X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבעלים לשעבר של קבוצת אדמה חשוד בגניבה ובהלבנה של עשרות מיליוני שקלים בעוקץ כלפי עשרות קורבנות
▪  ▪  ▪
קובי. אורח חיים ראוותני [צילום: מורג ביטן]

אורן קובי, שהיה הבעלים של קבוצת הנדל"ן אדמה, זומן לשימוע (יום ה', 3.1.19) בחשד לעבירות מרמה, מס והלבנת הון בעשרות מיליוני שקלים. עימו זומנו עובדים נוספים בקבוצה, שאת שמותיהם לא מסר משרד המשפטים.
הפרקליטות מייחסת לקובי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הטן והעלמת הכנסות. החשדות מתייחסים לפעילותו בשיווק קרקעות חקלאיות ככאלו המיועדות לבנייה בשנים 2016-2013.
על-פי כתב החשדות, קובי ביצע תוכנית מרמה ענפה ומתוחכמת, במטרה להפוך את השאיפה הנרחבת לרכוש דירות ונכסי מקרקעין לסכומים גדולים ככל האפשר שיזרמו לכיסו. מטרתו הייתה לממן אורח חיים ראוותני, שבסופו של דבר הותיר אותו בחובות של 24.9 מיליון שקל.
הפרקליטות אומרת, כי קובי השתמש באנשי קש (שזומנו גם הם לשימוע), אשר נרשמו כבעלי החברות שהקים וזאת במטרה להסתיר את כשלונותיו העסקיים הקודמים ואת חובותיו. כך השיג קובי במרמה את האפשרות לפתוח חשבונות בנק ולקבל הלוואות.
בהמשך הדרך שכר קובי משרדים מפוארים ויצר מצג לפיו הפרויקטים שהוא משווק מלווים בידי עורכי דין ואדריכלים מובילים. הוא טען באוזני עשרות לקוחותיו, כי הליך הפשרת הקרקע החקלאית - שאת האופציה לקבל אותה מכר להם - הוא מיידי, פשוט, חסר סיכונים ורווחי במיוחד.
קובי הפעיל מערך נרחב של פרסום ומשיכת לקוחות, תוך שנציגיו מפעילים על קורבנותיו לחץ כבד לחתום מיד כדי שלא להחמיץ את ההזדמנות. הפרקליטות אומרת עוד, כי הוא רשם במרמה הוצאות אישיות ב-4.7 מיליון שקל כהוצאות של אדמה והלבין 60 מיליון שקל.
עורכי דינו של אורן קובי מסרו בתגובה כי הם משוכנעים שלאחר שיציגו את טענותיהם תשתנה התמונה. "אנו סומכים על הפרקליטות שתהיה קשובה לטענות. ראוי לציין ובשונה מתקדימים קודמים רבים, חודשים לפני שהתקבלה הודעת שימוע, מר אורן קובי הגיע להסדר נושים מרחיק לכת, והוא עומד בו במלואו", אמרו.

תאריך:  03/01/2019   |   עודכן:  03/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורן קובי  הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע לאורן קובי: מרמת ענק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכר שלי קנה בכרכור אדמה ממנו
רמי 48 לוד  |  3/01/19 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה תוקף במרומז את ראש הממשלה שטען כי פרסום החלטות בתיקי החקירה נגדו לפני הבחירות יפגע בדמוקרטיה    נתניהו בתגובה: אי-אפשר לפתוח בשימוע לפני הבחירות
איציק וולף
שרת המשפטים תקפה את שתיקת בכירי עולם המשפט אל מול ההסתה הפרועה של השמאל כלפי שופטי העליון שמינתה    "מתנהל מאבק חריף וקשה, פוצע ואישי, כנגד שופטים שמרנים, שתיקת עולם המשפט צועקת אולי ההגנה על בית המשפט מעולם לא נשענה על אמונה כנה בעצמאותו"
איציק וולף
נשיאת העליון טענה כי ניסיונות לגרור את בית המשפט אל השדה הפוליטי וניסיונות של גורמים שונים 'לנכס' לעצמם שופטים כאלה ואחרים חותרים תחת עקרון העצמאות השיפוטית, אך קיימים מאז קום המדינה
עידן יוסף
ראש עיריית חיפה ביטלה את מיזם מטרונית רכס הכרמל    תקציב להקמתו בסך שישה מיליארד שקל יוקצה להארכתו של מסלול המטרונית מעכו לנהריה
שירות גלובס
בעלי מניותיה של סלג'ין יקבלו מניה אחת של ביסטול מאיירס ועוד 50 דולר לכל מניה שהם מחזיקים, תמורת 102.43 דולר למניה    מדובר בפרמייה של יותר מ-57% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט    סלג'ין הוקמה על-ידי סול בארר, כיום יו"ר טבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il