X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דניאל דן-גור התבטא שוב ושוב בחוצפה יוצאת דופן כלפי השופט מיכאל תבור ביה"ד הארצי של הלשכה זיכה אותו, המחוזי הרשיע והסתפק בעונש קל
▪  ▪  ▪
נגד פסיקת העליון

השעיה על תנאי לשנתיים ותשלום הוצאות בסך 8,500 שקל - זהו עונשו המשמעתי של עו"ד דניאל בן-גור, אשר ביזה בצורה חוזרת ונשנית את שופט בית משפט השלום בתל אביב, מיכאל תבור. העונש הוטל בידי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, לאחר שבית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין זיכה את דן-גור.
הקובלנה המשמעתית נגד דן-גור התייחסה בעיקרה לאירועים שהתרחשו בחודשים מאי-יוני 2015, כאשר ייצג לקוח בתביעה אזרחית שנדונה בפני תמיר. הפרוטוקולים של הדיונים עמוסים בהתבטאויות מזלזלות ומבזות של דן-גור כלפי תבור, ובהן: "אני לא חייב להישאר כאן", "אדוני יקצוב אותי? שיקצוב אותי, יקח כמה זמן שייקח, יש לי זמן היום", "שאדוני יעשה פה מה שהוא רוצה", "איך לקבל את עמדת אדוני? בהכנעה? בקידה?", "אשתדל לא להתעמר באדוני".
כאשר הקלדנית יצאה מהאולם ותבור הקליד במקומה, הוא ביקש מדן-גור לדבר לאט יותר - ואז החל הלה (כלשונו של שחם) "להכתיב בתיאטרליות את הדברים, בציון של כל הברה בנפרד"; תבור נאלץ להפסיק את הדיון ולצאת מהאולם. מאוחר יותר הורה תבור לדן-גור לשבת והוא סירב; כאשר הורה תבור למאבטח לסייע לדן-גור להתיישב, יצא הלה מן האולם. כאשר ביקשה מאבטחת מדן-גור בשמו של תבור לחזור לאולם, הוא השיב: "הבקשה נדחית".
תבור הטיל על דן-גור הוצאות אישיות ודחה את בקשתו לפסול את עצמו. הנשיאה דאז מרים נאור דחתה את ערעורו של דן-גור, והגדירה את התנהגותו כ"ניסיון להטיל מורא על שופטים עד כדי סיכול ההליך המשפטי התקין" והתנהלות "שאין להשלים עימה". בית הדין של הלשכה במחוז חיפה הרשיע את דן-גור בפגיעה בכבוד בית המשפט ובעבירות הסל של התנהגות שאינה הולמת ופגיעה בכבוד המקצוע.
בית הדין הארצי - בפסק דין שכתבה עו"ד מרים פורת - זיכה את דן-גור, אך שחם מראה (11.12.18) שהדברים נעשו תוך התערבות בלתי מוצדקת בממצאי העובדה של בית הדין המחוזי ותוך התעלמות מאירוע ההקלדה, שלדעתו היה החמור ביותר. עוד אומר שחם, כי בית הדין הארצי בודד את ההתבטאויות של דן-גור במקום לראותן כמסכת מתמשכת ונקט בגישה ממזערת כלפיהן. הוא גם דוחה את עמדת הארצי, ולפיה רק ניבול פה מהווה פגיעה בכבוד בית המשפט; גם התנהגות מתריסה ומזלזלת מהווה עבירה כזאת, הוא קובע. בית הדין הארצי לא קיבל כראיה את הפרוטוקולים של הדיונים, וגם בכך טעה - קובע שחם.
דן-גור פעל באופן פרובוקטיבי, "תוך זלזול בבית המשפט ופגיעה מהותית בכבודו ובסמכותו", אומר שחם. התנהגותו "חצתה בעליל גבולות מקובלים וסבירים", אין לקבל את טענתו שמדובר באירועים מבודדים ואין לקבל את ההנחה המובלעת בטיעוניו כאילו מעמדם של השופט ועורכי הדין הוא זהה. "הסיטואציה הייתה, בבירור, קריאת תיגר חוזרת ונשנית על סמכות בית המשפט", ולא פגיעה ביכולתו של דן-גור לייצג את מרשתו כפי שטען.
שחם גם מסתייג נחרצות מכך שבית הדין הארצי מתח ביקורת על אופן ניהול הדיון בידי תבור, שכמובן לא יכול היה להציג את עמדתו. דרך פעולה זו של הארצי אינה מתיישבת עם פסיקתו של בית המשפט העליון, וקביעותיו העובדתיות מתעלמות מהממד השיטתי, הבוטה והמתריס בהתנהגותו של דן-גור - שהיא אשר הובילה לתגובותיו החריפות של תבור.
שחם דחה את ערעורה של הלשכה על קולת עונשו של דן-גור, כפי שנפסק בבית הדין המחוזי. לדבריו, עונש זה אינו חורג ממדיניות הענישה המקובלת ובית הדין המחוזי הביא בחשבון גורמים לקולא (לחץ נפשי בשל חתונתו הקרובה, רק שתי הרשעות קודמות, עדי אופי ואינדיקציות לשינוי בהתנהגותו של דן-גור). עוד אומר שחם, כי מדובר בהשעיה על-תנאי לתקופה ארוכה ובסכום גבוה של הוצאות לטובת הלשכה.

תאריך:  30/12/2018   |   עודכן:  30/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד ביזה שופט והושעה על-תנאי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איזה כיף לשופטים
כנניהו המיסר  |  30/12/18 11:25
2
לשכת סמרטןטים- מרשיעים עו"ד
שייקספיר צוחק  |  30/12/18 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שיתוף הפעולה התעשייתי בין יצרנית ה-35F, לוקהיד מרטין, לתעשיות הביטחוניות הישראליות, זינק ב-1.66 מיליארד ש"ח
(440 מיליון דולר) בשנת 2018
איציק וולף
חברת אנלייט הציבה כבר 34 מתוך 38 טורבינות הרוח שלה בסרביה וקיבלה את אישור הרשויות במדינה לחישמול הפרויקט    צופה הכנסה של 28 מיליון אירו לשנה בתקופת האסדרה שתימשך 12 שנים והכנסה של בין 14 ל-16 מיליון אירו בשנים לאחר מכן
מירב ארד
הצעת החוק שאושרה היום קובעת כאמור כי לעובדת יינתנו 40 שעות היעדרות בתשלום לצורך הטיפולים, גם על היעדרות של חלקי ימים, והחל מהשעה הראשונה    הסדר זהה קיים כיום עבור נשים הרות
אלה לוי-וינריב
המחוזי קיבל את עמדתו של רייזמן במחלוקת מול רשות המיסים וקבע כי ישלם מס בשיעור 25% על מכירת מניותיו באזימוט לאלביט, במקום 50% שדרשה ממנו הרשות, וכן מס מופחת על מכירת המוניטין שלו    הפסיקה צפויה להשפיע על גובה המס שישלמו יזמים רבים בעת עסקות של מכירת החברה יחד עם התחייבות להעביר לחברה הרוכשת את המוניטין האישי שלהם
איתמר לוין, יצחק דנון
המדינה: רו"ח ישראל דניאלי גנב מאות אלפי שקלים תוך שימוש במסמכים מזויפים; החוקר הפרטי אורן מעוז שיתף עימו פעולה בהשתלטות תרמיתית על חברות ומכירתן ברבבות שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il