X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתום דיון דרמטי: ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את המדרג החדש לעבירות ההמתה יו"ר הוועדה: "קיבלנו חוק חשוב מאוד שעושה מהפך שלם"; ח"כ רוזנטל: "חשוב שהחוק יקודם ויעבור כבר בכנסת הזו, ולכן הסכמנו לנוסח פשרה בבחינת תם ולא נשלם"
▪  ▪  ▪
ניסן סלומינסקי ומיקי זוהר [צילום: דוברות הכנסת]

לאחר 19 דיונים ממושכים אישרה (יום ד', 26.12.18) ועדת החוקה חוק ומשפט פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הרפורמה בעבירות ההמתה, שנועדה ליצור מדרג חדש של עבירות המתה בחוק העונשין. להצעת החוק הממשלתית מוזגה הצעת חוק שיזמו יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). הצעת החוק זונחת את מבחן הכוונה תחילה וקובעת מדרג אחר ובו תקבע עבירת רצח שהעונש לצידה הוא מאסר עולם כעונש מרבי ועבירת רצח בנסיבות מחמירות שלצידה עונש מאסר עולם חובה, בשתי העבירות היסוד הנפשי הוא של אדישות או כוונה.
להצעת החוק הממשלתית הוסיפה הוועדה נסיבה מחמירה של רצח נשים בידי בני-זוגן כשקדמה לכך התעללות גופנית או נפשית בקורבן. כמו-כן הפחיתה הוועדה את עונשן של נשים שרצחו את בני-זוגן המתעללים מ-20 ל-15 שנות מאסר.
היו"ר סלומינסקי פתח את הדיון: "אם לא נסכם את החוק היום כל עבודתנו תרד לטמיון, ואם נצליח לסכם היום, מניח שבשבוע הא נוכל להעביר אותו במליאה. אנחנו בד"כ לוקחים את הזמן ומתעמקים כדי שייצא תחת ידינו חוק לעילא ולעילא אבל כאן זה אפס או מאה, וייתכן שכל צד יצטרך טיפה להתכופף כדי שלא נפסיד את כל החוק".
הוועדה דנה רבות בנסיבות שמבטאות את דרגת האשמה החמורה ביותר ושבהתקיימותן תתגבש העבירה החמורה ביותר- רצח בנסיבות מחמירות - שלצדה עונש מאסר עולם חובה:
לאחר ויכוחים רבים הכריעה היום הוועדה על החמרת עבירת רצח נשים בידי בני זוגן כשקדמה לה התעללות, והם יתויגו כרצח בנסיבות מחמירות ולא כעבירת הרצח הבסיסית כפי שהוצע בהצעת החוק הממשלתית. כמו-כן חברי הוועדה הכריעו כי הנסיבה הידועה בכינויה הבעייתי "רצח על כבוד המשפחה" תיכלל כנסיבה מחמירה כפי שהוצע בהצעת החוק הממשלתית: "המעשה נעשה כפעולה עונשית במטרה להטיל מרות או מורא ולכפות אורחות התנהגות על ציבור".
הוועדה דנה בנסיבות המאפשרות לקבוע אחריות מופחתת בשל עבירת המתה והכריעה בשאלת התיוג המוסרי כי האדם לא יתויג כרוצח אלא כממית באחריות מופחתת שהיא קטגוריה חדשה במקום רצח:
בהמתה באחריות מופחתת מוצע לקבוע עונש מרבי של 20 שנה. בין הנסיבות המקלות של אחריות מופחתת נקבעה נסיבה המתייחסת למצב בו המעשה נעשה כשהנאשם היה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה, עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו או בבן משפחתו, בידי מי שהנאשם גרם למותו. חברי הוועדה טענו ביחס לנסיבה זו כי יש להפחית את העונש שכן היא מתייחסת לנשים שבני-זוגן התעללו בהן. לאחר דין ודברים הושגה פשרה כי העונש המרבי בנסיבה זו יעמוד על 15 שנים.
עו"ד נועה ברודסקי לוי מהייעוץ המשפטי לוועדה: "הנחנו לקראת הדיון מתווה כלשהו, בניסיון אחרון להעביר את ההצעה בכנסת הנוכחית. הוועדה צריכה להכריע בשני נושאים עיקריים- בנושא של נסיבה מחמירה לרצח נשים בידי בני זוגן ובנושא הקנטור בו אנחנו מציעים נוסח שמצמצם את ההתגרות רק לעבירות מסוג פשע, ונותן מענה לחשש שתצא נורמה שתתפרש ככזו הנותנת מקום לחמימות מוח".
