X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאמן הכדורסל הבכיר תבע את הביטוח הלאומי ב-2015 על פציעה במשחק ב-1993 בית הדין הארצי: השיהוי הכבד אינו מאפשר לקבוע האם היו יחסי עובד-מעביד בינו לבין הקבוצה
▪  ▪  ▪
דרוקר. לא ניתן לברר [צילום: אבי קדמי]

מאמן הכדורסל הבכיר שרון דרוקר המתין 22 שנים בטרם הגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי על פציעה קשה בעת שהיה שחקן כדורסל. בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב דחה את התביעה בשל חלוף הזמן, ובית הדין הארצי דחה את ערעורו של דרוקר.
דרוקר טען, כי נפצע בדצמבר 1993 במשחק בליגה לאומית ב' (אז הליגה השנייה) בין קבוצתו, מכבי קריית מוצקין, לבין מכבי דרום תל אביב (קבוצת-בת של מכבי ת"א). הרצועה האחורית בברכו נקרעה וכך הסתיימה הקריירה שלו כשחקן כבר בגיל 26. תביעתו הסתמכה על פסק בוררות משנת 1995, בו חויבה הקבוצה לשלם את מלוא שכרו עד לסיום תקופת החוזה.
הביטוח הלאומי דחה את תביעתו של דרוקר לפיצוי על תאונת עבודה, באומרו שלא הוכח שהוא היה שכיר של הקבוצה. דרוקר הגיש את תביעתו לבית הדין האיזורי בשנת 2015, והביטוח הלאומי טען שהשיהוי הכבד מונע ממנו לברר את נסיבות הפציעה ולהגיש תביעת שיבוב נגד הקבוצה שכבר התפרקה. בית הדין קבע, כי הפציעה אכן התרחשה, אך בשל חלוף הזמן - לא ניתן להוכיח שהיו יחסי עובד-מעביד בין דרוקר לקבוצה.
שופט בית הדין הארצי, רועי פוליאק, מציין (9.12.18), כי דרוקר דחה את הצעת בית הדין לחזור בו מערעורו, ופרקליטו, עו"ד יצחק אבישר, אף הגיש סיכומי תשובה שלא כדין. פוליאק מאמץ את פסק דינו של האיזורי, באומרו שהשיהוי הכבד מונע את היכולת לברר את התביעה. הוא גם אומר, כי אין יסוד לטענתו המרכזית של דרוקר ולפיה פסק הבוררות מהווה מעשה בית דין כלפי הביטוח הלאומי - ולכן יש לקבוע שהקבוצה אכן הייתה המעסיקה שלו. אלא שפסק הבוררות מחייב רק את הצדדים להליך, מדגיש פוליאק, ובוודאי שלא את הביטוח הלאומי שאפילו לא ידע עליו.
עוד אומר פוליאק, כי בפסק הבוררות אכן יש סממנים לכך שהיו יחסי עובד-מעביד בין דרוקר לקבוצה, אך אין אפשרות לברר כיום בצורה ברורה את טענותיו העובדתיות של דרוקר לגבי אופי היחסים בין הצדדים. "השיהוי הכבד מונע מהמוסד להתמודד עימה כפי שיכול היה להתמודד אילו הוגשה בעוד מועד", קובע פוליאק. דרוקר חויב בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל.
השופטות סיגל דוידוב-מוטולה וחני אופק-גנדלר ונציגי הציבור נתן מאיר וברכה סבו הסכימו עם פוליאק. את הביטוח הלאומי ייצג עו"ד רועי קהת.

תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרמטכ"ל לוועדת החוץ והביטחון בישיבת פרידה: רק קצה הקרחון של פעילות צה"ל גלוי. זכות הייתה לי לשרת 40 שנים בצה"ל, מהן ארבע כמפקדו
עידן יוסף
בוועדת העבודה אושרו תקנות הפיגומים    הפשרה: גם פיגומים קיימים שיסומנו כעומדים בתקן החדש יישארו בשימוש    נציגי הקבלנים זעמו על ניסנקורן: "בושה! ההסתדרות באה כמו מאפיה"
עידן יוסף
התקנות מסדירות את התוהו ובוהו שהיה קיים במערך ההסעות    יו"ר ועדת החינוך קורא למשרדי הממשלה להשלים את התקנות לטובת ההורים והתלמידים ולקבוע זמן מרבי להסעות
מתן ברניר
לטענת המפרקים, מחזיקי זכויות הניהול בקבוצה "השתמשו בתעלולים פיננסיים" ו"ניהלו עסק בתרמית" ולכן יש להשית עליהם אחריות אישית לחובות המועדון    עוד טוענים המפרקים, כי ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית לא פיקחו על התנהלותו הכספית של המועדון
אלעזר לוין
עופר סיידוף עומד לרכוש את מניותיו של נתי בכ-1.13 מיליארד שקל    לעופר יהיה רווח הון קטן על העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il