X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בין החברות שנמחקו: פרוטרום, סודה סטרים ומזור רובטיקה, החברות במדד ת"א 35 מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "כחלון לא עשה דבר לקידום שוק ההון הישראלי, נקווהשהממשלה הבאה תדע לשנות את סדרי העדיפויות"
▪  ▪  ▪
הבורסה לני"ע בתל אביב [צילום: פלאש 90]

שנת 2018 מסתיימת באקורד צורם עבור הבורסה הישראלית. מעבר לתשואות השליליות, שוק ההון חוזר להתמודד עם ירידה מתמשכת במספר החברות הציבוריות ובמחזורי המסחר. בעוד שבשנת 2017 דווקא רשמה הבורסה עלייה נטו במספר החברות עם שנת שיא במספר ההנפקות, אך השנה הבורסה חזרה למגמה השלילית של יותר מחיקות מאשר מצטרפות חדשות - כך עולה (יום ב', 31.12.18) מסקירת סיכום שנה של איגוד החברות הציבוריות.
בסיכום השנתי ירד (נטו) מספר החברות הציבוריות הפעילות בישראל ל-449 בלבד, ירידה של 1.75% לעומת מספר החברות בסוף שנת 2017 שעמד על 457 חברות. במהלך השנה נמחקו מהמסחר 24 חברותציבוריות, כאשר מנגד נרשמו למסחר רק 14 חברות חדשות, 3 מהם ברישום כפול.
בין החברות הבולטות שעזבו את הבורסה הישראלית ניתן למנות את 3 חברות מדד ת"א 35- סודה סטרים, מזור רובוטיקה, ופרוטרום, שעזיבתן פגעה גם בנזילות השוק. בין החברות הדואליות שבחרולעזוב את הבורסה הישראלית ניתן למנות את ביונדווקס פרמצבטיקה, מיילן, תראפיקס ביוסיינסס, אינטק פארמה וקולפלנט אחזקות. לעומת זאת, השנה נרשמו למסחר בבורסה 14 חברות חדשות, בהן הנפקת השנה של חברת פתאל, חברת אנרג'יאן היוונית (רישום כפול), דלק תמלוגים ועוד. מבין 14 ההנפקות החדשות, 3 חברות הן ברישום כפול-IFF, מדלי קפיטל ואנרג'יאן, וחברה אחת נרשמה במיזוג, כך שבפועל מספר ההנפקות הראשוניות עומד על 10 בלבד.
לדברי מנכ״ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: ״מקבלי ההחלטות בשוק ההון לא ניצלו את תקופת הגאות בשווקים כדי להיערך לימים פחות טובים, והמשיכו לקדם רגולציה מזיקה ולהימנע מהרפורמה הנדרשת בתחום המס על שוק ההון. שר האוצר כחלון לא עשה דבר לקידום שוק ההון, אך אנו מקווים שהממשלה הבאה תדע לשנות סדרי עדיפות ליצור את התשתית להמשך פיתוח שוק ההון הישראלי״.
פלטו העריך כי ״במצב הנוכחי של השווקים לא צפויות הנפקות משמעותיות ברבעון הראשון של 2019, ולכן על הממשלה החדשה לפעול באופן מיידי לגיבוש תוכנית אסטרטגית לעידוד הפעילות בשוק ההון הישראלי".

תאריך:  31/12/2018   |   עודכן:  31/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
22 חברות ציבוריות נמחקו מהמסחר, רק 14 הצטרפו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יפעת שטרית-חדד מבית המשפט בנצרת הסתפקה באיזוק אלקטרוני לנאשם בעבירות נשק ולא נימקה את ההחלטה - למרות שהחוק מחייב "טעמים מיוחדים שיירשמו" במקרה שכזה
איציק וולף
אלכסנדרה בלאק בת ה-22 ממדינת אינדיאנה עבדה כשבועיים כמתמחה בפארק בצפון קרוליינה עד שאחד האריות בפארק ברח מן הכלוב ותקף אותה כשהשתתפה בניקיון כלוב האריות    ניסיונות לחשמל את האריה נכשלו והאריה נורה למוות לצורך חילוץ גופתה של בלאק
עידן יוסף
סקר במגזר הדתי לאומי מגלה: מעדיפים את שקד בראש המפלגה החדשה    סמוטריץ' מוביל בפער ניכר בראש הבית היהודי-איחוד לאומי    40% יצביעו למפלגה הדתית-לאומית
איציק וולף
עלות הקמת השדה שיחליף את שדה התעופה של אילת נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים    ישמש לטיסות מסחריות פנים-ארציות ובינלאומיות
אלעזר לוין
ריבוע כחול: "התנאי המתלה של אישור הממונים על הגבלים עסקיים במזרח אירופה לא התקיים, ולכן הצעתנו לא בתוקף"    אקסטרא של בן משנה דורשת להחזיר לה את הפיקדון מסיבה דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il