ח"כ מיקי רוזנטל: "כל צעדה ארוכה מתחילה בצעד קטן, וחשוב לנו שהחוק יקודם ויעבור כבר בכנסת הזו, ולכן הסכמנו לנוסח שהוא פשרה מבחינת רבים, אף שזה תם ולא נשלם. לכולנו חשוב להגדיר בחוק אמירה נורמטיבית לגבי קורבן שהיא בת זוג. רצח נשים מגונה ככל רצח, אבל בחרנו לתת לו תשומת לב יותר דרמטית בשל חשיבותו. לכן הנוסח המוסכם על כולנו הוא שהקורבן הוא בן זוג והרצח נעשה לאחר התעללות שיטתית, וכן כי בהמשך ייכתבו בפירוש נסיבות מקלות לרצח, שאם הוא מגיע לאחר התעללות בן הזוג, העונש יהיה 15 שנה".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "מה שלא בשל בדיון הזה זו ההבנה הבסיסית מה זה רצח נשים. כך אני מבינה את השיח שהתקיים פה. יש פה מסר מאוד חשוב שאנו רוצים להעביר, שלא נסלח ולא נעבור בקלות על רצח נשים בשל היותן נשים. יש בהחלט סדר חברתי שמנסים להשליט אותו, של הפטריארכיה, שמסתכלת על הנשים כרכוש. צריך להפנים את זה עוד לפני ניסוח פה וניסוח שם. אסור להסתמך על ההסברים על תקדימים מהעבר, כי אנו באים לחולל מהפכה, גם בתודעת בית המשפט בנושאים האלה. אני סבורה שחייבת להיות גם התייחסות לרצח על-רקע מגדרי. כך, למשל, טראנסים וטראנסיות, נרצחים ונרצחות בשל בחירה של זהות מגדרית אחרת ממה שהחברה רוצה לכפות עליהם, ולא בשל שנאה לנטייתם המינית".
ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "מדובר כאן בערכים מוגנים ואנחנו לא יכולים להשאיר את הערך המוגן של רצח נשים מחוץ להם, כי המשמעות היא שרצח נשים הוא כמו כל רצח וזה לא כך. הוא צריך לבוא כערך מוגן בנפרד, בלי כל התוספות מסביב".
עו"ד לילך וגנר, מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים התייחסה להצעת ח"כ עאידה תומא סלימאן לנסח "רצח על-רקע מגדר": הנושא של רצח על-רקע מגדר לא מקובל כי הוא עמום מדי ולא בטוח שאפשר יהיה להוכיח את זה. נשים נרצחות מסיבות שונות. עמדת היועמ"ש לממשלה לגבי ההגדרה המוצעת בנוסח על בן זוג - החלק הראשון בדבר ההתעללות הקודמת מקובל עלינו ומבטא מעשים רבים כשכבר ראינו שהייתה התעללות קודמת, אפילו ידועה לרבים, שהסלימה עד לרצח. לגבי החלק השני, המרחיב יותר, המונחים 'שליטה' ו'מרות' אינם מתאימים".
פרופ' מרדכי קרמניצר, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "ברור שזה לא יטפל בבעיית ההתעללות בנשים בכללותה. תחוקקו חוק שהתעללות ממושכת באישה דינה 15 שנות מאסר, ואז תוסיפו שאם נגרם מותה, אפילו ברשלנות, זה כבר עולה ל-20 שנות מאסר. זה מעשה אמיתי של חקיקה שיסייע פה".
ד"ר יואב ספיר, הסניגור הציבורי הראשי: "אני מסכים עם מסקנתו של פרופ' קרמניצר שזה משהו שצריך להידרש אליו, בעתיד, בנחת, אבל אם בשל הלחץ חייבם להכניס את הנסיבה הנוספת, אז להסתפק בחצי הראשון, וגם לעשות את ההתאמות הסימטריות להקלה עם האישה שהתעללו בה. יש כרגע חוסר סימטריה בין ההגדרות של ההתעללות כנסיבה מקלה לאישה שרצחה לאחר שעברה התעללות, לבין נסיבות ההחמרה לגבר שרצח לאחר שהעביר התעללות, וחייבים לעשות זאת בצורה מסודרת".
חלק מחברי הוועדה דרשו במהלך הדיונים להסיר את נסיבת הקנטור כנסיבת אחריות מופחתת, מחשש להקלה בעונש על מעשי רצח אך לבסוף הנסיבה הושארה כפי שנוסחה בהצעת החוק הממשלתית. היעדר ההתגרות מהווה כיום בחוק העונשין את אחת השאלות המרכזיות במסגרת בחינת ה"כוונה תחילה", והוא שיוצר את ההבחנה העיקרית בין כוונה "רגילה"-אז לא ניתן להרשיע ברצח, אלא בהריגה בלבד, לבין "כוונה תחילה". הצעת החוק זונחת את מבחן הכוונה תחילה וקובעת מדרג אחר ובו תקבע עבירת רצח ועבירת רצח בנסיבות מחמירות, אשר היסוד הנפשי בהן הוא של אדישות או כוונה.
