X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית חיפה ביטלה את מיזם מטרונית רכס הכרמל תקציב להקמתו בסך שישה מיליארד שקל יוקצה להארכתו של מסלול המטרונית מעכו לנהריה
▪  ▪  ▪
המטרונית בחיפה [צילום: שמואל וולף]

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, החליטה לבטל את קו מטרונית רכס הכרמל. בעקבות הביטול, התקציב שייעד משרד התחבורה למיזם יועבר לטובת הארכת מסלול המטרונית מעכו לנהריה.
המטרונית היא מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת של אוטובוסים רבי-קיבולת במסלולים ייעודיים עם העדפה ברמזורים. את קו רכס הכרמל תכנן קודמה בתפקיד, יונה יהב, באמצעות חברת יפה נוף העירונית. הקו בציר הרכס אמור היה לעבור ממרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה לאורך מסלול של 7 ק"מ. העירייה אף שקלה אפשרות לכריית מנהרה תת-קרקעית מצומת חורב עד לכיכר ספר שבה אמורה לנוע המטרונית, ואף פעלה לקידומה.
משנבחרה קליש רותם, אדריכלית במקצועה, לראשות עיריית חיפה היא בחנה מחדש את המיזמים שתוכננו בתקופת יהב, והחליטה כי חסרונותיו של הקו גוברים על יתרונותיו והחליטה לבטלו.
בעקבות כך, שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע לראש עיריית נהריה רונן מרלי על העברת תקציב לעירו לפיתוח מטרונית. מרלי בישר בישיבת מועצת העירייה (יום ד', 2.1.19) כי ביקש מהשר כ"ץ מטרונית לנהריה והופתע לשמוע ממנו כי רגע לפני פגישתם ביקשה עמיתתו החיפנית לבטל את קו רכס הכרמל בעירה, ולכן תתאפשר הקצאת שישה מיליארד שקל להארכת המטרונית לנהריה. "זה ייקח קצת זמן אבל תהיה מטרונית בנהריה", אמר מרלי.
בישיבה בין מרלי לכ"ץ סוכם גם על:
  • כביש מספר 89 החדש, מאזור צומת מסריק ועד לצומת כברי ייכנס להילוך עבודה גבוה ומשרד התחבורה מתחייב לסיימו עד לסוף שנת 2020.
  • בניגוד לתוכנית החומש, אישר השר באופן חריג את הרחבת כביש 89 הישן, מהגעתון ועד לצומת כברי, ובתנאי שעיריית נהריה תוותר על חלקים משטחי הגינון בצידי הדרך. התקבלה החלטה משותפת לצאת לתכנון הרחבת הכביש האמור.
  • כביש 859 החדש, מאזור רגבה לכיוון כביש 70 ייכנס לעבודה מואצת ויסתיים עד לסוף שנת 2021.
ממשרד התחבורה נמסר: "קידום תחבורה ציבורית הוא בראש סדר העדיפות של משרד התחבורה. מכיוון שמדובר במיזם עירוני שטרם החל, זכותה של ראש העירייה לקבוע מדיניות, ומשום שהיא הודיעה שאינה מעוניינת לקדם את מיזם המטרונית לכרמל ניתנה הנחיה להמשיך את קו המטרונית (המתוכנן להגיע עד עכו) עד לנהריה, וזאת במסגרת התקציב המיועד לפיתוח תחבורה ציבורית במרחב".

תאריך:  03/01/2019   |   עודכן:  03/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
קו 391 יבצע נסיעה יומית אחת מאשדוד, מאשקלון ומיישובי הדרום עד לאילת    יבצע רק 10 נסיעות שבועיות ולא יפעל בסופי-שבוע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פרש, חולה, מחסור והושבתו    שבוע טוב
יצחק דנון
החברה אומרת שהקרקעות הדרושות לקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב נתפסו כדין, אך המחזיקים בהן אפילו אינם מאפשרים לחשב את הפיצוי המגיע להם
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת שחר איילון נועד עם יושב-הראש דן הראל וסיכם עימו שלא יפוטר כעת אלא יסיים כהונתו בסוף מרס    דירקטוריון רכבת ישראל אישר את הסיכום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il