X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפקחים מטעם מחזיקי יחידות ההשתתפות בדלק קידוחים מבקשים לאסור על יצחק תשובה למשוך תגמול על מוגדל, לאחר שעד כה קיבל 24 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
תשובה. תגמול מוקדם [צילום: פלאש 90]

המפקחים מטעם מחזיקי יחידות ההשתתפות בשותפות דלק קידוחים מבקשים (יום א', 6.1.19) לאסור על השופות להעביר לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה את "תמלוג העל המוגדל". לדבריהם, מדובר עד כה ב-24 מיליון דולר שהועברו ללא הצדקה לקבוצת דלק. המפקחים הם משרד עוה"ד גיסין-קידר, משרד רואי החשבון פאהן-קנה ורו"ח מיכה בלומנטל.
השותפות מחזיקה ב-22% ממאגר תמר ששוויו מוערך ב-12 מיליארד שקל. המפקחים טוענים, כי מדובר בפעולה העלולה לקפח את זכויות מחזיקי יחידות ההשתתפות. הם מבקשים להורות על העברת התמלוג לחשבון נאמנות, ולהורות לקבוצת דלק להשיב את תמלוג העל המוגדל שקיבלה עד עתה מהשותפות ולהפקידו בחשבון הנאמנות, וזאת עד הכרעה בתביעה העיקרית.
בפנייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי קבוצת דלק זכאית לתמלוג על ממכירת הנפט והגז מהמאגרים. על-מנת להגן על השותפים המוגבלים בשותפות, הנושאים למעשה בנטל מימון ההשקעה במאגר תמר, ומחזיקי היחידות בכללם, נקבע, כי עד למועד החזר ההשקעה שלהם, ישולם לקבוצת דלק תמלוג בשיעור של 1.5% מנכסי הנפט. לאחר מכן ישולם לקבוצה תמלוג על מוגדל בשיעור של 6.5% מנכסי הנפט, זאת בנוסף לתמלוג על בשיעור קבוע של 3% החל על השותפות.
לטענת המפקחים, השותף הכללי דלק ניהול קידוחים - הנשלט על-ידי תשובה - בחר לגרום לשותפות לשלם את תמלוג העל כבר עתה, למרות המחלוקת הממשית בדבר חובת תשלומו, וזאת ללא הצדקה וללא קבלת בטחונות מתאימים. לדברי המפקחים, הם התריעו בפני השותפות והשותף הכללי על כך שאי הכללת היטל ששינסקי (חובת תשלום תמלוגים למדינה) בתחשיב מועד החזר ההשקעה, מקפח את זכויות המחזיקים, אך ללא הועיל. הדבר מביא להעשרת קופתה של קבוצת דלק במיליוני דולרים, על חשבון השותף המוגבל.
רו"ח אמיר סוראיה קבע, בחוות דעת שהגיש למפקחים, כי יש לכלול את התשלום שיהיה על השותפות לשלם למדינה במסגרת היטל ששינסקי, כחלק מתחשיב מועד החזר ההשקעה, ובהתאם - מועד החזר ההשקעה טרם הגיע. התוצאה המתחייבת היא, שמועד החזר ההשקעה לא הגיע ויש לדחות את תשלום תמלוג-העל המוגדל. לטענת המפקחים, התוצאה של התשלום כעת היא קיפוחם של מחזיקי יחידות השותפות המרכיבים את השותף המוגבל, שכן מדובר בחלוקה לא-שוויונית של משאבי השותפות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רונן מטרי, איל גבע, רז בן-דור וטל שמראל, וטרם הוגשה תגובת דלק.

תאריך:  06/01/2019   |   עודכן:  06/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יצחק תשובה מושך עשרות מיליונים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
החלק התחתון של האסדה יצאו לדרכן ממפרץ מקסיקו על גבי דוברת ענק    יוצב על קרקעית הים במהלך הרבעון הראשון של 2019
מרדכי ליפמן
כתוצאה ישירה מהשבתת אחת מיחידות הייצור הפחמיות באשקלון ושימוש בגז טבעי, במקום בפחם, נוצרה ירידה נוספת של כ-26% בפליטות תחמוצות הגופרית בשנת 2017 לעומת שנת 2016
איציק וולף
הרכישה - של 39% ממניות EMG - תתבצע תמורת 518 מיליון דולר    בהסכם נקבע מתווה אספקת גז ממאגרי תמר ולוויתן בשווי של כ-15 מיליארד דולר החל מתחילת שנת 2019
סוניה גורודיסקי
קפריסין ומצרים יבנו צינור גז: האם הגז מלוויתן יימכר למצרים דרך קפריסין?    לדברי שר האנרגיה הקפריסאי, ההסכם אמור "להבטיח את הפיתוח, הקמה והתפעול בזמן של הצינור התת-מימי ישירות למצרים דרך שתי המדינות"
איציק וולף
דירקטוריון גבעות עולם אישר ברוב של 6 נגד 2 דירקטורים הצעת השקעה מצד שותפות זרה    האישור כולל התחייבות של הדירקטוריון שלא לנהל מו"מ מקביל עם משקיעים אלטרנטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il