ח"כ בני בגין (הליכוד): "צד אחד של הפן הציבורי הוא הרצון למנוע מצב שבודדים בציבור יחשבו שזה קל מאוד או יפטרו בעונש קל אם ירצחו, בשל טיעון כזה או אחר. מהצד השני עומד האדם, שלא הייתי רוצה שייענש בחומרה יתרה, אם באופן שקשה להגדירו, שהוא מטושטש, שבתחושה מוסרית אנו אומרים שזה לא סביר. לכן אני מציע לקבל את הנוסח הממשלתי שכבר דנו בו".
ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "אני חוזרת ומבקשת להוציא את הקנטור לחלוטין מהנסיבות המקלות, ולהכניס את הדברים שבאמת צריכים להיות שם, כמו קורבנות קודמת, אבל אם כן משאירים את הקנטור, אז יש להשאיר אותו יותר פתוח, כמו בנוסח הממשלתי, ולא כמו בהצעה החדשה. אני אומרת זאת בתסכול עמוק, כי לדעתי הוא צריך לצאת לגמרי, אבל אם משאירים, אז באופן גמיש".
עו"ד וגנר: "קיימנו פה שישה דיונים בנושא, ועמדת הממשלה הובאה בהרחבה. אנו תומכים בנוסח הממשלתי, אבל עמדת היועמ"ש לממשלה שלא נמשוך את הצעת החוק אם הוועדה תחליט, אחרת, אבל אנו טענו רבות ועמוקות מדוע לאמץ את הנוסח הממשלתי".
קרמניצר: "יש שורה של מעשי עבירות משמעותיים שלא יוכלו להוות התגרות, כולל איום. זה לא מתקבל על הדעת. יש פה גם מסר רע שבקנטור יש הצדק חלקי, שאנו מכבדים תגובה לעשיית דין עצמית והפרת חוק, כאשר מכניסים רף עבירה כעיקרון.. אם אתם רוצים לאפיין את ההתגרות - תכתבו עוון, אבל תוסיפו לו פגיעה בכבדו האדם והשפלה קשה, ואז תכסו את המקרים שצריך לכסות".
הסניגור הציבורי ד"ר ספיר: "נושא הקנטור היה נושא מרכזי בוועדת קרמניצר שזכיתי להיות חבר בה. השאלה היחידה שרלוונטית זה האם זה ממתן את אשמת מי שפעל באופן זה, וזה המבחן היחיד. הרי גם מעשה מגונה זו עבירה של שלוש שנים שאינה עבירה מסוג פשע".
שישה דיונים ממושכים ומחלוקות קשות בין הסנגוריה הציבורית לבין משרד המשפטים והפרקליטות בשאלת היסוד הנפשי בעבירת הרצח, הביאו את חברי הוועדה לקבל את הצעת הממשלה לקבוע כי היסוד הנפשי שיידרש לעבירת הרצח, יהיה יסוד נפשי של כוונה או אדישות; וכי יסוד זה ייכלל גם בעבירת הרצח בנסיבות מחמירות:
לעומת זאת, המתה ביסוד נפשי של קלות דעת תהיה עבירה נפרדת, עם עונש מרבי של 12 שנות מאסר, ללא תיוג של רצח. החידוש המשמעותי בהצעת החוק הוא בהחמרת הענישה והתיוג המוסרי של המתה מתוך יסוד נפשי של אדישות מ-20 שנה כעונש מרבי במסגרת עבירת "הריגה" כיום, לעונש מאסר עולם כעונש מרבי במסגרת עבירת "רצח" לפי הצעת החוק, והן ביצירת הבחנה משפטית-מעשית בין אדישות לקלות דעת.
חברי הוועדה התלבטו האם לקבל את הצעת הממשלה לפיה כל קטגוריית ה"אדישים" תיכלל בעבירת הבסיס של רצח, הן מתוך תחושה שהיסוד הנפשי של אדישות בחוק העונשין ("שוויון נפש לאפשרות גרימת התוצאה") אינו ברור מספיק, והן מתוך תחושה שרק המקרים החמורים או מקרים מסוימים של המתה באדישות אכן שקולים, מבחינה מוסרית, להמתה בכוונה. הסנגור הציבורי הארצי ונציגי לשכת עורכי הדין טענו כי ראוי שעבירת הבסיס של רצח תכלול רק את הממית בכוונה וכי רק יסוד נפשי של כוונה מצדיק עונש מרבי של מאסר עולם. לעומתם, נציגי משרד המשפטים התנגדו לצמצום היסוד הנפשי של אדישות לעניין עבירת הרצח בטענה שההגדרה לאדישות בחוק העונשין ברורה מספיק ומבטאת נכון את האשם המוסרי של מי שראוי שיתויג כרוצח.
כאמור, חברי הוועדה אימצו בסופו של דבר את הנוסח הממשלתי.
תמכו בחוק: היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי והח"כים מיקי רוזנטל, בני בגין, עאידה תומא סלימאן ומיכל רוזין.

