X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוחות משטרה הגיעו לעמונה לפנות שני מגורונים שהוצבו במקום במקום התפתחו עימותים אלימים המתנחלים: זו חווה חקלאית. למה את חאן אל אחמר לא מפנים
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כוחות משטרה הגיעו לפנות בוקר (יום ה', 3.1.19) לעמונה על-מנת לפנות שני מבנים שהוצבו במקום. לטענת המשטרה המבנים הוצבו שלא כחוק. במקום היו מאות נערים ובין המפנים למפונים התפתחו עימותים.
לפי הדיווחים, מעל 30 איש נפצעו, רובם באורח קל. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים.
אתמול נעשתה פנייה לבית המשפט המחוזי ירושלים בבקשה למנוע את הפינוי בטענה כי זו חווה חקלאית בשטח פרטי. בדיון נטען כי במצב דומה, כאשר מדובר בבנייה פלשתינית, עושים את כל המאמץ כדי למצוא דרך להשאיר אותה ואילו בבנייה יהודית מפנים בתוך 48 שעות.
מהמשטרה נמסר: "כוחות הביטחון שסייעו לצה"ל בפינוי המאחז הבלתי חוקי בעמונה סיימו את פינוי המבנים לקראת פינויים על-ידי המנהל האזרחי. כאמור, לפנות בוקר הכוחות שהגיעו לעמונה נתקלו בכ-300 מתפרעים שהבעירו צמיגים בכניסה למאחז, שפכו שמן על כבישי הגישה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות. על-מנת להשתלט על המתפרעים, הכוחות נאלצו לבצע גם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות (בניגוד לחלק מהדיווחים המופיעים בתקשורת לא בוצע כל שימוש בירי גומי).
"עם סיום הפינוי הראשוני במתחם התבצרו כמה עשרות מפירי סדר בשני המבנים תוך המשך האלימות הפיזית והמילולית לעבר השוטרים. באירוע נפצעו 23 שוטרים שפונו לבתי החולים כתוצאה מיידוי אבנים וחבלות שבין היתר כללה דקירת קצין בידיו על-ידי עצם חד. בפעילות נעצרו עד כה 7 חשודים בגין האלימות שהופעלה כלפי הכוחות וייתכנו מעצרים נוספים בהמשך".
  • מפלגת האיחוד הלאומי: "כנראה שקמפיין הבחירות של ראש הממשלה מתחיל בפינוי יהודים מאדמתם. הבתים בעמונה נרכשו כחוק. ראש הממשלה יכול לפתור את הבעיות הביורוקרטיות בהנף יד ולחזק את ההתיישבות. במקום זאת העדיף להמשיך במסורת אותה הנחיל כל הקדנציה שלו ולפרק ישובים יהודיים. לא ראינו את הפזיזות הזאת בחאן אל אחמר שעדיין יושבת על תלה ונראה שרחוק היום שהיא תהיה".
  • מפלגת הימין החדש: "חוק הוא חוק הוא חוק. האכיפה הבררנית כנגד יהודים בלבד בעמונה, אל מול החשש לפנות בנייה ערבית פרועה ובלתי חוקית בחאן אל אחמר, משדרת חולשה והססנות של ממשלת ישראל אל מול הפלשתינים, ופוגעת בהרתעה של מדינת ישראל".
  • ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ': "האירוע הקשה ובו פורעי החוק מכים כעת שוטרים בעמונה בעידודו של ח״כ סמוטריץ׳ הוא חמור ביותר ודורש טיפול תקיף של כוחות הביטחון. מדובר באלימות המסכנת את שלטון החוק ושמה ללעג את החלטות בג"ץ. אני מצפה מרה"מ נתניהו ומהשר לביטחון פנים ארדן לגנות בנחרצות את ההתפרעות האלימה והמתוכננת, למרות ההיגררות המתמשכת שלהם אחרי הקו שמכתיב סמוטריץ׳״.
  • יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "משטרת ישראל צריכה לרסן ללא היסוס את פורעי החוק בעמונה. מי שמרים יד ותוקף את כוחות הביטחון תוקף את מדינת ישראל. אנחנו לא יכולים לתת לשלטון החוק להתפורר רק כי זה נוח לכמה פוליטיקאים".
  • יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: ״אדוני ראש הממשלה, קיים את החלטת הקבינט ופנה את חאן אל אחמר. פעלת הבוקר במהירות לפנות את עמונה, היכן נעלמת אותה הנחישות והמהירות בפינוי המאחזים הבלתי חוקיים חאן אל אחמר וחמולת נוואג'עה ליד סוסיא? זאת ממשלת ימין רק בדיבורים, לא במעשים״.

תאריך:  03/01/2019   |   עודכן:  04/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמונה מפונה שוב, מעל 30 פצועים בעימותים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
עידן יוסף
מפוני עמונה ישוכנו ב-28 מגורונים בישוב החדש עמיחי בתוך שבועות ספורים    מטה המאבק: "עמונה אומנם נפלה, אך העלייה לעמיחי הופכת את הניצחון של ארגוני השמאל לנצחון פירוס"
אליקים העצני
וברצינות: לראש ממשלה יש אילוצים, ומהם הוא מנסה להיחלץ בעזרת שקרים והבטחות ריקות    אולם האיש שהוא מן המוכשרים, החכמים והמשכילים שיש לנו - חייב הסבר לעצמו ולעמו, לאן מובילה שיטת הכזב, אותו ואתו את המדינה?
איתן אראל
עקירת יהודים בידי יהודים והרס בתיהם כולל בתי-הכנסת בארץ-חמדת-אבות; במלים ברורות: טִיהוּר אתני, הִנָּהּ מעשה רשעות, זדון ופשע כנגד האנושות וכנגד בני עמְךָ מוּל כל אַמַּת-מִדָּה שתרצֶה
עידן יוסף
המדינה הכריזה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי    נתניהו: מתוך כ-5,700 יח"ד עליהן הוכרז לפני חודשיים אושרו לשיווק 2,000
יגאל כנען
ארגון ליב"ה פועל בצורה אחרת    הוא מחקה, בלי להתכוון כמובן, ארגון שטני מהצד השני    הקרן לישראל חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il