X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשיפה ב-News1: ביהמ"ש והמשטרה העניקו יחס מועדף לפרקליט

פרקליט שנהג בשכרות לא הורשע כדי שלא יפוטר ונאסר לפרסם את שמו

מוניר ברהום מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נהג בשכרות, סטה מנתיבו והתהפך שופט התעבורה הירושלמי נאיל מהנא נענה לבקשתו של ברהום ונמנע מלהרשיעו כדי שלא יפוטר, ולאחר מכן אף אסר לפרסם את שמו מחשש שהפרסום יביא לפיטוריו פרוטוקול ההרשעה וגזר הדין נעלמו מהתיק במערכת "נט המשפט"
▪  ▪  ▪
מהנא. לא הרשיע והטיל חיסיון על התיק

חשיפה ב-News1: בית המשפט לתעבורה בירושלים נמנע מלהרשיע פרקליט בשירות המדינה בנהיגה בשכרות, כדי שלא להביא לפיטוריו. לאחר מכן אף הורה בית המשפט, בהסכמת המשטרה, שלא לפרסם את שמו. רק התערבות של בית המשפט המחוזי בעיר חשפה את הפרשה, אם כי מספר מסמכים - ובהם לפחות פרוטוקול אחד וגזר הדין - עדיין חסרים מהתיק הממוחשב.
מוניר ברהום מועסק בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי). באוקטובר 2015 נהג ברהום במכוניתו בירושלים כאשר הוא שיכור, איבד את השליטה על רכבו, סטה שמאלה, התנגש במעקה הבטיחות והמשיך וסטה ימינה עד שמכוניתו התהפכה על גגה. ביולי 2016 הוגש נגד ברהום כתב אישום בעבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, חוסר שליטה ברכב וסטייה מנתיב הנסיעה.
התיק הועבר לטיפולו של השופט נאיל מהנא. הדיון הראשון התקיים במאי 2017 וברהום כפר באישומים נגדו. פרוטוקול הדיון הבא, ממארס 2018, כולל דחייה של הדיון לצורך הטיעונים לעונש. בתיק ב"נט המשפט" אין תיעוד על שהתרחש בין הדיונים, וכיצד עבר התיק מכפירה לטיעונים לעונש. פרוטוקול הדיון מ-13.5.18, בו נשמעו הטיעונים לעונש, מלמד שהתקיים דיון ב-12.11.17 בו הודה ברהום באישומים נגדו - אך פרוטוקול זה אינו מצוי ב"נט המשפט".
התביעה המשטרתית, אותה ייצג עו"ד יוסי זכות, ביקשה להרשיע את ברהום ולהטיל עליו שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנס; מטיעוניו גם עלה, כי לברהום יש הרשעות קודמות. הסניגור, עו"ד יוני שניאור, ציין, כי נציבות שירות המדינה רואה נהיגה בשכרות כעבירה שיש עימה קלון, ולכן קיימת סכנה שברהום יפוטר אם יורשע. ברהום עצמו טען, כי מעולם לא נהג בשכרות וביקש את רחמיו של מהנא.
הפרוטוקול הבא הוא מ-3.6.18 וכולל שורה אחת בלבד: "בית המשפט משמיע ומוסר לצדדים את גזר הדין". גזר הדין עצמו אינו מצוי בתיק הממוחשב - בניגוד לכל המקובל ובניגוד לכללי יסוד של ניהול תיק משפטי.
שבועיים לאחר מכן פנה שניאור למהנא וביקש להטיל איסור פרסום על התיק כולו, או לכל הפחות על שמו של ברהום. לטענתו, הפרסום יגרום לפגיעה חמורה בפרטיותו של ברהום. מהבקשה עולה, כי מהנא נמנע מהרשעתו של ברהום כדי שלא לסכן את עבודתו בפרקליטות. לדבריו, גזר הדין פורסם באתרים משפטיים, דבר הגורם לברהום נזק ועלול להוביל לאובדן מקום עבודתו - רמז לכך שבפרקליטות לא ידעו על הרשעתו.
שניאור טען, כי פרסום שמו של ברהום יוביל לתוצאה החמורה שאותה ביקש מהנא למנוע בכך שלא הרשיע את ברהום. נציג המשטרה - שחתימתו אינה קריאה - הוסיף ארבע מילים בכתב יד בשולי הבקשה: "בנסיבות האמורות מסכימים לבקשה". החלטתו של מהנא אינה נמצאת גם היא בתיק, או שניתנה בפתקית בלתי מנומקת, אך הוא נענה לבקשה.
מספר ימים לאחר מכן ביקש עו"ד אייל אבולפיה להסיר את איסור הפרסום, וטען שההימנעות מהרשעתו של ברהום פוגעת בצורה אנושה במערכת אכיפת החוק ובאמון בפרקליטות המדינה, שכן אין זה סביר שברהום ימשיך לייצג את המדינה מול נאשמים אחרים ואולי אף בעבירות קלות מאלו שהוא עצמו ביצע. עוד טען אבולפיה, כי אין הצדקה לאיסור פרסום בהתאם לכללים הקבועים בחוק בתי המשפט, בוודאי לא כאשר מדובר במי שהורשע.
ברהום השיב באומרו, כי מאחר שאינו עוסק בתחום התעבורה - נשמט הבסיס לעצם בקשתו של אבולפיה (שאת שמו כתב בצורה שגויה - אבו-לאפיה). עוד טען, כי הבקשה לא הוגשה בתום לב אלא במטרה להשחיר את שמו בתיקים בהם יופיע. ברהום שב וטען, כי מאותה סיבה שלא הורשע - יש לאסור את פרסום שמו. מהנא דחה את בקשתו של אבולפיה, אך השופט המחוזי משה סובל קיבל אותה וכך הותר התיק לפרסום במלואו.
News1 מציין, כי טענתו של ברהום לפיה אינו מייצג בתיקי תעבורה הייתה שקרית. בדצמבר 2017 - בעוד התיק נגדו תלוי ועומד וחודש בלבד לאחר שהודה בהאשמות נגדו - ייצג ברהום את המדינה בערעור תעבורה שנדון בבית המשפט המחוזי מרכז.

תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
+הוקפא מאגר הפרסומים נגד שופטים
13:54 02/01/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנהלת בתי המשפט לא תשתמש במאגר על מי שהעלו לרשת "פרסומים פוגעניים" נגד שופטים, עד לסיום הבדיקה שמנהל מנדלבליט לגבי עצם קיומו של המאגר

מאגר גולשים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+מזכירה לשעבר במשטרה תובעת את מח"ש
12:01 02/01/19  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

מירה כרסנטי תובעת 500,000 שקל מהמדינה ומבכירים במח"ש, בעקבות ממצאיו של רוזן ולפיהם פעלו שלא כשורה כאשר העבירו חומרי חקירה לצד יריב בהליך אזרחי

כרמל. נתבע [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליט שנהג בשכרות לא הורשע כדי שלא יפוטר ונאסר לפרסם את שמו
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
חייל בגדוד של ניצן
אורי פ  |  2/01/19 13:54
2
הציבור מואס
במערכות האכיפה  |  2/01/19 14:22
3
בפרקליטות של ניצן יד רוחצת יד. ל"ת
סאוב  |  2/01/19 14:33
4
פיטורים
אלי כועס  |  2/01/19 14:34
5
שיבשו וטייחו את חקירת רות דוד
פושעם ומשבשים   |  2/01/19 15:43
6
לא
אוכל  |  2/01/19 17:40
7
המושחתים "שומרים" על החוק
שאול א.  |  2/01/19 17:43
8
ישראל משתלבת רע במזרח התיכון
עכשיו השמאל שמח מ  |  2/01/19 18:03
9
טעות בתמונת השופט.  ל"ת
Benבן  |  5/01/19 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
יצחק דנון
מירה כרסנטי תובעת 500,000 שקל מהמדינה ומבכירים במח"ש, בעקבות ממצאיו של רוזן ולפיהם פעלו שלא כשורה כאשר העבירו חומרי חקירה לצד יריב בהליך אזרחי
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי אימץ את הסדר הטיעון וביטל את הענישה המחמירה של בית הדין המשמעתי: שחם-שביט יחזור במארס לתפקיד היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך
איתמר לוין
הפרקליטות נזקקה ל-11 חודשים כדי להגיש תגובה מקדמית קצרה בעתירה למניעת הריסת 12 בתים בלתי חוקיים    התוצאה: הבתים אולי ייהרסו 15 חודשים אחרי הגשת העתירה
איתמר לוין
יפעת שטרית-חדד מבית המשפט בנצרת הסתפקה באיזוק אלקטרוני לנאשם בעבירות נשק ולא נימקה את ההחלטה - למרות שהחוק מחייב "טעמים מיוחדים שיירשמו" במקרה שכזה
איתמר לוין
נשיא בית המשפט העליון של ארה"ב, ג'ון רוברטס, הפך ללשון המאזניים בין השמרנים לליברלים - בעידן של הקצנה פוליטית ונשיא החותר תחת העצמאות השיפוטית
רשימות נוספות
פוזננסקי-כץ תחזור לשיפוט במרס הקרוב  /  איתמר לוין
"מסע דיג ועד מדינה משוגע"  /  איתמר לוין
דיינים תובעים את המדינה  /  יצחק דנון
הלקח של פוזננסקי-כץ  /  עו"ד עופר רשו
מדוע באמת שוחררו האסירים  /  איתמר לוין
אי הבנת הנקרא  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il