תאריך:  26/12/2018   |   עודכן:  26/12/2018
+אקוניס: גנץ רק צריך לפתוח את הפה
18:54 26/12/18  |  

השר אופיר אקוניס קורא לבני גנץ לפתוח את פיו ולומר לציבור את עמדותיו. לדבריו, כאשר מתברר לציבור שהמועמד שלפניהם מביע עמדות שמאל, מספר המושבים שלו הולך ופוחת.

+סופה לנדבר הורדה מן הדוכן לאחר שכינתה את החרדים בריונים
15:54 26/12/18  |  

חברת הכנסת סופה לנדבר (ישראל ביתנו) הורדה מן הדוכן לאחר שבנאום במליאה אמרה בהתייחסה לחרדים כי אינה מבינה כיצד בריון עם כיפה על הראש לא צריך לשרת בצה"ל. סגן יושב ראש הכנסת אמר כי אין מקום לשימוש במילה זו כלפי ציבור, הורה להוריד אותה ואמר כי תוגש נגדה תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

+ח"כ סלאח סעד הגיע למליאה אחרי ניתוח לב פתוח
15:50 26/12/18  |  

15 ימים בלבד אחרי ניתוח לב פתוח, ובניגוד לעצת רופאיו, הגיע ח"כ סלאח סעד (המחנ"צ) לנאום במליאה. בנאומו פנה לבני המיעוטים וקרא להם להתחשבן עם הפוליטיקאים שבגדו בהם וכעת באים לחזר אחריהם.

+בוטלו כל ישיבות ועדת הפנים, למעט אחת
15:41 26/12/18  |  

בעקבות פיזור הכנסת כל ישיבות ועדת הפנים שנקבעו - מבוטלות. עם זאת, התווספה ישיבה ביום ראשון בנושא הצעת חוק שדה התעופה דב הוז.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב ספיר  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי קרמניצר  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלומינסקי: "שינוי מוחלט בדין הפלילי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
תיקון נוסף שאושר קובע כי אחריותן הפלילית של נשים שהורשעו בהריגת בן זוג מתעלל תופחת, והעונש המקסימלי שניתן יהיה להשית עליהן יעמוד מעתה על 15 שנות מאסר
מירב ארד
הצורך בתיקון לחוק עלה בעקבות פגיעה בסביבה הטבעית שאירעו, כגון זרימת נפט לשמורת עברונה, או זרימת שפכים לנחל אשלים
יפעת גדות
התקנות החדשות שאושרו בוועדה קובעות, כי עבור הפקה של רשומה דיגיטלית אחת הנוגעת לחמש השנים האחרונות לא יגבו יותר מ-10 שקלים, ועבור הפקה של מספר רשומות כאלה יחד ייגבה סכום מצטבר של עד 50 שקלים בלבד
עידן יוסף
ח"כ גילאון קרא להצמיד את התג לנכה עצמו ולעצור את היד הקלה שמנפיקה עשרות אלפי תגים בשנה    נשיא נגישות ישראל: כל חודש מצטרפים עוד 5,000 תווים - צריך להפוך אותם לאישיים ולהכפיל את הקנס
עידן יוסף
אושר לקריאות שנייה ושלישית: הצבת חיילים במשטרת ישראל ושירות בתי הסוהר תתאפשר לשלוש שנים נוספות    יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר: "זו צריכה להיות ההארכה האחרונה ואני מצפה שהסיפור יגיע לסיומו עד 2021"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il