X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר שהוגש לאישור בית המשפט:

מאסרים לבכירי ויליפוד לשעבר

ההסדר: גרגורי גורטובוי, שהיה בעל השליטה והיו"ר בקבוצת ויליפוד ובחברות BGI ו-BSD, יישלח ל-31 חודשי מאסר יוסף שניאורסון, שהיה מנכ"ל החברות וסגן יו"ר בהן, יישלח לשלוש שנות מאסר.
▪  ▪  ▪
כספי החברה שימשו את הבעלים

גרגורי גורטובוי, שהיה בעל השליטה והיו"ר בקבוצת ויליפוד ובחברות BGI ו-BSD, יישלח ל-31 חודשי מאסר. יוסף שניאורסון, שהיה מנכ"ל החברות וסגן יו"ר בהן, יישלח לשלוש שנות מאסר. כך קובע הסדר טיעון עם השניים, שהוגש (יום ב', 7.1.19) לאישורו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב.
שניאורסון הודה בסיוע לעבירות גניבה בידי מורשה בסך 250 מיליון שקל, גורטובוי הודה בקבלת 3 מיליון דולר במרמה בנסיבות מחמירות, והשניים הודו גם במרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. על-פי ההסדר, גורטובי גם ייקנס ב-1.2 מיליון שקל.
ויליפוד היא חברת מזון שבעבר הייתה בשליטת משפחת ויליגר ושמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. BGI היא חברת אחזקות שמניותיה נסחרות בתל אביב. BSD היא חברה שהוקמה על בסיס השלד הבורסאי של חברת אמבלייז, מניותיה נסחרות בלונדון, היא נמצאת בשליטת BGI ושלטה ב-ויליפוד. עד יולי 2015 שלט בקבוצה אלכסנדר גרנובסקי, לשעבר חבר הפרלמנט האוקראיני, ושניאורסון היה המנכ"ל של החברות.
שניאורסון סייע להעמדת כספי החברות הציבוריות כבטוחות לטובת בנקים באוסטריה ובאזרבייג'אן (בנק מיינל ובנק OJSC בהתאמה), שהיו בנקים ספקולטיביים, לצורך הבטחת החזר הלוואות שקיבלו חברות פרטיות זרות הקשורות לגרנובסקי, וזאת במסווה של הפקדת כספי החברות הציבוריות בפיקדונות בבנקים. עובדה זו לא הובאה לידיעת החברות הציבוריות, נושאי המשרה שלהן ומוסדותיהן, הוסתרה על-ידי שניאורסון מהחברות הציבוריות תוך הצגת מצגי שווא, הימנעות מקבלת אישורים ממוסדות החברות כנדרש וללא דיווחים מתאימים לציבור. באופן זה הוצאו מהן 60 מיליון דולר בשנים 2015-2012, ורוב הכסף מעולם לא הוחזר.
ביולי 2015 קיבל גורטובוי את השליטה בחברות מידי גרנובסקי, והפך לבעל השליטה וליו"ר הדירקטוריון. גורטובוי ושניאורסון ניצלו את מעמדם בחברות, על-מנת להמשיך להסתיר את מצבם האמיתי של הפיקדונות, באמצעות הצגת מצגי שווא למוסדות החברות, לנושאי המשרה האחרים ולציבור. בינואר 2016 פעל גורטובוי להוצאת 3 מיליון דולר במרמה מויליפוד, במסגרת השקעה באג"ח של חברת PHH שהייתה בבעלות בנק מיינל, וזאת באמצעות הצגת מצגי שווא לנושאי המשרה של החברה. את המדינה מייצגים עוה"ד אבי ארוניס וסתיו גינת.

תאריך:  07/01/2019   |   עודכן:  07/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשלם 11,500 שקל למ"ר    מגדל בו 16 קומות - בעיקר משרדים, עם קומת קרקע מסחרית    היזמים ירכזו בו חברות תכנון ובנייה    וקסמן-גוברין שכרו שתי קומות
מחלקה ראשונה
בראיון לרשת ב' הוסיף כי הוא סומך על ההחלטה שיקבל היועמ"ש והכחיש את הפרסומים לפיהם קיימת אפשרות לחבירה לליכוד
איציק וולף
המכרז - בשווי של 15 מיליון דולר - הוא למתן פתרונות אבטחה לאסדה הצפה בקידוח הגז    האסדה תמוקם במרחק של 90 קילומטרים מהחוף הישראלי ותאובטח באמצעות 'חליפה טכנולוגית' שתכלול ערכות אלקטרו-אופטיות, מכ"מים, סונרים, מרכז שליטה ובקרה וכן חליפת חיישנים ייעודית שתותקן על סירות התערבות מהירות
מירב ארד
בעבר זכה בפרס ביטחון ישראל וכיהן בין היתר כשגריר ישראל בארצות הברית    מועד הלוויתו טרם פורסם    נתניהו ספד: "דמות מופת. אהבתיך כאהבת בן את אביו"
איציק וולף
היקף יבוא כלי רכב נוסעים בשנת 2018 הסתכם ב-267,070 כלי רכב, לעומת 218,276 כלי רכב בשנת 2017    הגידול משקף הקדמת רכישת מכוניות בסוף 2016 לפני עידכון המיסוי הירוק ב-1 בינואר אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il