X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתוני המשרד לשירותי דת והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים תמונת מצב לפיה חלה ירידה במספר הזוגות שנישאו שאינם לפי כללי ההלכה - 982 זוגות בלבד בערים החרדיות שיעורי הרווקים הנמוכים ביותר, לעומת תל אביב ויישובים נוספים שבהם יש גידול
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
מחקר: ירידה בלהט האידיאולוגי לנישואים אזרחיים
עידן יוסף
בשנים עברו שימשו נישואים אזרחיים כאקט מחאתי או לעומתי כנגד הממסד הדתי * דשדוש והאטה במספר המתחתנים כהלכה * הרבנות: הדבר נובע מאימוץ תפישות מערביות של אי-מיסוד הקשר
לרשימה המלאה

דוח שמפרסם (יום ג', 8.1.19) המשרד לשירותי דת מעלה כי נרשמה ירידה ניכרת בשיעור האזרחים הישראלים שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל. לפי הנתונים שמתפרסמים בדוח, 982 זוגות בלבד רשומים כיהודיים למרות שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל, כאשר מרביתם (856 זוגות) הם עולים חדשים ממדינות חבר העמים ומקצתם (126 זוגות) נמנים על עדות אחרות. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עליהם נשען הדוח, מדובר בירידה של 7.5% במספר הזוגות שנישאו בנישואים אזרחיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בפילוח הנתונים של הנישאים בנישואים אזרחיים, עולה כי 44% מתוכם נישאו במדינות דוגמת ארה"ב, קנדה וצרפת, בעוד ש-39% נישאו בקפריסין ו-17% בצ'כיה. זוגות שנישאו בקפריסין וצ'כיה מוגדרים אוטומטית כזוגות שנישאו בנישואים אזרחיים משום שאין במדינות הללו קהילות יהודיות אורתודוקסיות. עם זאת, מדובר במספרים נמוכים למדי שאינם עולים על 130 זוגות כאלה מדי שנה.
עוד עולה מהדוח כי שיעור הנישואים בישראל הוא מהגבוהים ביותר בקרב המדינות המפותחות. גיל הנישואים בקרב גברים שנישאו בשנת 2018 עומד על ממוצע של 27.5, לעומת 25.1 בקרב נשים. גיל הנישואים עלה במהלך עשרות שנים בשיעור של שנתיים וחצי בקרב חתנים ושלוש שנים וחצי בקרב כלות, מה שמצביע על מגמת איחור בגיל הנישואים, אולם באופן מזערי בלבד.
נתונים נוספים מצביעים על שיעור גבוה של זוגות שנשלחים על-ידי בית הדין הרבני לבירור יהדותם. מדובר בכמות של קרוב ל-4,000 זוגות שנשלחו לבירור יהדותם בבית הדין הרבני במהלך שנת 2018. עם זאת, לשיעורים נמוכים לא הושג בירור המוכיח את יהדותם. מתוך אלפי הזוגות שנשלחו לבירור במהלך השנה החולפת, רק ל-122 זוגות לא נמצאה הוכחת יהדות קבילה על-פי ההלכה. נתון מעניין שמופיע בדוח מדבר על 15 זוגות המוגדרים מדי שנה כ"פסולי חיתון" שאינם מותרים להינשא כדת ההלכה, אליהם מצטרפים כ-400 אלף ישראלים נוספים, מרביתם עולים יוצאי מדינות חבר העמים וצאצאיהם, שאינם יכולים להתחתן בישראל משום שהם אינם יהודים על-פי ההלכה.
נתון נוסף מדבר על ירידה באחוזים בודדים בשיעור הנרשמים לנישואים. כך, בעוד שבשנת 2016 נרשמו לנישואים בלשכות הנישואים כ-37,675 זוגות, הרי שבשנה החולפת נרשמו 35,163 זוגות בלבד. מדובר בירידה של כ-6.2% לעומת 2016, למרות שהאוכלוסייה גדלה.
הדוח מטפל גם בסוגיית הרווקות ומעלה תמונה מעניינת לפיה שיעור הרווקים בישראל גדל משנה לשנה. לפי הנטען בדוח, מספר הרווקים גדל כתוצאה מאיחור גיל הנישואים. בעוד שאחוז הגברים היהודיים הרווקים בני 29-25 עמד בסוף 1970 על 28%, בשנת 2014 כבר עמד שיעור הרווקים בגילים אלו על 65%.
גם מבקרי הליך הנישואים בישראל, הטוענים כי השרות בלשכות הנישואים בארץ אינו מאיר פנים, נאלצו להיווכח בנתונים שמצביעים על שירות גרוע בהרבה ועלויות גבוהות של חתונה אזרחית בקפריסין. הדוח מונה את השלבים, הביורוקרטיה והפרוצדורה המורכבים אותם נאלצים לעבור זוגות שמעוניינים לעקוף את לשכות הנישואים האורתודוקסיות בישראל.

תאריך:  08/01/2019   |   עודכן:  08/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7.5% ירידה בשיעור הנישואים אזרחיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק עם הסכם ממון, וללא הרבנות!!
אקטואלי  |  12/01/19 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסות המדינה ממסים ומאגרות יעלו מכ-306 מיליארד שקלים ב-2018 ל-318.4 מיליארד שקלים ב-2019    היקף ההוצאה התקציבית בשנת 2019 צפויה לעמוד על כ-400.7 מיליארד שקל
איציק וולף
ח"כ אחמד טיבי הודיע כי הוא פורש יחד עם רשימת תע"ל שבראשה הוא עומד מן הרשימה הערבית המשותפת    דיון בנושא יתקיים בוועדת הכנסת מחר בשעה 9:30 בבוקר    ח"כ עודה: מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו
איציק וולף
ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת נתניהו להרכב העקרוני של רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-21    אם סער, ברקת וגלנט ייבחרו במיקום גבוה - עלולים 12 ח"כים מכהנים למצוא את עצמם בעוד 95 ימים מחוץ לכנסת
איציק וולף
יו"ר מפעל הפיס וסגן הרמטכ"ל לשעבר יתמודד על משבצת מועמד מחוז מישור החוף ברשימת הליכוד לכנסת ה-21    "הכרחי שתיק הביטחון יישאר בידי הליכוד"
איציק וולף
רשת רמי לוי שיווק השקמה הודיעה לבורסה כי הגישה לנאמני קו-אופ הצעה לרכישת נכסי הנדל"ן וסניפי החברה    "זכיה כפופה לאישור הנאמנים, בית המשפט והממונה על הגבלים עסקיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il