצרה את ההזרמה, בשל העדר פרופורציה בין חלקה היחסי בחברה (50%) לבין גובה הלוואות הבעלים.
לדברי הכשרה, התוצאה היא חוב של 6 מיליון שקל לקבלנים שביצעו את השיפוץ, וחובות נוספים של 6.5 מיליון שקל הצפויים להצטבר כאשר דרישות התשלום ייבדקו ויאושרו. היא מזכירה, כי בימים האחרונים הגיש הקבלן הראשי של השיפוץ תביעה בסך 10 מיליון שקל, וכך נוצר איום קיומי על המשך פעילותה של החברה המשותפת (בניין כל-בו ירושלים) המחזיקה בבניין.
הכשרה אומרת, כי נושיה של החברה המשותפת עלולים לבקש לפרק אותה, ולכן היא מבקשת למנות לה מנהל נוסף שיהיה מוסמך לשלם להם, ובמקביל - לבצע התמחרות על השליטה בה. לדבריה, חברת המשביר אינה עומדת בהחלטות שהתקבלו בחודש שעבר באסיפה הכללית של החברה המשותפת, אשר למעשה משותקת ובכך מקופחות זכויותיה של הכשרה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רונן מטרי, רז בן-דור ושניר בר-חיים, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  26/12/2018   |   עודכן:  26/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך בעלים בבניין המשביר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה ברחוב קינג ג׳ורג׳
אלטע קאקער  |  26/12/18 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ גילאון קרא להצמיד את התג לנכה עצמו ולעצור את היד הקלה שמנפיקה עשרות אלפי תגים בשנה    נשיא נגישות ישראל: כל חודש מצטרפים עוד 5,000 תווים - צריך להפוך אותם לאישיים ולהכפיל את הקנס
עידן יוסף
אושר לקריאות שנייה ושלישית: הצבת חיילים במשטרת ישראל ושירות בתי הסוהר תתאפשר לשלוש שנים נוספות    יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר: "זו צריכה להיות ההארכה האחרונה ואני מצפה שהסיפור יגיע לסיומו עד 2021"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה את החוק לאיסור צריכת זנות לקריאות שנייה ושלישית    מנכ"ל משרד המשפטים: השגנו תקציב של 30 מיליון שקל שיוקצו בבסיס התקציב מדי שנה לטובת הרחבת המענים לשיקום האוכלוסיות בזנות
עידן יוסף
האופוזיציה הסורית: מחסני נשק ובסיסים אירניים ושל חיזבאללההותקפו    צה"לסוריה: הפעלנו נ"מ נגד כלי טיס של האויב    חיזבאללה: מטוסים ישראלים ביצעו תקיפות-דמה במספר נקודות בדרום לבנון    תושבים באזור חדרה דיווחו על שמיעת קולות נפץ ושובל עשן בשמיים מטיל מיירט
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית את ביטול הסדרי קיצור שליש למבצעי מעשי טרור, והם לא ישוחררו בשחרור מוקדם    "אין כאן שום שיקול של שיקום ורק שיקולי הרתעה לנגד עינינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il